Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va? På vilket sätt?Folk som skriver allt gott i slutet på mail.
Känns sjukt passivt aggressivt
Vet inte riktigt varför hahaha men alla mina kollegor stör sig också på det. Vad är det för fel på med vänliga hälsningar eller vänliga hälsningar liksom?Va? På vilket sätt?
Fruktansvärt tråkigt och stelt. Men det går ju bra det med såklart.Vet inte riktigt varför hahaha men alla mina kollegor stör sig också på det. Vad är det för fel på med vänliga hälsningar eller vänliga hälsningar liksom?
Tror att det känns som ett så definitivt avslut. Som om konversationen är stängd liksom. Vi har diskuterat detta mycket men ingen kan riktigt förklara varför det känns så. Passivt aggressivt kanske är dumt ord mer drygt kanske.Fruktansvärt tråkigt och stelt. Men det går ju bra det med såklart.
Såklart kan man ha olika preferenser om avslutningsfras, jag undrade bara hur det blir passivt aggressivt. Känns som att allt kallas så nuförtiden.
Den här gamla tanten fattar inte vad som är passivt eller aggressivt?Tror att det känns som ett så definitivt avslut. Som om konversationen är stängd liksom. Vi har diskuterat detta mycket men ingen kan riktigt förklara varför det känns så. Passivt aggressivt kanske är dumt ord mer drygt kanske.
Jag håller med. Jag ser inte heller det på ett otrevligt vis...Den här gamla tanten fattar inte vad som är passivt eller aggressivt?
Det är ju kort för "jag önskar dig allt gott" Vilket är något väldigt snällt att säga till nån.
Folk som skriver allt gott i slutet på mail.
Känns sjukt passivt aggressivt
En annan avslutningsfras som jag tycker är passiv aggressiv:Vet inte riktigt varför hahaha men alla mina kollegor stör sig också på det. Vad är det för fel på med vänliga hälsningar eller vänliga hälsningar liksom?
Jag brukar skriva vänligen och det är inte menat som passivt aggressivt från min sida.En annan avslutningsfras som jag tycker är passiv aggressiv:
”Vänligen”
Ok. Jag har märkt att folk ofta skriver ”vänligen” om det är en mailväxling där det är något man inte är överens om.Jag brukar skriva vänligen och det är inte menat som passivt aggressivt från min sida.
Ok. Jag har märkt att folk ofta skriver ”vänligen” om det är en mailväxling där det är något man inte är överens om.
Hänt flera gånger att folk i början skrivit ”(med) vänlig hälsning” och sen när vi varit oense om saken har de bytt till ”vänligen”.
Det är nog troligare att de bytt till en kortare och snäppet mindre formell fras för att ni har utväxlat ett antal mail än beroende på vad som stått i mailen.Ok. Jag har märkt att folk ofta skriver ”vänligen” om det är en mailväxling där det är något man inte är överens om.
Hänt flera gånger att folk i början skrivit ”(med) vänlig hälsning” och sen när vi varit oense om saken har de bytt till ”vänligen”.
Gud, hade ingen aning om hur allt det här skulle kunna tolkas! Skriver iof oftast ”med vänlig hälsning” eller bara ”/mittnamn”
Det hade kunnat vara jag. Men det beror på att jag byter efter ett par mejl fram och tillbaka, av lathet. För mig beror det inte alls på hur överens jag är med mottagaren.
Det är nog troligare att de bytt till en kortare och snäppet mindre formell fras för att ni har utväxlat ett antal mail än beroende på vad som stått i mailen.
Om jag är passiv aggressiv avsluter jag med Hälsningar Mia_R!
Jag tycker båda känns formella. ”Mvh”, alltså förkortningen, känns mindre formellt.
Om de där vänliga avslutningsfaserna är passivt aggressiva så undrar jag hur en vänlig avslutningsfras är?En annan avslutningsfras som jag tycker är passiv aggressiv:
”Vänligen”
MVH är gräsligt. Nonchalant och slarvigt.
Jag tycker båda känns formella. ”Mvh”, alltså förkortningen, känns mindre formellt.