Bäst i test (ulvlek)

Vilket skit. Jag var övertygad om att Harrysen var god och efter igår var jag ganska säker på att Q var ond.

Det bör inte vara någon god som vunnit pris någon dag då ju?
 
Jaha, jag har läst "pyrande" hela tiden 😅.

Pryande är väl som prao/praktisera.
Hahaha, ja men det förklarar mycket! :rofl:

Jag har nog också läst "pyrande siare" hela tiden, men har inte reflekterat något vidare över det. Har liksom bara avfärdat det med att det är mitt ordförråd som brister och att det säkert finns ytterligare en betydelse av ordet "pyrande" som inte jag känner till. Men "praktiserande siare" låter ju betydligt mer logiskt :laugh:
 
Jag skulle så här i efterhand inte dra så stora växlar på det. Om det varit en plan från Lyan så hade jag haft extrarösten (i den mån den fanns).

Jag hade en tanke om att Ceta kunde vara god, det var mest bara en idé. Nu blir jag tveksam. Om lyan verkligen satsade på att få ut mig så skulle jag haft extrarösten. Däremot hade Ceta 3 röster ganska sent och så seglade elo upp och blev lynchad. Det var rätt kort tid för att hinna med en duell efter att röstlistan slutligen blev godkänd, men vem vet.
Jag funderar lite på det här svaret till mig. Här skriver du @Lobelia att du inte skulle dra så stora växlar på rösterna och röständringarna 21.29-21.30 igår kväll. Men inte långt innan skrev du något helt annat - att du funderar på röstkupp från lyan, att framför allt cirkus och Niyamas röständringar är skumma och att det är skumt att du fick så många röster de sista två minutrarna (se citaten nedan).

Efter att ha läst om så kan jag se varifrån misstankarna mot dig kom: pga din röst på fio som ändå får ses som ganska enkel.

Men det jag undrar är varför du svängde så snabbt från att det var skumt till att det inte är skumt?
Jag vet inte, men funderar på om detta kan vara ett försök att släta över något.

Och jag åh min sida börjar tro på en röstkupp från lyan.
Lika mycket taget ur luften som alla andra som röstar på någon pga rösterna på BSF, däremot är röständingarna skumma i synnerhet Cirkus och Niyamas
Med facit i hand skulle jag väntat några minuter, jag kom inte på något bättre. Jag har inga direkt misstänkta.

Däremot är det skumt att flera röstar på mig sista minuten.
 
Fast nej, nu gör du en tankevurpa. Det måste inte alls vara så att @cirkus eller jag är ulv för att en ulv vunnit duell igår eller i natt. Tänk om, tänk rätt.
Nej jag fick fel på vilka som kan ha varit i duell det ska vara Boll, Hedinn och Cirkus (hoppas jag har rätt)

Boll har jag noll koll på, hon har varit ganska inaktiv tror jag så jag skulle gärna ha lite mer input här

Cirkus såg gill synes ut att kasta sig över mig, men jag har vid närmre eftertanke inga ondvibbar från henne. Hon verkar genuint leta onda och förhastade sig nog lite, när jag mest röstade slumpmässigt på någon där jag kunde få en teori. Idag hade jag nog följt med på ett drev på Ceta. Igår hade jag en tanke om att hon kunde vara god

Hedinn tycker jag beter sig lite skumt, dels med allt tjatet om den onda spionen, och sen hade jag en känsla av att hon ville ha mig till skum och hittade saker som inte fanns. Jag behöver titta mer på henne och boll. Jag har en misstanke om att det är bland de två duellens extraröst hittas.
 
Helt ärligt är jag fullkomligt lost. Känns som att typ alla kan vara ulvar. Jag sorterade bort Harry pga rösten från BSF. Sen tyckte jag att q gjorde en del inlägg som vore tänkbart som en god spion.

Det bör alltså ha legat en extraröst på Elo och jag funderar på vem och varför? Har man försökt rädda en kollega och i så fall vem? Här funderar jag på Ceta eller Lobelia som den som räddats. Lobelia fick sina röster sent så det pekar mer mot Ceta. Det ger att möjliga lyakandidater är fio, Kil och LenaH i den tanken utöver Ceta då. Tänker att bollen__ röstade på Ceta (två gånger tillochmed) - kan det ha varit en alibi grej som höll på att gå överstyr så behövde röstfifflarkollegan rädda?

Sen har vi hela scenariot med vem som vann duellen och käkade ett extra käk. Vilka fanns där? @heffaklumpen du verkade ha koll. Pls help. Visst var det Hedinn, LenaH, bollen__ och jag?

Den gemensamma nämnaren för dessa två scenarion som ulvar är LenaH - en som jag inte haft så särskilt på min radar innan.

Känns som att det finns många kandidater.

@Ceta du undrade varför jag skrev till Harry om att vi inte sitter i lyan ihop och att hon visste…for obvious reasons, jag vet min roll.

Jag kommer vara offline pga middag med min mamma. Men jag kommer hinna in före DL
 
Jag funderar lite på det här svaret till mig. Här skriver du @Lobelia att du inte skulle dra så stora växlar på rösterna och röständringarna 21.29-21.30 igår kväll. Men inte långt innan skrev du något helt annat - att du funderar på röstkupp från lyan, att framför allt cirkus och Niyamas röständringar är skumma och att det är skumt att du fick så många röster de sista två minutrarna (se citaten nedan).

Efter att ha läst om så kan jag se varifrån misstankarna mot dig kom: pga din röst på fio som ändå får ses som ganska enkel.

Men det jag undrar är varför du svängde så snabbt från att det var skumt till att det inte är skumt?
Jag vet inte, men funderar på om detta kan vara ett försök att släta över något.
I stridens hetta misstänkte jag en kupp från lyan. De kan ha fått koll på min roll. Då det verkar som lyan använt sig av extrarösten på Elo (det verkar så i och med dubbellynchen) så känns det som en planerad kupp verkar kontraproduktiv, varför riskera att outa sig och inte följa upp med extrarösten utan lägga den på någon annan. Visst kan det vara ett sätt att försöka sprida förvirring också men jag tror nog mer på individuella och i mina ögon förhastade beslut i sista miunt.
 
@Ceta du undrade varför jag skrev till Harry om att vi inte sitter i lyan ihop och att hon visste…for obvious reasons, jag vet min roll.
Ok, men varför skrev du det öht? Kändes så malplacerat utifrån vad som skedde i tråden just då?
Cirkus såg gill synes ut att kasta sig över mig, men jag har vid närmre eftertanke inga ondvibbar från henne. Hon verkar genuint leta onda och förhastade sig nog lite, när jag mest röstade slumpmässigt på någon där jag kunde få en teori. Idag hade jag nog följt med på ett drev på Ceta. Igår hade jag en tanke om att hon kunde vara god
Men du har ju fortfarande inte förklarat varför du tyckte jag kunde vara god igår, och varför jag åter inte är det? Jag hänger verkligen inte med i hur du resonerar, och även om jag är helt ok med att ryka ikväll så tycker jag ditt agerande i tråden är väldigt märkligt. Känns som du späder på misstankarna mot mig medvetet, genom att bete dig skumt själv 😅
 
Ok, nu har jag dubbelkollat och det som @Ceta tog fram tidigare idag (inlägg #460) verkar stämma. Eller jag kommer i alla fall fram till samma slutsats som Ceta...

I DL1 var det LenaH, Elo, qitis och Lobelia som inte fick några röster.
Två av dessa borde hamnat i duell och duellanter ska ha valts ut genom lottning (eftersom totala antal röster i leken och röster i lynchen är samma i DL1).
Elo kan vi redan nu stryka som den som vunnit käket, eftersom hon dog i DL2 lynchen (dvs kan inte ha käkat någon natt 2).
qitis tror jag inte har valt käket pga tror inte att hon käkat varken Harrysen eller sig själv (enligt tidigare teorier från idag).
Då är det LenaH och Lobelia kvar.

I DL2 var det Hedinn, qitis, cirkus, bollen__, och Harrysen som inte fick några röster och därmed är möjliga duellanter (förutsatt att det belv en duell igår kväll).
Harrysen hade två röster på sig i DL1 och därmed totalt en mer röst än Hedinn, cirkus och bollen__, så hon bör inte ha varit i duell.
Hedinn, cirkus och bollen__ fick varsin röst i DL1 och hade därmed totalt en röst mer än Q. Så någon av dessa tre borde duellerat mot Q.
qitis som vinnare och väljare av käket tycker jag att vi kan stryka här också pga samma anledning som ovan.
Det lämnar alltså Hedinn, cirkus och bollen__ som möjliga vinnare av käket igår (åter igen förutsatt att det öht blev en duell).


Edit: Glömde lägga in Harrysen under DL2.
 
Senast ändrad:
Sen har vi hela scenariot med vem som vann duellen och käkade ett extra käk. Vilka fanns där? @heffaklumpen du verkade ha koll. Pls help. Visst var det Hedinn, LenaH, bollen__ och jag?
Jag tror att duellen stod mellan Q som kammat hem 0 röster i båda lycherna och någon av du Hedinn och boll och Harrysen som hade noll röster i denna.

Sen tror jag att Q förlorade duellen. Rätta mig om jag har fel.
 
Ok, nu har jag dubbelkollat och det som @Ceta tog fram tidigare idag (inlägg #460) verkar stämma. Eller jag kommer i alla fall fram till samma slutsats som Ceta...

I DL1 var det LenaH, Elo, qitis och Lobelia som inte fick några röster.
Två av dessa borde hamnat i duell och duellanter ska ha valts ut genom lottning (eftersom totala antal röster i leken och röster i lynchen är samma i DL1).
Elo kan vi redan nu stryka som den som vunnit käket, eftersom hon dog i DL2 lynchen (dvs kan inte ha käkat någon natt 2).
qitis tror jag inte har valt käket pga tror inte att hon käkat varken Harrysen eller sig själv (enligt tidigare teorier från idag).
Då är det LenaH och Lobelia kvar.

I DL2 var det Hedinn, qitis, cirkus, bollen__, och Harrysen som inte fick några röster och därmed är möjliga duellanter (förutsatt att det belv en duell igår kväll).
Harrysen hade två röster på sig i DL1 och därmed totalt en mer röst än Hedinn, cirkus och bollen__, så hon bör inte ha varit i duell.
Hedinn, cirkus och bollen__ fick varsin röst i DL1 och hade därmed totalt en röst mer än Q. Så någon av dessa tre borde duellerat mot Q.
qitis som vinnare och väljare av käket tycker jag att vi kan stryka här också pga samma anledning som ovan.
Det lämnar alltså Hedinn, cirkus och bollen__ som möjliga vinnare av käket igår (åter igen förutsatt att det öht blev en duell).
@cirkus ja, jag får det till att möjliga vinnare av käket är du, Hedinn, bollen__ eller Lobelia
 
Jag tror att duellen stod mellan Q som kammat hem 0 röster i båda lycherna och någon av du Hedinn och boll och Harrysen som hade noll röster i denna.

Sen tror jag att Q förlorade duellen. Rätta mig om jag har fel.
Harrysen hade ju dock 2 röster på sig i DL1, vilket på totalen en mer än Hedinn, cirkus och bollen__ som hade en röst från DL1. Så Harrysen borde inte varit i någon duell :)
 
Ok, men varför skrev du det öht? Kändes så malplacerat utifrån vad som skedde i tråden just då?

Men du har ju fortfarande inte förklarat varför du tyckte jag kunde vara god igår, och varför jag åter inte är det? Jag hänger verkligen inte med i hur du resonerar, och även om jag är helt ok med att ryka ikväll så tycker jag ditt agerande i tråden är väldigt märkligt. Känns som du späder på misstankarna mot mig medvetet, genom att bete dig skumt själv 😅
Jag kommer inte att kunna svara på frågan varför du i mina ögon kunde vara god igår mer än vad jag gjort utan att hinta. Jag ville av det skälet inte rösta på dig, trots att jag upplever dig som skum och att du går onödigt hårt åt mig som om du ville få mig misstänkt och tänkte att det kanske är din spelstil. Jag tror inte vi spelat så mycket.


Nu misstänker jag dig för att vara ulv då ulvarna lade en extraröst på dig (det blev ju duell troligen). De kan ju ha gjort det för att förvirra också. Om det är så eller inte vet jag inte.
 
Hedinn tycker jag beter sig lite skumt, dels med allt tjatet om den onda spionen, och sen hade jag en känsla av att hon ville ha mig till skum och hittade saker som inte fanns. Jag behöver titta mer på henne och boll. Jag har en misstanke om att det är bland de två duellens extraröst hittas.

Duellens extraröst? Vad menar du med det?
 
Jag tror att duellen stod mellan Q som kammat hem 0 röster i båda lycherna och någon av du Hedinn och boll och Harrysen som hade noll röster i denna.

Sen tror jag att Q förlorade duellen. Rätta mig om jag har fel.
Menar du att qitis och Harrysen kunnat vara i prisduell och valt käk och käkat den andra? Eller tänker du att käket var sparat från dag 1 (varför skulle i så fall qitis ha förlorat den här)?

Nu misstänker jag dig för att vara ulv då ulvarna lade en extraröst på dig (det blev ju duell troligen). De kan ju ha gjort det för att förvirra också. Om det är så eller inte vet jag inte.
Skulle ulvarna lagt en extraröst på ulven ceta för att få duell mellan goda Elo och ulven Ceta? Varför? Och i så fall skulle det ju inte blivit nån prisduell alls?
Jag hänger inte alls med i dina tankegångar här…
 
Nu misstänker jag dig för att vara ulv då ulvarna lade en extraröst på dig (det blev ju duell troligen). De kan ju ha gjort det för att förvirra också. Om det är så eller inte vet jag inte

Elo dog och var god. Varför skulle ulvarna lägga en extraröst på ulven Ceta och lägga upp henne till möjlig lynch? Det verkar helt orimligt?
 
Hedinn tycker jag beter sig lite skumt, dels med allt tjatet om den onda spionen, och sen hade jag en känsla av att hon ville ha mig till skum och hittade saker som inte fanns.
Du får jättegärna citera nåt där jag försökt få dig till skum och hittat saker som inte finns. Jag reagerade på din röst igår, men det var jag ju inte direkt ensam om.
 
Jag kommer inte att kunna svara på frågan varför du i mina ögon kunde vara god igår mer än vad jag gjort utan att hinta. Jag ville av det skälet inte rösta på dig, trots att jag upplever dig som skum och att du går onödigt hårt åt mig som om du ville få mig misstänkt och tänkte att det kanske är din spelstil. Jag tror inte vi spelat så mycket.


Nu misstänker jag dig för att vara ulv då ulvarna lade en extraröst på dig (det blev ju duell troligen). De kan ju ha gjort det för att förvirra också. Om det är så eller inte vet jag inte.
Ok, jag förstår fortfarande inte, och ännu mindre efter andra stycket 😂
Min spelstil är generellt inte alls att gå hårt om folk, men jag försöker bara förstå hur du resonerar kring mig. När leken är över får du gärna förklara, när du inte längre begränsas av hintningsregeln 😁
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp