Avslutningsfraser för mail (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 23)

Vet inte riktigt varför hahaha men alla mina kollegor stör sig också på det. Vad är det för fel på med vänliga hälsningar eller vänliga hälsningar liksom?
Fruktansvärt tråkigt och stelt. Men det går ju bra det med såklart.

Såklart kan man ha olika preferenser om avslutningsfras, jag undrade bara hur det blir passivt aggressivt. Känns som att allt kallas så nuförtiden.
 
Fruktansvärt tråkigt och stelt. Men det går ju bra det med såklart.

Såklart kan man ha olika preferenser om avslutningsfras, jag undrade bara hur det blir passivt aggressivt. Känns som att allt kallas så nuförtiden.
Tror att det känns som ett så definitivt avslut. Som om konversationen är stängd liksom. Vi har diskuterat detta mycket men ingen kan riktigt förklara varför det känns så. Passivt aggressivt kanske är dumt ord mer drygt kanske.
 
Tror att det känns som ett så definitivt avslut. Som om konversationen är stängd liksom. Vi har diskuterat detta mycket men ingen kan riktigt förklara varför det känns så. Passivt aggressivt kanske är dumt ord mer drygt kanske.
Den här gamla tanten fattar inte vad som är passivt eller aggressivt?

Det är ju kort för "jag önskar dig allt gott" Vilket är något väldigt snällt att säga till nån.
 
Ok. Jag har märkt att folk ofta skriver ”vänligen” om det är en mailväxling där det är något man inte är överens om.
Hänt flera gånger att folk i början skrivit ”(med) vänlig hälsning” och sen när vi varit oense om saken har de bytt till ”vänligen”.
:sorry:
Det hade kunnat vara jag. Men det beror på att jag byter efter ett par mejl fram och tillbaka, av lathet. För mig beror det inte alls på hur överens jag är med mottagaren.
 
Ok. Jag har märkt att folk ofta skriver ”vänligen” om det är en mailväxling där det är något man inte är överens om.
Hänt flera gånger att folk i början skrivit ”(med) vänlig hälsning” och sen när vi varit oense om saken har de bytt till ”vänligen”.
Det är nog troligare att de bytt till en kortare och snäppet mindre formell fras för att ni har utväxlat ett antal mail än beroende på vad som stått i mailen.
 
:sorry:
Det hade kunnat vara jag. Men det beror på att jag byter efter ett par mejl fram och tillbaka, av lathet. För mig beror det inte alls på hur överens jag är med mottagaren.
Gud, hade ingen aning om hur allt det här skulle kunna tolkas! Skriver iof oftast ”med vänlig hälsning” eller bara ”/mittnamn”

Speciellt en doktor på jobbet avslutar alltid med ”Bästa hälsningar…” och det tycker jag låter fint 🥰
 
Jag kan medge att jag brukar skriva "vänligen, Motacilla" när jag tappar tålamodet med nån mejlväxling och tycker att folk får börja ge upp snart.
:angel:

Brukar dock verkligen undvika att vara passivaggressiv eller rakt ut aggressiv i text.
Har jag problem med nån så tar jag det med den personen.
Men vissa är ju såååå omständliga ibland.
 

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag har det så stökigt jämt. Inte ens när jag har städat blir det bra för andra ser ändå att jag inte klarar av att...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 647
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Chefen skickar ut mail till alla o samlar in pengar till presenter när folk slutar. Men nu ska hen samla in pengar för en kollega har...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 748
Senast: IzeUnicorn
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd att skriva saker man stör sig på :D
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
118 221
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 207
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp