Badhuskompetens

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare Lithonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 99
  • Visningar Visningar 9 791
Sv: Badhuskompetens

Anledningen till att man ska duscha utan badkläder är ju för att man ska bli ren. För att slippa få bassängen full med folks svett, och annat äckel.
På det badhus jag gick var de tvungna att stänga ner bassängen någon vecka för stor rengöring eftersom det var så mkt äckel i den. Enligt de skyltar och utskick man fick var det just för att folk slarvade med duschningen innan.

Här i Västerås får man bada med kläderna på. Alltså i full mundering med tunika/klänning, slöja, byxor osv...

Haha.. nä bli inte avskräckt.. De flesta människor beter sig okej. Och jag har aldrig sett någon som gjort som Singoalla beskrev. dessutom tror jag inte att någon bryr sig om att titta på hur man ser ut. Jag är också 100+ och jag har varit på badhus och gym och sånt och ingen verkar bry sig. Jag tror de flesta har fullt upp med sina egna saker. Jag tänker också att om de skulle störa sig på att jag är tjock så är det deras problem..
Pepp. Pepp!

Men lugn och fin nu! Man ger inte upp förrän man provat minst tre gånger, och särskilt inte efter bara ord!

Badhusen jag besöker är inte alls sådär otäcka. Ja, det kan finnas barn. Ja, det kan vara trångt. Idioter förekommer i samhället och det finns givetvis inga garantier för att ingen gör kissande hunden, men förhoppningsvis är det ovanligt....

Folk glor inte på varandra. Folk är rätt noga med att inte skylta med sina skrev hit och dit. De flesta badhus har motionssimning vissa tider, då är folk där för att simma och inget annat är tillåtet.

Jag antar att du är där för att simma - motionera. Då får du ju upp värmen rätt kvickt när du väl kommit i vattnet. Om det är svalt i duschrummet så kan man gå in i bastun och torka sig. Då behöver man inte stå och fladdra med behagen vid trånga skåp. I bastun är det oftast inte så välbefolkat, så där kan man oftast få lite mer plats.

Så pallra dig iväg nu med snyggbikinin! Och glöm för all del inte ett hänglås, det är som sagt oftast så numera att du ska ha med eget lås.

Det kanske går bra för det kanske inte är så
många som badar så när allt kommer omkring?

Tack. :)
Hm, ja jag för göra ett försök. Hänglås informerar de på hemsidan att man ska ha....

Som de andra sagt, man duschar naken och tvättar både kropp och knopp ordentligt innan man tar på sig baddräkten. (och blöter man baddräkten så är den inte svårare att ta på sig ön torr baddräkt på torr hud) efter att du simmat/badat så sköljer du av dig i duschen och sen klär du på dig och åker hem. Och glöm inte bort att ha trevligt ;)

Det är ju intressant.. med tanke på hur det är på andra simhallar.
undrar om de behöver använda mer klor för att rengöra?

Ja eller hur, jag tycker att det är väldigt ofräscht. Vet inte hur deras rengöring funkar, om dom gör något extra för att det ska bli riktigt rent.

Tillägger

- fila inte fötterna i duschen. Sundbybergs simhall, minst två gånger, har samma kvinna filat och pillat på sina fötter vid fotduschen eller var det är i mitten av duschrummet. Hur äckligt som helst!

delvis KL

raka ingenting i offentliga duschar heller. :(

På vissa badhus finns typ låsbara bås man kan duscha i, jätteskönt tyckte jag som tvingades till skolidrott trots jättemycket ångest. då slapp jag i alla fall ångesten av att bli bedömd utan kläder av mina klasskompisar. Som jag minns det innan den där ångesten klev in i livet tog man med handduk och badkläder och eventuell tvål/schampo till duschen, la handduken på anvisad plats, tog med badkläderna och tvål till duschen, tvättade av sig och togpå sig badkläderna. Tog med handduk ut till bassängerna. Tycker att nakna kroppar får man räkna med i omklädningsrum, men personlig hygien såsom rakning (såg ngn raka muttan i offentlig dusch för några år sedan, tyckte inte det kändes helt ok) kan man ta hemma. man får vistas i omklädningsrum/bastu men det är respektfullt mot omgivningen att inte skreva alltför mycket i typ bastu/under omklädning.

Tror ändå att det mest är saker man oroar sig över innan man kommer dit, väl där inser man att de flesta har bättre för sig än att döma ut en. Det ärju jätteskönt att simma, hoppas det går bra!

Jag tycker det är jättebra att fila fötterna, aldrig blir dom så bra som då, där de är riktigt genomblötta. Har aldrig tänkt på att andra kan uppfatta det som äckligt...

Fast jag filar mina i mitt duschbås så allt avfilat skrufs sköljs rakt ner i golvbrunnen...

Jag tycker att det är jätteäckligt. Att göra som du är en aningen mindre äckligt men i mina ögon är det inte okej.

Jag filar fötterna hemma efter ett långt bad.

och jag fryser jämt.:(
Jaja .... det var det .... då får min tusenkronorsjävlabikini åka in på vinden ...

NEJ NEJ NEJ!!!

Badhus är trevlig, gemytligt och med hänsynstagande badgäster. För att inte tala om personalen i vårt - de är fantstiska!

Jag har också badat flera gånger i veckan i många år och har inte upplevt något av det där.
Det värsta som hänt hittills är en mycket ung man som resolut satte sig i duschrummet och bajsade öveer golvbrunnen :D. Det tog inte den ytterst generade modern mer än ett par sekunder att avlägsna det. Vi andra fnissade mest. Och detta var ett antal år sedan.

Håller fullständigt med här. Fotvård, intimrakning etc är något man sköter hemma, inte på badhuset.

Vidrigt äckligt :wtf:

Det värsta som hänt hittills är en mycket ung man som resolut satte sig i duschrummet och bajsade öveer golvbrunnen :D. Det tog inte den ytterst generade modern mer än ett par sekunder att avlägsna det. Vi andra fnissade mest. Och detta var ett antal år sedan.

Min mycket unga man har pinkat rakt ut i omklädningsrummet två gånger. Inga småskvättar har det varit heller... Som tur är så har han inte inte lyckats pinka på någon annans grejer, utan bara på golvet. :)

Jag gillar inte att bada badkar, så det blir inga långa bad, det är därför jag filat på badhuset. Jag ska verkligen tänka på var och hur jag sköter det i fortsättningen, har som sagt aldrig slagit mig att folk kan ta illa upp.

Rakning sköter jag hemma :)

Fotbad medan man läser en bok/ser på tv/stickar/what ever funkar fint för fotvård ;)

KL

En grej som slog mig när jag gick till simhall för första gången i vuxen ålder var den järnhårda målmedvetenheten i omklädningsrummet och (naken)duschen. Alla var otroligt koncentrerade på att inte titta på varandras nakenhet! Det var som om det fanns en kollektiv överenskommelse. Riktigt fascinerande.

Precis! När jag bott utan badkar har jag tagit ett fotbad medan jag kollat på tv.

Jag tycker att det är jätteäckligt. Att göra som du är en aningen mindre äckligt men i mina ögon är det inte okej.

Jag filar fötterna hemma efter ett långt bad.

Håller helt med. Det värsta tycker jag är när man ser folk som tar intimrakning i duschen och sen inte rensar avloppet efter sig.. Så andra ska få duscha efter dom där könshår ligger kvar. :arghh:

Ber så mkt om ursäkt om någon fick spykänslor nu.. :yuck:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 252
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 820
Senast: malumbub
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 038
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 229
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V