Att outa användare på anonyma forum (som Bukefalos)

Ja och det är ju ett problem.

Att du tycker så är ett annat problem.
Men jag anser att man inte måste gå på och provocera i alla lägen.
Ibland så gör man bäst i att låta saker svalna av sig själva.

Tror du på fullt allvar att det går att uppfostra MacGyver till att uppföra sig som ni önskar?
Vore det inte lättare att i stället hantera saker som de är och slippa dessa konflikter?
Nej, en måste inte gå in och provocera, MEN DET GÅR ÅT ALLA HÅLL!

Han verkar ju inte ta till sig det som kommer fram när hans beteende påpekas men jag tycker ändå inte att det ska få stå oemotsagt eftersom det kommer tysta andra användare.

Frågan går att vända till dig med: tror du att du kan uppfostra alla andra till att inte reagera på ett rövhattigt beteende?

(Som en not till tråden hade jag fått det sagt till mig om att 'gömma sig bakom soptunnan och whatnot' så hade jag ångestflippat totalt med gud vet vilka konsekvenser. Bc min bakgrundshistoria.)

Låt honom hota och gå på och se det som att alla andra har problem?
Det var inte såsom jag menade.
Jag får försöka att vara tydligare.

Att hantera sina egna reaktioner så att man inte mår dåligt över ett skämt som går fel.
Det innebär ju inte att man låter bli att sätta gränser runt sig själv och markerar när man inte gillar något.
Man kan både säga ifrån och låta bli att må dåligt samtidigt.

Du menar alltså att det blir farligt att reta någon som redan hotat? Det här blir faktiskt värre och värre.
Visserligen så är det ju så som du skriver, också.
Inte vill jag ha kontakt med dem som hotat mig inte.
Men det var inte det som jag menade.
Jag menade att det nog är bäst för den egna mentala hälsan att hålla sig undan från människor som får en att må dåligt.

Som en not till tråden hade jag fått det sagt till mig om att 'gömma sig bakom soptunnan och whatnot' så hade jag ångestflippat totalt med gud vet vilka konsekvenser.
Men det är väl ändå inte en rimlig reaktion som andra människor skall ta höjd för i alla lägen?

Ska han alltså ligga i leran bakom soptunnan, där man i allra högsta grad syns, mitt i vintern och glo? Hur länge då? Blir inte det ganska kallt, besvärligt och tämligen tråkigt rätt så omgående?

Även om inte du upplevt det så är det sånt som händer. Hur kallt, besvärligt och tråkigt det än verkar vara att ligga där. (I mitt fall gömde sig mannen bakom några buskar och väntade tills jag kom tillbaka med hundarna en tidig morgon.)

Ska han alltså ligga i leran bakom soptunnan, där man i allra högsta grad syns, mitt i vintern och glo? Hur länge då? Blir inte det ganska kallt, besvärligt och tämligen tråkigt rätt så omgående?
Tror du på fullaste allvar att det inte finns män som väntar på kvinnor utanför deras hem? Att det inte finns män som står och lurpassar på kvinnor? Eller gör du dig bara lustig?

KL

Den här tråden är så fin och bra tycker jag för den visar hur få det faktiskt är som tycker sånt här beteende är okej :). Skönt att vi är så många som sätter ner foten!

Vet inte vad som har hänt, men om......någon skulle veta vem jag är och outa det skulle jag bli skogstokig.
Jag skulle aldrig skriva saker som jag skriver idag om jag var "offentlig"

Men det är väl inte tillåtet, eller........?
Missade det här!
Nej, det är inte tillåtet att skriva vem någon är på riktigt (att outa nån) här på forumet. Och strängt taget är det inte heller vad som gjorts. Det som gjorts är att en användare suttit och skrivit i trådar att hen minsann vet vem någon är, IRL och på FB, men att hen inte skulle skriva det. Hen har i andra trådar skrivit att hen inte bara vet vem någon är men även var personen bor. Lägg till att hen sen sitter och "skämtar" om att hen ska dyka upp hemma hos en.

Något som jag anser är väldigt obehagligt och onödigt. Jag tror många av oss här inne har sett nån bukefalist fladdra förbi på FB men vi skulle för den sakens skull inte sitta och kaxa oss med det i nån tråd.

Den här tråden är så fin och bra tycker jag för den visar hur få det faktiskt är som tycker sånt här beteende är okej :). Skönt att vi är så många som sätter ner foten!

Det är sant, tack för det perspektivet! Jag tyckte det var väldigt deprimerande att det skulle vara så jäkla svårt att förstå varför folk inte får bete sig hur som helst (vare sig de skulle bli dömda för det i domstol eller ej :meh:), men du har helt rätt. Det är faktiskt väldigt få det handlar om ändå. :)

Missade det här!
Nej, det är inte tillåtet att skriva vem någon är på riktigt (att outa nån) här på forumet. Och strängt taget är det inte heller vad som gjorts. Det som gjorts är att en användare suttit och skrivit i trådar att hen minsann vet vem någon är, IRL och på FB, men att hen inte skulle skriva det. Hen har i andra trådar skrivit att hen inte bara vet vem någon är men även var personen bor. Lägg till att hen sen sitter och "skämtar" om att hen ska dyka upp hemma hos en.

Något som jag anser är väldigt obehagligt och onödigt. Jag tror många av oss här inne har sett nån bukefalist fladdra förbi på FB men vi skulle för den sakens skull inte sitta och kaxa oss med det i nån tråd.
Ok, tack! Då förstår jag bakgrundshistorien.
Tycker det låter synnerligen otrevligt, korkat och onödigt att hålla på så.
Och inte ett dugg, jävla kul heller för den delen.

Men skärp dig och be om ursäkt istället , var en man !
"Var en man" är väl fel utgångspunkt, då "vara en man" inte är ett verb och begreppet betyder så mycket, men ändå så lite. En vagina har mer stake än en penis imo, bara kolla denna tråd. :up:.. OffTopic!!!

Var en aständig människa.. Simpel början.
Lär dig förstå att inte alla uppskattar din 'humor' vilket verkar vara en kombination av hot och.. Inget kul, alls.

Tror du på fullaste allvar att det inte finns män som väntar på kvinnor utanför deras hem? Att det inte finns män som står och lurpassar på kvinnor? Eller gör du dig bara lustig?

Jag tror på fullaste allvar att det tillhör ett undantag. Jag tror på fullaste allvar att om någon säger " Nä, dra nåt gammalt över dig" så skämtar de, även om jag kanske inte tycker det är jättelustigt. Även om det händer och har hänt att någon på riktigt drar nåt gammalt över nån, eller om det har hänt mig personligen.

Läser man in allvar i varenda skämt som sägs, oavsett om man själv tycker det är fyndigt eller inte, då skapar man på allvar problem för sig själv som man inte behöver ha.

Ex.vis om någon väldigt plumpt skämtar att " Du är så snygg, dig skulle man bara ta och hångla upp" så tror jag inte per automatik att denne kommer vid första givna tillfälle försöka tvångshångla. Snarare att den personen uttryckte sig plumpt utan att tänka på alternativa tolkningar.
Inte går jag runt och mår dåligt och oroar mig över det sen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 849
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 536
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: tessan.g
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 426
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar