Att planera barn

B

babyfoal

Hej Alla!

Jag känner mig så lycklig!
Efter att i alla år, aldrig någonsin ha varit intresserad av att skaffa barn, (och faktiskt hade bestämt mig att aldrig skaffa några) så har jag och min sambo nog 'mognat' och bestämt oss för att försöka skaffa barn!!!
(Är trots allt av årsmodel 77 ;) )

Detta känns så STORT!!!
Lyckan bubblar i mig!!!
(och vart kom denna lycka ifrån??)

Det känns samtidigt lite läskigt.......

Jag var och pratade med barnmorska idag, skulle ändå ta cellprov, och då ville jag bara höra lite med henne om när man är mest 'tillgänglig' att befruktas.
(min sambo kommer ju att bli överlycklig av all action framöver :bump:)

Så nu är det alltså bara att tuta och köra, och vänta...??

Sv: Att planera barn

Grattis!!!

Så sa jag också.... JAG SKA ALDRIG HA BARN!!!

Jag har aldrig tyckt att det är kul med barn, snarare att det dom är ganska obehagliga... :o

Men så var det en kompis som sa till oss på förra nyårsafton: Äh hem med er och se till att skaffa barn.... Och så blev det :rofl:
Nu i april föddes Alice. Hon är inte det minsta obehaglig och väldigt väldigt rolig :love:

Pikarna får jag nog stå ut med länge.... speciellt eftersom jag har sagt att något syskon blir det inte.. :angel:

// Bollen - som fortfarande är tveksam till andras barn ;)

Senast ändrad:

Grattis! Själv har jag nog nästan alltid velat att ha barn men jag är sånt där kontrollfreak så jag ska ha det där och det där fixat innan det blir barn. Sambon börjar nog bli lite knasig på mig...

Hej Bollen!!!

Åh så glad jag blir att höra!! Grattis till din lilla!!

Alltså, jag vet inte vad som har hänt med mig?? Jag går i ett ständigt rus just nu!!!
Sambon och jag har pratat om det, lite lätt, på sistonde, men det var idag, efter att ha pratat med barnmorskan, som vi pratade på riktigt och bestämde oss!!
Mitt hjärta slår jättehårt och jag kan inte sluta att le!

Just det ja, dom där pikarna, oj oj oj va jag kommer att få äta upp dom..... (om jag nu blir gravid förståss)

Grattis! Själv har jag nog nästan alltid velat att ha barn men jag är sånt där kontrollfreak så jag ska ha det där och det där fixat innan det blir barn. Sambon börjar nog bli lite knasig på mig...

jag förstår vad du menar med att man vill ha 'all fixat innan'.

Men vi har nu varit tillsammans i fem år, vi har köpt en egen gård och trivs med våra liv. Nu kan vi inte riktigt skylla på mer, för att inte skaffa barn. Vi kan nog inte förbereda oss eller planera mer.

Men, utan att låta helt idiot, är det alltså bara att 'sätta igång' nu?
hästarna planeras det ju så himla noga med... hur är det med oss människor? Kan man pricka in det lika enkelt som med häst?

Grattis till beslutet!
Precis som många andra här så sa jag att jag ALDRIG skulle ha barn! Jag tyckte att barn var motbjudande, skrikiga, läskiga och absolut inget som jag ville ha någonsin!

Men sen började mina hormoner att rusa runt och rätt som det var sp ville jag inget hellre än att ha barn. Så jag och sambon blev gravida på första försöket, och nu har vi våran älskade lilla Nikki. :love:

Hoppas på att få läsa fler trådar av dig sen när du blivit på smällen :bump:

ÅÅÅÅ!

Ni är ju helt UNDERBARA allihop!

Ni kommer nog bli måttligt trötta på mig, om jag nu blir på smällen ;) Tusen frågor och massor med trådar :bump:

Jag var precis likadan, jag hade inte tid med barn ägna så mkt tid till hästen, sålde hästen för 6 månader sedan o o nu e jag o sambon flitiga varje månad med att ha skoj i sänghalmen, (mest rundt ÄL då förståss :o )
Väntar på ÄL nu till helgen/början av veckan så nu jäklar ska det köras på för full *fniss*:rofl:
Bara längtar tills jag blir gravid, hundarna kommer jag hinna med ändå, dem kräver ej så mkt som en häst!!!!

Lycka till alla som försöker, så skriver vi på för fullt här sen när vi vet om vi plussar!!

Ett bra tips är ÄLstickor :idea: Finns på apoteket! Så ser man när man är mest 'tillgänglig', är man någorlunda regelbunden kan man testa 2-3 månader så vet man ju typ sedan :)
Supergrattis!! Jag är samma årsmodell som du och fick min lilla för 3 månader sedan :love: Underbart är det! Lycka till nu, kör hårt och skvallra så fort det händer något ;)

Var på Ultraljud med mitt sto idag,
och glädjetårarna svämmade över då hon är dräktig!!!!!!!!
21 dagar!!!!!!! :love::love::love::love::love::love:

Nu är dock frågan, som lyder även i en annan tråd..

Ska vi då skaffa barn.........?

Jag kan ju tycka, att ska jag vänta tills hon har fölat och fölet är avvänjt innan vi skaffar barn, ja, då lär det förmodligen aldrig ske...
Är det inte bättre, att jag går 'dräktig' ihop med min allra bästa vän?
Det börjar ju först hända saker när fölet är 7 månader och ska vänjas av.......

Och sen vet man ju aldrig hur snabbt jag blir med barn...

nja

är du man så är det klokt att planera in ett brölopp annars blir du inte automatiskt vårdnashavare.

glt

Men det är ju inte så himla svårt, man skriver faderskapspapper och kryssar i om gemensam vårdnad antingen under graviditeten eller ganska snart efteråt.

Till TS: Sätt igång ni, men kom ihåg att man bara kan bli befruktad i samband med ägglossningen. Trot eller ej, men somliga missar fortfarande den biten... :angel: ÄL-stickor kan vara pressande och stressande för många, de flesta får ett speciellt sekret någon dag före ÄL som är lätt att känna igen.

Och om ni "bara" är sambo så kan jag rekommendera att ni ordnar med faderskapspåskriften redan under graviditeten. OM något hemskt inträffar och din sambo förolyckas innan bebisen är född och papperna påskrivna, så kan det bli knepigt och svårt att få honom registrerad som pappa och både du och bebisen går miste om en del saker (om de inte ändrat något de senaste tre åren). Det är alltid bättre, för alla inblandade parter, att vara gifta när man har eller ska ha barn. Lycka till!

Vi FICK inte skriva faderskap innan bebis var född :mad: Men det är olika i olika kommuner.

TS : Sätt igång ni, man kan ALLTID hitta orsaker till att vänta, så tänk inte så mycket utan kör på :D

*KL* (flåt)

vi försöker ju oxå lite här hemma o ska ha ÄL nu typ måndag. Testade ÄL-stickor förra ggn, har man ÄL när den visar det eller att den är på G?? testade på söndagen då den visade ett svagt streck så vi körde på sen på måndagen hade jag MEGA ont (känner tydligt när jag har ÄL för jag har ont då) men iom att sambon jobbar borta så blev det ej mer då (tur han jobbar hemma omkring nu en period så vi kan på kvällarna)

Men NÄR jag har ont måste det vara ÄL, så om den visar ett svagt streck så är den på G va? Så NÄR är lämpligast att ha sex.....när den är på G eller när jag känner att jag har ont??
Visserligen försöker vi hadet lite si så där ofta äändå o speciellet runt ÄL men skoj att veta lite mer.

// jag som lyssnade med ett ½ öra på sexualundervisningen i skolan för många år sedan

Strecket kommer 1-2 dagar innan ägget, så när den säger till skall man köra på ;) Och egentligen dagarna INNAN strecket kommer också :D
När vi blev gravida efter tre års försökande hade vi sex 4 dagar INNAN ÄLtestet sa till :eek: Sedan var vi åtskilda ett tag. Men DÅ tog det sig! Lustigt!
Testet reagerar iallafall på de hormoner som sätter igång innan ÄL, som sagt. Och spermierna skall ju snällt vänta när ägget kommer nertrillande. SÅ så fort du får utslag, kör hårt ;)

Man brukar få rådet att ha sex varannan dag (åtminstone runt ÄL, man kan ju börja när mensen är över och man har slutat blöda), för att det hela tiden ska finnas färsk sperma när ägget har mognat och släpper. När ÄL väl är över kan man ju ta en liten sexpaus, om man känner för det.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 165
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag står här i livet, snart 25 år fyllda (herregud vad tiden går fort), har en sambo sedan 1,5 år tillbaka som jag vill dela mitt liv...
2
Svar
23
· Visningar
2 556
Senast: Amha
·
G
Gravid - 1år Jag gjorde ett positivt graviditetstest nu för bara en halvtimma sen. Använde ett digitalt med veckoindikator som sa att det har gått...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 456
Senast: Jaahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30