Att outa användare på anonyma forum (som Bukefalos)

Ja i den här tråden ja.
I andra trådar så lever de inte själva som de lär.
Men nästa gång som någon av dem trampar i klaveret så skall jag påminna dem om att de faktiskt inte själva tycker att det är okej.

Du vet det där klassiska - säga en sak och göra en annan.
Eller "Men det var ju något annat än det här".

Va? Va? Förstår inte alls var det knyter ihop med mitt inlägg. Däremot ännu ett exempel på hur du väljer att blockera ut vad andra säger genom att bara besvara 10 % av mitt inlägg.

Om jag ens ska försöka tolka ditt inlägg säger jag att alla, av de användare jag känner igen och debatterat mot dig på samma sida jag står på, känns det som en ganska vanlig syn. Alltså att folk har principer och grundläggande värderingar som genomsyrar det de skriver. Håller inte alls med om kappvändare och hypokriter, eller vad du nu insinuerar.
Du med ditt exceptionella minne får dock hemskt gärna gräva upp dessa bevis och slänga dem i ansiktet på mig.

Vilket knappast är det vi talat om här utan ett helt annat scenario, förtäckta hot, och inte öppna hot som du beskriver här. Jag tvivlar dock på att det är det enda som någon dom baserars på.

Nu säger du emot dig själv. Men du är inte intresserad varken av dialog eller förstå så jag släpper hela ämnet. Du är kapabel att leta själv om du vill, annars kan du leva kvar i åsikten du har. Mig kvittar det.

Vi kan veta vad som sagts och gjorts i den här tråden i alla fall. Och med tanke på att varken du eller MacGyver ser några som helst problem med det som skrivits och det liknar vad som beskrivs ha hänt tidigare känner jag inte precis att din version är den mest sannolika. Superminne eller ej.
Då så bedömer du på ord på internet och har ingen som helst pejling på verkligheten.
Det finns risker med att göra så.
Men de riskerna är inte mina.
Du har dessutom missbedömt vilka åsikter som jag har.
De framgår i tråden bl.a. på vilka inlägg som jag gillar.

Nu säger du emot dig själv. Men du är inte intresserad varken av dialog eller förstå så jag släpper hela ämnet. Du är kapabel att leta själv om du vill, annars kan du leva kvar i åsikten du har. Mig kvittar det.
På vilket sätt säger jag emot mig själv? Är det månde att du saknar underlag för dina påstående som är orsaken?

Då så bedömer du på ord på internet och har ingen som helst pejling på verkligheten.
Det finns risker med att göra så.
Men de riskerna är inte mina.
Du har dessutom missbedömt vilka åsikter som jag har.
De framgår i tråden bl.a. på vilka inlägg som jag gillar.

Jag bedömer dina åsikter på vad du har skrivit, inte vad du har gillat. (Blotta tanken på att man skulle gå igenom en tråd för att räkna gillanden! O_o :laugh:)

Ord på internet är också verklighet. Verkligheten är att det är ett överensstämmande mönster, och baserat på hur du uttalat dig (igen, inte vad du har eller inte har gillat) tycker jag inte dina skildringar av "verkligheten" är pålitliga. Det betyder inte att jag antar att det tex @honung beskriver är Sanningen rakt av. Bara att jag bedömer din pålitlighet som väldigt svag.

Om någon säger till mig att jag ska passa mig för att de ska ligga och trycka bakom min soptunna, det tar jag i allra högsta grad som ett skämt.
Det verkar som vissa tar det helt bokstavligt, att en främmande man tänker lurpassa på de. Men sen slutar det där, för man tar det bara bokstavligt så långt så att det passar till att man känner sig hotad/kränkt.
Ska man ta det som sägs bokstavligt, välj inte och vraka, ta det hela vägen.

Ska han alltså ligga i leran bakom soptunnan, där man i allra högsta grad syns, mitt i vintern och glo? Hur länge då? Blir inte det ganska kallt, besvärligt och tämligen tråkigt rätt så omgående? Och satellitspaningen, det låter ganska dyrt. Omständligt, också. Inte går det att göra från soptunnan i alla fall.

Som ett hot, så faller det på sin orimlighet. Alltså ett skämt. Sen är inte alla skämt smakfulla eller bra, och kommer mottas olika beroende på sällskap.
Jag råkade säga en gång till en bekant, skämtsamt "jag vet var din brevlåda bor", och hon såg ut som att jag hade mordhotat henne och hela hennes familj. Tacksamt, för så lättkränkta vänner som letar efter missförstånd vill jag inte ha.

Däremot att out någon med namn, adress och hela köret, det är big no no. Kallas för Doxxing och är otillåtet på alla forum jag känner till. Delvis olagligt i USA.

Du gör antagandet att jag alltid läser tråden efter du behagat gå igenom och gilla?
Jag antar att du ser de gillanden som jag delat ut innan du påstår dig veta mina åsikter utifrån det som står i tråden ja.
Mina gillanden är en del av mina åsikter som just står i den nämnda tråden.

Jag antar att du ser de gillanden som jag delat ut innan du påstår dig veta mina åsikter utifrån det som står i tråden ja.
Mina gillanden är en del av mina åsikter som just står i den nämnda tråden.

Wow. Så jag ska inte bara läsa tråden, jag ska gå igenom den för att kolla gillanden innan varje gång jag skriver något? Hahaha, nu är du faktiskt så orimlig att du inte egentligen kan tro på det själv heller! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 849
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 536
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: tessan.g
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 426
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter