Gör jag?Varför försvara så?
På vilket vis då?
Jag undrar bara vilka mekanismer som gör att det ibland är okej att vissa är ungefär hur oförskämda som helst medan det andra gånger blir upplopp över ett skämt som missuppfattades?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör jag?Varför försvara så?
Ja det bör man definitivt göra.Om jag då uttryckligen säger "ditt skämtande är obehagligt" kan man inte backa då- oavsett orsak?
Jag undrar bara vilka mekanismer som gör att det ibland är okej att vissa är ungefär hur oförskämda som helst medan det andra gånger blir upplopp över ett skämt som missuppfattades?
Jo det gör det.Det behövs väl inte mycket social kompetens för att förstå att allt som hotar den anonymiteten är att betrakta som ett hot m e m?
Ok, lycka till då.Den här tråden handlar ju om "Uppförande på nätet" så den är en alldeles perfekt plats.
Tycker jag då.
Jo det gör det.
Det har ju under forumets gång hänt upprepade gånger att olika användare tycker att sådant är roligt.
Så den sociala kompetensen är inte på något vis självklar.
Jag tycker inte att det är roligt, så det kan jag inte svara på.Vad är det roliga i upplägget?
Det går faktiskt bra.Ok, lycka till då.
Fast ju mer tråden handlar om MacG och hans "skämt", desto större är risken att tråden ryker eftersom det är ett brott mot forumreglerna att diskutera identifierbara personer. Det var mest så jag tänkte.Det går faktiskt bra.
Jag har fått många bra synvinklar så här långt.
Jag tycker inte att det är roligt, så det kan jag inte svara på.
Men det är många andra skämt här på Bukefalos som jag inte heller tycker är roliga.
Och jag kan då rimligen inte se varför dessa skulle vara okej heller.
Men för att förklara sin egen nivå kanske.Inte för att definiera eller värdera andras upplevelser!
Poängen är att man skall tänka sig för gällande det som man skriver på nätet.
För det går att få fram mer information än vad som man vill ur det som man skriver.
Jag är inte den enda människan på jorden med dessa egenskaper.
De går dessutom att simulera med en dator.
Om någon vill en illa på riktigt så kommer den att kunna det om man släpper ut skadlig information.
Ergo!
Var försiktiga med vad ni skriver på nätet.
Absolut.Det ämne du säger dig vilja diskutera tror jag skulle vara intressant för en större krets än de som är engagerade i MacGyvergate.
Men för att förklara sin egen nivå kanske.
Det har inte slagit er att mina upplevelser påverkar min nivå?
Om jag har blivit illa utsatt och avtrubbad så visar det sig ju också på mitt sätt att förhålla mig till hur man uttrycker sig.
Med tanke på hur ofta som det händer så är det inget antagande.Ett antagande att de inte själva förstått det?
Problemet blir stor med 2 personer som inte kan anpassa sig till varandra.Eller måste och måste - social inkompetens är ju inte förbjuden, men..
Nej inte alls.Faktiskt så stort obehag att det är gränsande till olagligt (hot).
Nej inte alls.
Det är oerhört långt därifrån.
Jo om man vill vara med i gemenskapen så måste man ju ta den hänsynen.... och om man gång efter annan får påtalat för sig att det man håller på med är obehagligt och oönskat, är det inte läge att fundera över sin inställning? Vad som händer i huvudet? Hur man tänker på andra?