Sv: Bära tungt osv i början av graviditeten
*knapp*
Jag gjorde allt som jag gjort innan när jag vart gravid, förutom att rida. Min häst är lite si och så så jag valde att ta det lugnt på den punkten. Jag red väl kanske 5-6 gånger under min graviditet, åkte av 7
. Därför slutade jag rida. Min häst ÄR underbar, men hon har väldigt mycket egen vilja..
Jag mockade, bar vatten, bar hö. Halmade, mockade lösdriften varje dag, bar fodersäckar osv osv osv. Men jag gjorde allt väldigt långsamt och vilade ofta. Stallarbetet tar för mig i vanliga fall kanske 30 minuter (mockning, höpåsar, kraftfoder och vatten). Nu blev det paus mellan allt så det tog kanske 1 timme istället.
Sen flyttade jag hästen till Uppsala, då var vi ut och slog stolp (jag slog) när jag var i vecka 30, hagarna behövde göras klart för betet tog slut i de andra hagarna. Mycket slit men det gick!
Jag blev mer handlingsförlamad i slutet, men det var mest för att jag var så jävla trött och fogarna störde för mycket, även händerna eftersom jag inte hade så bra kontroll över dem.
Dock har jag ännu inte kommit igång helt, men när jag är i stallet så försöker jag mocka de flesta boxarna, men undviker att mocka åt de hästar som är väldigt tungmockade! Mitt sto har två ställen i boxen som är smutsiga, superlätt!!
Min BM tyckte absolut inte att jag skulle hålla på med hästarna mer, hon var inte nöjd över det. Jag undvek att prata om allt jag gjorde i stallet, men min söta sambo skvallrade såklart när han var med! Då fick jag skäll!