Att planera barn

Sv: Att planera barn

Grejen är att när man väl är där då är det inte fråga om att offra. Upplever du att förlusten av hästarna blir helt galen så behåller du dem så klart och försöker i första hand hitta nån annan lösning om du känner att det blir för mycket att få ihop allt. Men det många här försöker säga är att hästarna prioriteras ner och motivationen att hålla på att greja med dem blev lite lägre när de samtidigt hade småbarn så därför blev det av olika skäl så att de tog en paus med hästeriet, frivilligt.

Du kommer med andra ord inte stå där med en brinnande längtan att rida och hålla på med hästarna men känna dig tvungen att sälja dem, det är inte så det funkar. Det är i så fall snarare så att du har ett nytt uppslukande och spännande projekt (barnet) som känns viktigare för tillfället. Men som många har skrivit här så är väl egen gård där man kan styra uppstallningen hur man vill (till lösdrift tex) ett av de bästa alternativen om man vill kombinera hästar och bebisar. Annat kan ju vara att lämna hästen på foder eller skicka den på tillridning under en period. Det finns ju en massa alternativ mellan fullt hästeri och inget hästeri, menar jag.

Precis!!

Det är det jag får fram när jag googlar.

TS: chafförursäkten funkar alltid om du vill ha något att skylla på....

TS: chafförursäkten funkar alltid om du vill ha något att skylla på....

Ja, den hade varit ypperlig om det inte hade varit så att vi ska åka till England, och hotellet vi bor på är ett stenkast från där bröllopet hålls..... ;)

Hittade det här när jag googlade.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=244135&previousRenderType=2

Men under själva "tillverkningen" är det ingen fara.
Det är väl först när ägget fäst och celldelningen börjar.... eller... jag kan ha fel... :confused:

det här ska jag undersöka...... :idea:

Shit pomfritt!
usch, här chansas inte, jag får ta och låna en bil och tuta rundor i.
Eller skylla på dålig mage, eller dricka läsk ur vinglaset och äppeljuice ur ölglasen, sen när alla är fulla struntar dom förhoppningsvis i vad som finns i mitt glas.....?!?! :bump:

Tusen tack för att du hittade infon!!

OoOh! Den var bra!
men, varför äter jag penicillin? du får hjälpa mig där ;)

Jag använde den själv :D Men jag sa aldrig varför :o Det var det ingen som frågade ... sist jag åt penicillin var det för att jag fått en spik i armbågen, kanske skulle jag kört med den då :angel:

Jag använde den själv :D Men jag sa aldrig varför :o Det var det ingen som frågade ... sist jag åt penicillin var det för att jag fått en spik i armbågen, kanske skulle jag kört med den då :angel:

jag kan ju busa lite extra vilt med katten så att jag får ett ordentligt bitmärke, fast inte så pass djupt att jag verkligen behöver penicillin! kom på att det var anledningen till att jag fick penicillin sist, då bet katten hål i handen så ådran stod rätt ut och pumpade blod i mängder! (han blev skrämd av en hund , han är normalt inte så galen :D )
Fast, jag ska ju på bröllop, kan inte sitta där med plåster och bandage :angel:

Och det är ju just det jag inte vill råka ut för!
Hur gärna jag än vill fortsätta med hästarna nu, så vill jag inte bli en av dom som väljer bort hästarna när jag väl krystat ut knodden!! Och det verkar vara så himla vanligt att folk gör så, väljer bort hästarna!?
Vi har ju precis köpt gård och gör så fint till hästarna, vore ju hål i huvudet att sälja dom pga av en liten knodd........?
Vad ska vi då med en gård till om de försvinner?
Det är kanske lite lättare att hålla kvar hästarna när man har dom hemma på gården? Det är inte ridningen som är det viktigaste, utan 'förhållandet' jag har till mina djur, dom är mitt allt, mina barn..

exakt så känner jag med. är livrädd att jag inte ska hinna med hästarna de är lixom inte bara "ridning" och nåt man kan ta upp efter 10år det är ju nu de lever det är ju speciella individer de är inga hästar de är ju mitt allt mina vänner det är ju just DE hästarna man inte vill släppa.
jag hade kunnat va utan ridning bara jag fick vara med mina hästar just de hästar jag har nu.

Om hästarna är älskade familjemedlemmar kan man ju faktiskt ha kvar dem även om man inte hinner rida :idea:. Jag hinner inte rida speciellt ofta, men mockar och pysslar gör jag varje dag med bebisen bredvid. Dom får helt enkelt gå och drälla ett tag framöver då sälja eller låna ut känns helt uteslutet.

Shit pomfritt!
usch, här chansas inte, jag får ta och låna en bil och tuta rundor i.
Eller skylla på dålig mage, eller dricka läsk ur vinglaset och äppeljuice ur ölglasen, sen när alla är fulla struntar dom förhoppningsvis i vad som finns i mitt glas.....?!?! :bump:

Tusen tack för att du hittade infon!!

Min undanflykt var "jag hade så ont i huvudet förut så jag tog några tabletter så tyvärr..." Alla vet ju att man inte ska ta värktabletter och dricka alkohol :angel:

Min undanflykt var "jag hade så ont i huvudet förut så jag tog några tabletter så tyvärr..." Alla vet ju att man inte ska ta värktabletter och dricka alkohol :angel:

jag skulle köra på det med värktabletter, eftersom det bara är vissa antibiotika som inte får kombieras med alkohol! på nyår drack jag alkoholfritt vin ur en flaska som såg ut som en vanlig vinflaska - ingen sa nåt!

hej igen alla!

jag har inte haft internet på ett tag...........

jo, jag börjar bli otålig! när kan man tidigast ta gravtest?
Festen är i helgen, och då väntas eventuell mens, om inte ett mirakel har skett ;)

jag kan ju känna lite, att är jag inte gravid, tar jag gärna tillfället i akt och festar till det lite, för sen lär det ju inte bli något festande på länge. dessutom med vänner som bor långt ifrån oss.

så, när ger ett test tidigast utslag?

Du kan testa samma dag som förväntad mens! Det KAN ge plus dagarna innan också, men det är osäkert. Om du skulle få negativt test, kan du testa igen efter nån vecka om mensen inte kommit :)

Får man plus är det plus, men testar man tidigt och får minus KAN det ändå vara plus, om du fattar ;)

Alkohol i helgen borde inte vara någon fara oavsett, man måste ju inte dricka sig redlös ;)

Du kan testa samma dag som förväntad mens! Det KAN ge plus dagarna innan också, men det är osäkert. Om du skulle få negativt test, kan du testa igen efter nån vecka om mensen inte kommit :)

Får man plus är det plus, men testar man tidigt och får minus KAN det ändå vara plus, om du fattar ;)

Alkohol i helgen borde inte vara någon fara oavsett, man måste ju inte dricka sig redlös ;)

testa minus igår. dock 5 dagar innan förväntad mens :o
Det var min sambo som skyndade, vilket jag tyckte var så gulligt!
Nej, du har förmodligen rätt, några glas skadar förhoppningsvis inte, speciellt eftersom jag är minus.

Dessutom är dom redlösa dagarna långt förbi, räcker att jag tittar på en öl, så är jag smålullig. Inte som i de unga dagarna, då man kunde inta flera liter.. Hur gick det till då??!!?!?!?

Jadu, jag tror att dryckerna får mer alkohol i sig med åren :angel: Känns det som!
Jag vet att jag drack mitt sista glas vin samma kväll som beräknad mens - jag visste såklart inget då :D

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 165
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag står här i livet, snart 25 år fyllda (herregud vad tiden går fort), har en sambo sedan 1,5 år tillbaka som jag vill dela mitt liv...
2
Svar
23
· Visningar
2 556
Senast: Amha
·
G
Gravid - 1år Jag gjorde ett positivt graviditetstest nu för bara en halvtimma sen. Använde ett digitalt med veckoindikator som sa att det har gått...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 456
Senast: Jaahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30