Bäst i test (ulvlek)

Utgår från de 5 som skulle kunnat vinna käk i duell.

Lobelia
Röstar på Cirkus i DL1. Är på mig en del igår, men gör en vändning vid röstningen. Tycker även att Harryssen är skum, men röstar inte där heller. Du får gärna förtydliga vad det var med Harryssen du tyckte var skumt igår @Lobelia :)
Lägger en oväntad och ganska svag röst på fio, och får därför en del röster emot sig. Jag håller med om att det var svårt igår (och min egen röst var ju inte stark direkt), men tycker det är märkligt att tycka två personer är skummast, men sen välja att rösta på en tredje med en ganska svag motivering. Kan vara en spelare som sparat ett käk från en vinst i DL1 duellen och använt i DL2. Tycker dock att hon i så fall borde ha röstat på mig, istället för den svaga rösten på fio.

LenaH
Röstar BSF i första DL. Lägger tredje rösten, vilket inte känns så ovanligt för Lena. Och skulle LenaH vara ulv hade hon inte vetat om det svarta fåret ändå.
Bara gripet ur luften nu men när vi spekulerar om vilken förmåga den vinnande duellanten valde så skulle jag garanterat valt en sia såhär tidigt i leken.

De andra grejerna känns mer relevanta när alla börjat göra fler avtryck.
Skriver detta efter det är klart att en duell skett. En hint, eller ett sätt att förvilla?
Röstar sent på Elo, men verkar 1 minut efter DL att ha tänkt ändra sig till Lobelia? Börjar lära mig att det mesta är genomtänkt med Lena, både röstningar och tidpunkten för dessa. Skulle inte förvåna mig om inlägget 21:31 var ett spel för galleriet. LenaH har lurat mig att tro att hon är god så många lekar, och hon är typ aldrig god när jag leker, så har ögonen på henne nu 😂

Cirkus
Röstar på Hedinn i DL1. Lägger första rösten i hela leken...
Det du vet är att du och jag inte sitter i lyan tillsammans iallafall
La en märklig kommentar till Harrysen, som jag aldrig riktigt förstod. Du får gärna förklara den @cirkus :), eller peka mig mot rätt inlägg om du redan förklarat och jag inte hittat det!
Röstar på Niyama trots att hon verkar tycka Lobelia är skummare. Om Lobelia visar sig vara ond så skulle cirkus med kunna vara i lyan...

Hedinn
Röstar på bollen__ i DL1. qitis, som vi nu vet var god, påpekar att Hedinn verkar leta spioner. Jag tycker Hedinn känts genuint grävande, men vet att jag ofta blir totallurad av erfarna spelare, så kan inte sätta henne åt sidan på grund av det.
Lägger första rösten på Lobelia i DL2. Rimlig röst, men även som med kommentaren om Cirkus ovan, är Lobelia ond så skulle det kunnat vara en alibiröst, särskilt när det var första innan det rasslade på. Samtidigt tror jag Hedinn är skarp nog att se att det skulle kunna gå den vägen efter Lobelias röst på fio.

bollen__
Har varit ganska anonym och under radarn i leken. Röstade på mig i DL1 på grund av diskussionen kring silvertejp, tänker inte så mycket kring det. Missförstod villkoren för vinstduell, men det spelar ju ingen roll då om hon var i duell så var det i DL2. Röstade på mig även i DL2. Förstår att jag fick röster igår, men tycker motiveringen här var lite orättvis. Jag menade inte att jag skulle vara utan misstanke på grund av min första röst på BSF, utan att jag bara sa emot Elo då jag inte tyckte jag rymdes inom hennes resonemang. Förklarade dock detta efter bollens röst på mig och sen syns hon inte mer i tråden under kvällen, så ska inte lägga för mycket vikt vid det.

----

Tog fram jobbdatorn för att teoria lite lättare, men går tillbaka till telefonen nu, och med sporadisk närvaro under em.
 
Tror inte alls det är sannolikt, utan skrev det bara för att reda ut mina egna tankar då jag verkligen inte förstod vad som hände där. Blir alltid förvånad över hur specialrollerna "hittar varandra" i dessa lekar, men har aldrig heller haft en sådan roll, så kanske fattar när jag får erfarenhet av det 😂

I normala lekar får väl spionen skicka spioninfo och det är ju därför ängeln skyddar sig själv första natten för att visa sig för spionen.
På så sätt kan spionen skicka info till ängeln och på så sätt är det tre st som kan hitta varandra dvs spionen , ängeln och siaren.

I denna lek skickas det ingen info så spionerna vet mkt men kan Inte skicka nått vidare.
 
Jag hänger inte med på vad som händer. Jobbar dessutom nu (som ni ser :angel: ), sen är det fullt upp efter jobbet med ungarna så kommer nog inte ha tid förrän runt 20, när ungarna somnat.

Kan nån vänlig själ färga röstlistorna?
 
Jag hänger inte med på vad som händer. Jobbar dessutom nu (som ni ser :angel: ), sen är det fullt upp efter jobbet med ungarna så kommer nog inte ha tid förrän runt 20, när ungarna somnat.

Kan nån vänlig själ färga röstlistorna?
Finns här:

DL1
14.45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

Lynchas: BSF - Svart får
Käk: Alla överlevde natten

DL2
19.56 bollen_ röstar på Ceta
20.08 Ceta röstar på Kilauea
20.42 Elo röstar på LenaH
21.18 Niyama röstar på Ceta
21.21 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.25 fio röstar på Elo
21.25 Lobelia röstar på fio
21.25 LenaH röstar på Elo
21.26 cirkus röstar på Niyama
21.29 Kilauea röstar på Elo
21.29 Harrysen röstar på Heffaklumpen
21.30 Hedinn röstar på Lobelia
21.30 qitis röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Lobelia
21.30 Niyama ändrar röst till Lobelia

Lynchas: Elo - Bybo


(Fortsätter på qitis lista :))


Edit: Tog bort ordet "röstlista" innan DL2, pga ser mer enhetligt ut om det är samma
 
Jag är på väg hem i eftermiddag och ska sätta mig vid datorn då och läsa ordentligt, ber om ursäkt för frånvaron. Är hos brorsbarnen och firar min födelsedag i förskott 💕
 
Jag kommer vara upptagen från ganska snart och fram till DL så jag kör en klassiker och letar eventuella vinkningar i DL1. Här är två möjliga. Dvs Lobelia vinkar till Blacksmitfarm och Ceta vinkar till Hedinn. Ännu en möjlig vinkare är Elo, men då vet man inte om hon vinkar till Lobelia eller till BSF som båda gömt mobilen i fåtöljen bakom kudden, medan Elo lägger den under i fjädrarna i samma fåtölj

cirkus röstar på Hedinn pga tanken att hon som ulv blir vinkad till av fåret Ceta

Cirkus letade vinkningar från fåret och röstade efter det i DL1. Inte orimligt, något behöver man gå efter, även om min egen uppfattning är att ett får sällan vinkar genom frågan. Och vi vet ju nu att det inte heller skedde. Men inget uppseendeväckande där.

Då tänker jag försöka läsa ikapp och som tur är så är det inte jättemycket.
Många hakade på min teori om att någon vinkat till en ulv och det är minst sagt intressant att den som rök var fåret - inte den som blev vinkad TILL, så då är ju frågan om BSFs röst på samma som Kil röstade på strax innan är en vinkning? En annan tanke så här är Heffa och Niyama som röstar på varandra, kan det vara tvillingarna?

Cirkus är först med att ta upp tvillingarna - i det här fallet Heffa och Niyama som röstar på varandra.
Men verkade ha missuppfattat att det var de två spionerna som var tvillingar, verkade tro att det bara var den onda spionen som var med i ett tvillingpar med en annan god?
Ja så är det! Men samtidigt kan det väl vara mer värt för den onda att ha ut sin tvilling (eller en annan god) än en lagkamrat? Och den enda som de båda vet sida på är just sin tvilling

Hur skulle den kunna veta vem som är den onda spionen? Den onda spionen vets om av sin tvilling men hur ska den goda veta? Är det nåt jag missat eller inte fattat bland rollerna?

Cirkus är en av de som rätt snabbt efter DL1 sorterar bort Harrysen pga BSFs andraröst där. Vet dock inte varför hon här sorterar bort qitis? Var det också pga röstningen? Måste gå tillbaka och kolla det.
Jag kommer nog också våga sortera bort Harrysen for now. Rösten från fåret borde ändå peka mot mer troligt god än ulv iallafall.

qitis kan också få vara bortsorterad ett tag inte minst för att hon reder ut en hel del på ett konstruktivt vis.

Pust det går fan inte att leka med mobilen

Tack q för citaten från ceta

Det som kan konstareras är att Niyama och Heffa nog INTE är tvillingar däremot finns det inget som hindrar dom eller åtminstone nån av dem från att vara ulvar. Jag känner mig lite stressad över att Niyama inte är så het som jag tycker hon brukar vara som god. Hon brukar har bättre grävskills som god tycker jag.

Väldigt konstigt att det som Lobelia skriver också om att Harrysen är skummast samtidigt som hon inte är det. Jag tycker ju Harry är en som klart går att sortera bort.

Jag kommer rösta och det står mellan dessa just pga det ovan

cirkus röstar på Niyama
Konstaterar senare att Niyama och Heffa inte är tvillingar, och röstar på Niyama i DL2, innan hon i slutminuten ändrar till Lobelia. Inte fått med citatet här, men Niyama som också ändrade skrev något om att hon tyckte det var märkligt/inte kändes bra att cirkus också röständrade till Lobelia.
Ja jag håller också med om att det där var en vldigt skum vändning. Poff bara sådär
Fast jag tycker hon resonerat konstigt om Harrysen

Nu var Lobelia konstigare med sin röst...

jag ändrar
cirkus ändrar röst till Lobelia då hennes röst på fio är jättekonstig PLUS att hon resonerar märkligt om harrysen

Det är svårt, jag röstade ju också på Lobelia pga hennes röst på fio som jag upplevde kom lite out of the blue. Men det var i slutminuten och de två röständringarna kom också då så jag tvivlar på att nån av cirkus och Niyama hann se tidigare röster och tog beslut utifrån det? Cirkus nämnde ju dessutom Lobelia i sitt första röstinlägg, att hon tyckte hon resonerade konstigt om Harrysen. Så den röständringen var väl absolut inte märklig när Lobelias röstinlägg kom.
 
Nej jag tror inte på något sparat käk iallafall. Tror inte ulvarna skulle riskera att missa ett käk faktiskt om den dött i dl2.

Harrysen var siare och jag kan inte hitta nått egentligen som tyder på att hon siat någon ond så att som många andra tror jag hon siat någon god. Inte för att det är särskilt tydligt heller.
De enda jag hittar är att hon pratar mkt om att BSF följde en ulv i detta fallet Killhem. Hon pratar om det ända in i det sista och sedan lägger hon en röst på heffa? Trots att killhem faktiskt redan hade en röst. Vet inte vad det säger om killhem.

Killhem lade dock en 3 röst på elo i sista minuten där ceta hade 2 röster. Fanns ingen möjlighet för henne att hinna se att cirkus och niyama ändrat till lobelia. Elo rykte och är killhem ulv kanske hon räddade ulven ceta.

Annars stod det 3-3 mellan lobelia och Elo och då skulle en duell avgöras.

Blev det ingen duell låg extrarösten på Elo och då är aningen Killmhem.ulv eller så är jag eller LenaH ulv. Jag vet min roll så då står det mellan LenaH och Killhem

Den enda som vet om det varit en duell är ju @Lobelia och ulven med extrarösten plus spionerna som uppenbarligen inte lyckats få varandra utröstade.
 
Nej, förlåt @Kilauea, glöm mitt förra inlägg. Jag tänkte bara på röstningen när du skrev röstlista och glömde helt bort att det varit en nattDL sedan röstningen igår :banghead:


Känner att jag verkligen inte har hjärnan med mig, hade ju precis diskuterat resultatet från nattDL och i nästa ögonblock har jag glömt att den existerade 😂🤦🏻‍♀️
 
DL1
14.45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

Lynchas: BSF - Svart får
Käkas: Alla överlevde natten

DL2
19.56 bollen_ röstar på Ceta
20.08 Ceta röstar på Kilauea
20.42 Elo röstar på LenaH
21.18 Niyama röstar på Ceta
21.21 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.25 fio röstar på Elo
21.25 Lobelia röstar på fio
21.25 LenaH röstar på Elo
21.26 cirkus röstar på Niyama
21.29 Kilauea röstar på Elo
21.29 Harrysen röstar på Heffaklumpen
21.30 Hedinn röstar på Lobelia
21.30 qitis röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Lobelia
21.30 Niyama ändrar röst till Lobelia

Lynchas: Elo - Bybo
Käkas: Harrysen - Pyrande siare
Käkas: qitis - Bybo





Här är nattens händelser också med @Kilauea
 
Blev det ingen duell låg extrarösten på Elo och då är aningen Killmhem.ulv eller så är jag eller LenaH ulv. Jag vet min roll så då står det mellan LenaH och Killhem
Varför måste just Kilauea, du eller LenaH vara ulvar i det scenariot? Det är väl inget som säger att extrarösten måste ligga på samma som i leken?
 
Varför måste just Kilauea, du eller LenaH vara ulvar i det scenariot? Det är väl inget som säger att extrarösten måste ligga på samma som i leken?
Fråga av allmänt intresse

Jag har varit ute och inte hunnit med att uppdatera. Fick frågan om fifflet och efter lite funderande tolkar jag rollen som att fifflaren "kopierar" sin röst och att det därför är två röster på samma spelare.
 
Alltså, nu när vi vet Harrysens roll och att hon var pryande siaren (tror det blev rätt nu? :laugh:), funderar jag på om det är något hon försöker få fram här?
Måste erkänna att jag inte alls hänger med på allt "om-snack" /duellanter/spioner och så vidare som diskuterats tidigare - det är jag nog helt enkelt för oerfaren - eller osmart - för att hänga med på :D Så det får jag sätta lite åt sidan. Får försöka fokusera på vad för annat som skrivits.

I och med att jag vet min egen roll och vilken roll som åkte ut så tycker jag nog att jag har mer koll än vanligt på DL1, och kan fundera lite mer på BSFs inlägg och vad andra tycker om det.

Heffaklumpen brukar ha kloka inlägg om deltagarna, men idag saknar jag hennes tankar om deltagarna. Hon har också varit god i de lekar vi lekt tillsammans, och därav funderar jag lite över om hennes roll skulle kunna se annorlunda ut i den här leken.

LenaH skulle återkomma, jag har alltid lite svårt att tyda henne och hoppas på att hon skriver lite mer innan DL :).

Kilauea är jag också osäker på, eventuellt följer BSF henne som ulv... Eller så är det exakt tvärtom??

Läser vidare och återkommer......
Just orden "I och med att jag vet min egen roll och vilken roll som åkte ut så tycker jag nog att jag har mer koll än vanligt på DL1, och kan fundera lite mer på BSFs inlägg och vad andra tycker om det." (det fetade) är det jag funderar på.

Det jag menar är att som siaren så borde hon i alla fall siat en person natt1 och eftersom ingen dog så borde hon även fått ett svar. Det finns dock en möjlighet att det blev en testbild som svar, men det går ju inte att utesluta att hon faktiskt fått något svar.

Iom att jag vet min egen roll så vet jag att hon är fel ute angående mig.

LenaH var ju en av de som vi, enligt tidigare diskussioner idag, kom fram till var en kandidat för vinstduell i DL1. Så där finns det en möjlighet att hon tog hem duellen och valde käket, och att det är därför både Q och Harrysen dog inatt. Så henne vill jag inte avskriva från potentiella-ulv-listan. I alla fall inte i nuläget.

Kilauea hade precis som jag själv en röst på sig i DL1 och en röst i DL2. Så hon bör inte ha varit i någon vinstduell (pga fanns deltagare med 0 röster). Så hon kan inte ha vunnit något käk. Kilauea la förstarösten på Harrysen i DL1 och BSF la andrarösten på Harrysen, så visst finns det möjlighet att BSF följde ulven Kilauea för att visa sig för lyan. Å andra sidan vet jag inte eftersom jag generellt sett tycker att det letas vinkningar i rösterna i DL1 och i svaren på obligatoriska frågan, trots att där sällan finns några vinkningar. Men visst är det en möjlighet.

Skulle behöva läsa om både LenaHs och Kilaueas inlägg för att se om jag kan bilda mig en bättre uppfattning om dem.
 
Jag vet e katten vem jag ska rösta på, jag tycker @Ceta och @Harrysen är skummast och Harrysen misstänker jag är god och ceta har jag en tanke om (absolut ingen godförklaring) så jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Rösta måste jag ju.
Jag är intresserad av vad du tänker om Ceta idag? Tror du fortfarande att Ceta kan vara god och vad är det i så fall som gör att du tror det?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp