Avliva frisk hund eller ej?

Sv: Avliva frisk hund eller ej?

Men då är ju faktiskt inte din häst fräsch, har den så ont att det är djurplågeri att sätta på skor så........

Nej det är han inte, men nu när han inte skos så har han inte ont av lederna. Han springer, bockar, sparkar, rullar sig osv för fullt i hagen hela dagarna.

Kan det inte vara så att TS aktiverar hunden på olika sätt men att det inte räcker?
Hunden kanske "förfaller" eftersom han saknar jakten, trots annan aktivering?

Tror du det?, jag ser det som en av hundarna inte får vara med längre, bara de två andra.:cry:

Vi känner att han inte alls får den tid han behöver.Han finns liksom bara till.Får mat etc men inget mer.

Nej det är han inte, men nu när han inte skos så har han inte ont av lederna. Han springer, bockar, sparkar, rullar sig osv för fullt i hagen hela dagarna.

Jaha, så du menar att det är själva skoningen som ger ledproblemen...har aldrig hört talas om det.....?

Jag har ingen aning. Jag känner inte TS och tycker det är dumt att dra förhastade slutsatser när man inte vet hur det egentligen ser ut.

Citat:
Ursprungligen postat av line_n
Kan det inte vara så att TS aktiverar hunden på olika sätt men att det inte räcker?
Tror du det?, jag ser det som en av hundarna inte får vara med längre, bara de två andra.

Oj här har vi en förutfattad mening..Du är bra på det ser jag. Etc står för promenader bland annat.De dagar jag kan gå ordentligt så får han tro det eller ej promenader.Dvs gå i koppel i den takt jag kan....Fakta var det ,fakta!

Du tolkar ju inläggen precis som du vill.Trång synt och förutfattade..
Kan säg att jag inte tycker om ditt sätt att diskutera!
Efter att ha kollat din historik så ser man att dina inlägg genomsyras av bitterhet och okontrollerbara svars uttryck.Varför inte ta din bitterhet och agera ut dom på andra sätt än de som vistas på diskussionsforum?Och då har jag bara skummat de inlägg du gjort gällande djur och hantering..

Senast ändrad:

Jaha, så du menar att det är själva skoningen som ger ledproblemen...har aldrig hört talas om det.....?

Han har ledproblem, men det är endast vid skoning han känner av det så pass att han får ont när benen måste böjas och därför skos han inte längre, i samråd med hovslagaren. Svårare än så är det inte.

För att min värk är värre som gör att jag inte kan aktivera mig som jag gjorde innan, därför kan jag inte gå dagliga raska promenader eller aktiva dagliga aktiviteter.Jag har väl 98% av djurens skötsel dagligen att ta ansvar för.Därför känner jag att jag måste göra något åt saken då min ork tryter.Lathet skrev jag för att hans olater beror just på "lathet" dvs hålla daglig fast hand vid uppfostran.Dvs okynnes skällande etc..

Fast det där är ju bara trams, för jaga får man bara göra några månader om året, resten av tiden är förberedande och träning inför jakten.

Kruxig ras... Har ni funderat på att kolla med rasföreningen om det finns någon som är intresserad av en omplacering..?

Ja, jag har kollat med dom och jag har annonserat.Ingen som är intresserad.

Ah, som sagt, svår ras. Känner tyvärr ingen som håller på med stövare, det kräver så mycket mark och tid.

Vi slutade sko honom. För att just sko honom, det är djurplågeri.

Sorry för en mening som vart knas.

Han klarar alltså inte att bli skodd av någon anledning? vad sägs om tex easyboots då? Dom är superbra:idea: Det finns alltid lösningar om man VILL. Tyvärr är det allt för många som inte har lust idag. Trist tycker jag.

Jag vill rek Cavallo bootsen.Mycket lättare att ta på och av.Hade Easyboot innan men bytte.Men jag hade lite problem att ta på Easybootsen pga stelheten i händerna.Smaken är som b...n:laugh:

Okay:) Har inte testat dom, men boots går snabbt att dra av och på så det är ju ett toppenalternativ för denna hästen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 348
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 872
Senast: AnneB
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 221
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka