Någon som dragit ner på sitt djurantal sedan tråden skapades?
Köpt 4 får i stället.
Faktiskt haft ena hästen på annons en vända nu under hösten. Men ångrade mig och tig bort den (annonsen alltså).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som dragit ner på sitt djurantal sedan tråden skapades?
Fast du hade väl inga planer på att dra ner på ditt djurantal?Jag har köpt häst sen tråden startades
Förlorat en högt älskad katt och köpt en ny. Avskyr egentligen ordet ny, det känns så fel
Men en till katt, en katt dom jag är otroligt glad över att vi köpte
Fast du hade väl inga planer på att dra ner på ditt djurantal?
Svarar mig själv med en uppdatering. En häst såld och gotlandskaninerna är helt avvecklade så nu finns det inga kaniner alls på gården. Det är tomt, men faktiskt ganska så skönt. Hästarnas dymanik blev dock inte helt bra och istället för ett surt sto och ett rätt lättsam, så har jag numer två sura ston och det lättsamma stoet som alltid varit snällast och gulligast har börjat göra utfall i hagen. Så jag behöver kanske köpa eller låna in en till för att gruppdynamiken ska bli bättre igen.Denna tråden kom väldigt lägligt för mig. Jag är så trött på allting!
Låna mitt avelssto jag behöver dra ner på hästarSvarar mig själv med en uppdatering. En häst såld och gotlandskaninerna är helt avvecklade så nu finns det inga kaniner alls på gården. Det är tomt, men faktiskt ganska så skönt. Hästarnas dymanik blev dock inte helt bra och istället för ett surt sto och ett rätt lättsam, så har jag numer två sura ston och det lättsamma stoet som alltid varit snällast och gulligast har börjat göra utfall i hagen. Så jag behöver kanske köpa eller låna in en till för att gruppdynamiken ska bli bättre igen.
Ja, det behövde ju jag också göra. Dessutom har min bästa granne tillika höbonde dött, så nu får jag inte balarna hemkörda och inlastade i foderhäcken i priset som jag fått innan för nu är det en annan granne som kör hem balarna åt mig och han tar 200:-/gången, vilket egentligen inte är dyrt på något vis, men det är ju pengar som tottar upp och grannen är inte jätteglad åt extraarbetet utan säger att det är max över denna vintern, men till sommaren och nästa vinter får jag klara mig själv. Så nu behöver jag köpa en traktor också...eller om jag kan köpa en balvagn till fyrhjulingen, men kan jag lasta in balen med balvagnen in i foderhäcken tro....Låna mitt avelssto jag behöver dra ner på hästar