Att outa användare på anonyma forum (som Bukefalos)

Jag har ingen aning om vad som stämmer och vem som förföljer/ förföljs. Känner ingen av dem privat.

Däremot så har jag också reagerat tidigare när användaren i fråga gärna skryter om vilka kontakter han har inom försvaret och vilka resurser han anser sig ha.

Menar du att du tagit McG s inlägg på allvar?
Inte vet jag (heller) vad som är sant och inte men jag har tagit för givet att vb användare bara dravlar och att det i stort sett inte finns någon substans alls bakom.

En fråga till dig; hade du gett samtycke för att publicera din bild?
Absolut inte.
Bilden stals från en annan användare och spreds av en användare som var arg på mig.
Den användaren visste dessutom att det under en period var viktigt för mig att förbli anonym.
Precis som MacGyver tyckte den att det var roligt.
Om inte, hur reagerade du och vidtog du några åtgärder?
Jag blev jättearg och anmälde naturligtvis.
Men skadan var redan skedd så jag lämnade forumet under den tid som kvarstod av mitt behov av att vara anonym.
När det sedan inte spelade någon roll längre, några månader senare, så kom jag tillbaka.

Nej, jag vet inte vad du lever i för fantasivärld (eller jo, jag kan ju anta vems), men du är rimligtvis inte vara ens i närheten av att veta något av verklighet och sanning.
Jag har full koll på både verkligheten och sanningen.
För vissa kan det uppfattas som mycket skrämmande så jag ligger ofta lågt med det.
Jag har för 2 år sedan diagnosticerats med exceptionellt minne, inte högsta graden då utan en litet lägre grad.
Jag saknar den exakta almanackan som ingår i det fullständiga syndromet.
Ingen på Bukefalos borde vara förvånad över det.

Nej, jag vet inte vad du lever i för fantasivärld
Alla tidigare gånger som jag har anklagats för att leva i en fantasivärld, så har det kommit från personer som inte är laglydiga och vill göra sina skumraskaffärer i fred.
Ofta så har det kommit strax innan de har utsatt mig för något brott.
Tillhör du den kategorin?

Menar du att du tagit McG s inlägg på allvar?
Inte vet jag (heller) vad som är sant och inte men jag har tagit för givet att vb användare bara dravlar och att det i stort sett inte finns någon substans alls bakom.

Fast hur ska man ibland veta vad som är dravel och vad som är sant?
Jag har blivit stalkad av en tidigare chef. Han satt utanför min lägenhetsdörr i tid och otid, frågade vem jag stod och pratade med på balkongen mm. Mailar och sms:ar fortfarande 10 år efter att jag sade upp mig.
Jag skulle ha extremt svårt att ta "skämt" om stalking som skämt från någon jag inte har en personligare relation med.
Man får ju ha lite fingertoppskänsla ibland, och säger personen att den tar illa upp kan man ju bara be om ursäkt och sluta, inte driva det vidare.

Alla tidigare gånger som jag har anklagats för att leva i en fantasivärld, så har det kommit från personer som inte är laglydiga och vill göra sina skumraskaffärer i fred.

Men vilket inlägg! Du brukar väl hålla en högre nivå än att komma med insinuanta inlägg sådär?

Men vilket inlägg! Du brukar väl hålla en högre nivå än att komma med insinuanta inlägg sådär?
Som man ropar i skogen får man svar.
Exakt så sätter min hjärna ihop mina minnen med logik.
Det har ännu aldrig slagit fel.
Dock har det missat några gånger när jag borde ha sett saker komma.

I vanliga fall så brukar jag inte dela med mig av mina slutledningar.
Utan jag håller dem för mig själv.
Men bakom detta så finns det någon typ av vendetta som Honung borde låta bli att hålla igång.

Jag förstår att du vill skydda din kompis genom att få tråden låst. Du kommer garanterat att lyckas. :up:

Som man ropar i skogen får man svar.
Exakt så sätter min hjärna ihop mina minnen med logik.
Det har ännu aldrig slagit fel.
Dock har det missat några gånger när jag borde ha sett saker komma.

I vanliga fall så brukar jag inte dela med mig av mina slutledningar.
Utan jag håller dem för mig själv.
Men bakom detta så finns det någon typ av vendetta som Honung borde låta bli att hålla igång.

Men det är ju flera som tagit illa upp.
Varför försvara så? Ja, man kan vara trevlig i verkligheten men det hjälper ju inte om man sitter på ett forum. Precis som att man kan vara trevlig här och ett rötägg i verkligheten.
Att säga att "jag är snäll för jag har kompisar" känns ju ihåligt, Charles Manson hade också kompisar om vi ska dra det in absurdum.

Jag förstår att du vill skydda din kompis genom att få tråden låst. Du kommer garanterat att lyckas. :up:
Nej jag har en annan och mycket mer egoistisk agenda.
Jag letar efter vad som anses acceptabelt att göra på nätet.
Detta då jag själv har blivit grovt utsatt och är i begrepp att ta tag i och hantera detta.
Det har pågått i över 5 år nu så jag har blivit litet avtrubbad med tiden.
Mina frågor är ärligt menade och jag kommer att ha nytta av svaren.

Vad gäller Honung och MacGyver så har de någon privat historia bakom som jag inte är delaktig i.

Nej jag har en annan och mycket mer egoistisk agenda.
Jag letar efter vad som anses acceptabelt att göra på nätet.
Detta då jag själv har blivit grovt utsatt och är i begrepp att ta tag i och hantera detta.
Det har pågått i över 5 år nu så jag har blivit litet avtrubbad med tiden.
Mina frågor är ärligt menade och jag kommer att ha nytta av svaren.

Vad gäller Honung och MacGyver så har de någon privat historia bakom som jag inte är delaktig i.
Att du inte startar en tråd med just dina frågeställningar då?

Vilken underlig tråd.

Självklart är det obehagligt med underliga hot, direkta eller indirekta från användare på ett forum. Ett forum som bygger på att man kan vara anonym om man vill. Det behövs väl inte mycket social kompetens för att förstå att allt som hotar den anonymiteten är att betrakta som ett hot m e m?

Att kvinnor hotas, förnedras, trakasseras, förföljs och dödas är väl knappast någon nyhet för någon. Att då tycka att det är humor att hota med förföljelse är nog faktiskt ett bottennapp i rekordligan. Vem tycker det är roligt att skämta om de här företeelserna?

Blir lite illamående och väldigt beklämd faktiskt.

Ursäkta men vad är poängen med ett sådant inlägg som det ovan? Man behöver inte ha mycket till fantasi för att läsa in förtäckta hot i det - givet kontexten i tråden.

Så vad skulle det eg tillföra?
Poängen är att man skall tänka sig för gällande det som man skriver på nätet.
För det går att få fram mer information än vad som man vill ur det som man skriver.
Jag är inte den enda människan på jorden med dessa egenskaper.
De går dessutom att simulera med en dator.
Om någon vill en illa på riktigt så kommer den att kunna det om man släpper ut skadlig information.

Ergo!
Var försiktiga med vad ni skriver på nätet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 849
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 536
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: tessan.g
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 426
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar