Avramlingar 2013

Sv: Avramlingar 2013

Jag åkte av medryttarhästen igår, första gången jag åkt av sen jag red shettis (vilket var typ 8 år sedan) så det var lite oväntat. Vi skrittade fram på en liten väg och så blev han rädd för något och "tvärvände", vilket gjorde att jag inte riktigt hängde med! Det gick väldigt fort så blev lite chockad, men det var bara att sitta upp o rida vidare :P
 
Sv: Avramlingar 2013

Oj!

Vilka otäcka historier. Själv räknar jag inte med att ramla av förrän i höst när vi börjar hoppa igen. Närmsta avramlingen i år var på en äng, barbacka, på väg hem, när en bil plötsligt kraschade på motorvägen bakom oss. Då fick pållan tokflipp och växlade mellan stegra eller bocka. Jag hoppade av istället för att ramla av :-)

/Lavinia
 
Sv: Avramlingar 2013

Jag tror jag inte ramlat av en häst på närmare 7 år. Och då kan jag med *hrm* stolthet säga att jag satt kvar i sadeln:D
 
Sv: Avramlingar 2013

kl

Jahapp. Då var det dags igen! Jag har, för första gången i mitt liv, brutit mot min "jag-ramlar-bara-av-en-gång-om-året-regel".
Idag flög jag av på tävling då hästen hoppade in i en stor morot (hinderstöd) och mitt ben fastnade lite i den, för att sedan släppa en nanosekund senare. Då åkte benet över på "fel" sida av hästen, han gjorde en skarp sväng åt andra hållet och jag fortsatte rakt fram. :(
Jag landade på ländryggen och är väääldigt glad att jag hade säkerhetsväst på mig, för det gör ändå svinont i ryggen och min höft/rumpa lär vara ordentligt blå imorgon.
 
Sv: Avramlingar 2013

Jag flög av min unghäst för första gången och för första gången i år. Han har varit lite tjock i ett ben och bara skrittat en vecka=supermycket överskottsenergi. Jag hann inte få över andra benet när jag hoppade upp förens han vände sig om och började bocka.... Nog har jag ganska bra balans, men inte så bra :p
 
Senast ändrad:
Sv: Avramlingar 2013

Haha! Dags igen!

Åkte av idag igen... Pinsamt nog i skritten på min 3 åring!

Vi skrittade på rakt spår och i slow motion så ramlar han omkull, jag vet inte exakt vad han gjorde men vi var iaf helt plötsligt liggandes på ridbanan och reste oss samtidigt och såg lika förvånade ut båda två! Hästen mår fin fint, piloten sträckte en muskel i armen och är lite öm. Jag och stallkompisarna har konstaterat att vi ska hyra ett filmteam för varje ridpass jag gör och sen i slutet av detta år så lägger vi ihop alla "failmoments" haha!
 

Liknande trådar

R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 113
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 816
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 318
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp