Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp, det har jag.
Dessutom var det väl inte bestämt med just bultning?
Ni som föredrar bult, varför?
Kan bara säga CK du är ju helt underbar!
Att folk ställer upp och passar ens häst en vecka eller mockar en box ibland, men här har vi en som ställer upp att närvara när någon måste ta bort sina hästar!
Du är guld värd, hoppas att du vet det!
Tanken och sen får vi se vad vetrinären säger, litar på henne fullt ut...
Vi ska gräva ner dem skogen här hemma brevid vårna förra ponny.
Tyvärr har vi inga maskiner själva så det blir enklast att ta bort dem på plats så att säga och då kan de andra hästarna var i stallet och inte i hagen just då.
Har tänkt att ge dem lugnande båda två och sen ge spruta till den gammle först och sen den andra, då han är mer fästad vid henne än tvärtom.
Har varit med om sprutning förut och vet att jag klarar det.
Även min syster och min man ska var med, vi håller var sina hästar och min man är den praktiska som tar över när det behövs och när man senare bryter ihop...
Min man har varit med om många bultningar men säger garanterat att det är inget jag skulle klara av eller min syster heller och vi vill ju så gärna vara med.
Tack ännu en gång CK!
Har bara sprutat ett fåtal..
Men ni som sett dem kämpa emot så. Har dosen varit för låg och i vilken utsräckning har det hänt?
Tex 5 st av 10.
Har endast varit med om att spruta min förra ponny för 4 år sedan och då med det gammla medlet tror jag det var för han föll inte död i backen utan lade sig ner och somande in efter en stund.
Jag är medveten att alla metoder kan gå fel och det gäller även bult, inget är riskfritt.
Jag väljer antgligen spruta, det p.g.a. att jag tror att det blir lugnare del för hästarna eftersom jag ej kan skilja på dom och för min del med.
Men rekommenderar min veterinär att det ska ske med bult, så litar jag på denne och nappar antagligen på CK s erbjudande.
Vadå trodde? Och varför ändrade de sig? Låter konstigt...mina dåvarande kollegor trodde att ca 1 på 20 st sprut avlivningar gick fel
Vadå trodde? Och varför ändrade de sig? Låter konstigt...
Finns det ens någon tillförlitlig statistik på det?
Tror de flesta veterinärer vet vad de gör, att de tillräcklig dos borde inte vara komplicerat för dem.
Jag har bara bra erfarenheter av sprutning och kommer välja det även nästa gång det blir dags![]()