Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gärna ingen pajkastning, som ni ser frågar jag för att jag inte vet och vill ha svar innan jag utsätter de stackars djuren för eventuellt lidande. Raka och ärliga svar men som sagt ingen pajkastning tack.
Hon hade fång första gången året innan detta, vid samma tidpunkt båda åren - och samma tidpunkt året efter också.Var det första gången hon fick fång eller hade hon haft det tidigare?
Vi får ju tex. våra fölisar redan i feb. Detta gör ju att vi minskar fångrisken massor. Dels så betar dom inte dels så är fölisen stor då gräset har kommit upp. Då tar ju fölisen massor av mamman och på så vis så så minskar man risken.Skulle inte betäcka en fångmärr.
Detta p.g.a. att fång i sent dräktighetsskede är inget man vill vara med om.
För många år sedan fick en av våra "tomma" märrar fång.
Avlivades.
AM
Till alla.
att den vanligste åldern på det första fånganfalet är när hästen är 12år (av dom han har behandlat på en av svergest största kliniker)
Bara nyfiken, kram
Alla raser och kön kan få fång. MEN vi vet inte att alla individer av alla raser kan få fång. Jag vet flera hästar som släppts på bete plötsligt tex som aldrig fått fång.
Man kan ju fråga sig vem som skrivit ihop defektlistan då albino tidigare fanns på listan:smirk:
Blev nyfiken och undrar om det framkom några som helst teorier eller funderingar på varför det skulle vara vanligast just i den åldern?