Avbrutet fodervärdsavtal

Sv: Avbrutet fodervärdsavtal

Fast vad ni verkar missa är att ägaren vill sälja innan det var avtalat enligt kontraktet att få sälja hästen. Och ts hade enligt kontraktet möjligheten att antingen få förlänga avtalet Eller köpa hästen. Så i mina ögon så är avtalet definitivt förkortat för TS del, om TS (som hon skrivit) tänkt förlänga avtalet.
Om det tex skulle förlängts med ett år, så är det en ganska rejäl skillnad i tid som TS inte fått ha hästen.

Nja, avtalstiden blir ju inte så mycket förkortad, april är inte så långt ifrån.

Väljer man att gå in i ett kontrakt vet man ju avtalstiden och är hästen till salu under tiden och efter, vet man ju också att man inte kan förvänta sig att förlånga kontaktet under de förutsättningarna. Att kallt räkna med att ha möjlighet till förlängning, är inte samma sak som att ha ett avtal som sträcker sig under längre tid.

Som det är nu är det ju veckors skillnad, men inte så vansinnigt mycket.

det handlar om några veckors skillnad. Så nuvarande fodervärd har alltså några veckors skillnad i fråga om beslut i huruvida hon vill köpa hästen eller ej. Knappast ngt att bråka om och som jag tolkat det så är hästen inte såld eller har lämnat stallet ännu, utan ägaren har alltså snarare flaggat att hästen är på g att bli såld, samt fortfarande erbjudit fodervärden att själv köpa.

Hästen var inte till salu under fodertiden, men någon hörde av sig och var intresserad.

Men nu har köparen dragit sig ur ändå.

Ja! Så nu får vi se vad som händer när det går ut istället.

Vi tycker ju väldigt bra om hästen och han är en dröm för min sambo som behöver en liten stadig häst som kan lära honom mycket.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 393
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 508
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 389
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 709
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama