Att outa användare på anonyma forum (som Bukefalos)

• Bukefalos
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 6459
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 367
  • Visningar Visningar 29 562
Vad du insinuerar och påstår dig veta är helt sjukt. Och skrämmande i betydelsen att det är inte friskt någonstans att göra det du håller på med.
Du fortsätter i samma stil ser jag.
Att anklaga andra för att vara "sjuka" och för saker som inte har hänt är inte okej på en fläck.
Jo jag minns att MacGyver erbjöd sig att dyka upp hos dig med bullar.
Vad det skulle vara att vara rädd för är totalt obegripligt.
Han brukar ha fikabröd med sig när han kommer och hälsar på.

Menar du att du tagit McG s inlägg på allvar?
Inte vet jag (heller) vad som är sant och inte men jag har tagit för givet att vb användare bara dravlar och att det i stort sett inte finns någon substans alls bakom.
Alltså, jag har ju alltid tagit hans historier med en (ganska) stor nypa salt.

Men det ändrar ju inte det faktum att han gärna anser sig själv sitta med resurser "som den vanliga människan" kanske inte har.
Att det sedan fälls obehagliga kommentarer om andra gör ju inte det mer ok. För man kan ändå skylla på han är en "tokstolle". (Vilket jag inte säger att du gör iheller.)

(Obs, har ingen aning om han är en tokstolle eller inte. Kan inte säga att jag direkt har följt honom, mer än att jag läst hans inlägg, precis som många andras.)

Du fortsätter i samma stil ser jag.
Att anklaga andra för att vara "sjuka" och för saker som inte har hänt är inte okej på en fläck.
Jo jag minns att MacGyver erbjöd sig att dyka upp hos dig med bullar.
Vad det skulle vara att vara rädd för är totalt obegripligt.
Han brukar ha fikabröd med sig när han kommer och hälsar på.

Alltså. Nu missförstår du väl med flit?
Hade min stalkande ex-chef dykt upp med tårta eller erbjudit sig att göra det hade jag blivit allt annat än glad.
Ungefär som att det inte är rart att han önskar mig trevlig födelsedag eller grattis på namnsdagen, men man måste ha hela bilden för att förstå det.

jag behöver tex inte vara orolig för att det skulle finnas folk från ett forum som lurkar utanför mina fönster och lämnar små hälsningar på min fönsterbräda.

Har det hänt på riktigt? Är det det som är historien bakom?

Det gjorde ju inte precis någonting i den här tråden lustigare, i så fall... :crazy:

Sålänge finns ju tex väst-målen där i vissa fall blotta bärandet av väst med emblem från (ö)känd mc-klubb ansetts i sig utgöra hot. (Dock inte enhetlig praxis men där har du din dom, eller
flera).
Vilket knappast är det vi talat om här utan ett helt annat scenario, förtäckta hot, och inte öppna hot som du beskriver här. Jag tvivlar dock på att det är det enda som någon dom baserars på.

Har det hänt på riktigt? Är det det som är historien bakom?
Nej det har inte hänt.
Och det är ett av problemen.
Såtillvida att det inte är någon annan av mig helt okänd då.
Allt som händer oss här i livet har inte med Bukefalos att göra, även om vissa verkar att tro det.

Nej det har inte hänt.
Och det är ett av problemen.
Såtillvida att det inte är någon annan av mig helt okänd då.
Allt som händer oss här i livet har inte med Bukefalos att göra, även om vissa verkar att tro det.

Fast @honung säger ju det. Och vi kan inte veta vad som är sant och inte.
Men eftersom honung verkar ta väldigt illa vid sig så kan man ju respektera det tycker jag.

Det går faktiskt bra.
Jag har fått många bra synvinklar så här långt.

Förlåt att gå så långt tillbaka i tråden (av alla inlägg som gett mig hjärntumör efter hjärntumör...) så måste jag ändå svara på detta: Haha skojar du? Det har funnits EN väldigt tydlig "synvinkel" från alla som har debatterat emot dig: DET ÄR (SÅ HIMLA) INTE OKEJ, och det är skrattretande i och med att du gång på gång säger dig ha genuina frågor och "på riktigt vilja förstå varför" men ändå visar att du - likt de flesta andra som hållit med dig i tråden, suck - är helt oemottaglig för andras åsikter och reaktioner.

Haha skojar du? Det har funnits EN väldigt tydlig "synvinkel" från alla som har debatterat emot dig:
Ja i den här tråden ja.
I andra trådar så lever de inte själva som de lär.
Men nästa gång som någon av dem trampar i klaveret så skall jag påminna dem om att de faktiskt inte själva tycker att det är okej.

Du vet det där klassiska - säga en sak och göra en annan.
Eller "Men det var ju något annat än det här".

Och hur ska vi veta det?
Det är ju det som ni inte kan.
Ni kan inte veta varken det ena eller det andra.
Så att reagera på andras anklagelser om något som man inte vet är inte alltid en bra idé.
Vad säger mig att du har mer rätt än någon annan i detta?
Inget.
Så du har faktiskt ingen aning om hur det verkligen förhåller sig.
Därför så kan det vara klokt att inte dra några växlar på det alls.

Om någon hittar på en riktig soppa och sprider den på nätet så är det lätt att ryckas med.
Men det är inte bra.
Man vet ju inte om soppan är sann, påhittad eller bara oerhört olämplig att lägga sig i.

Fast @honung säger ju det.
Jag kan skriva en massa saker.
Det gör dem inte sanna bara för det.
Sanningen finns på en annan plats för den som tycker att den är viktig.
Nu så kan jag ju inte ljuga alls, det ger mig ångest, så det händer inte.
Och dessutom så är det så många här som känner mig att jag skulle få på skallen irl om jag gjorde det.
Och därifrån får du dra dina egna slutsatser.

Men eftersom honung verkar ta väldigt illa vid sig så kan man ju respektera det tycker jag.
Jag kan tycka att det är dumt av honung att hoppa in och dra igång det där igen och igen.
Bästa sättet att hantera det vore att mest hålla sig undan.
Men hon är som en målsökande robot i det här fallet.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 474
Senast: WS6
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar... 2
Svar
26
· Visningar
2 931
Senast: Otherside
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
34 078
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 328
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka