Sv: Att lämna någon som man nog egentligen vill leva med?
Vill man ha en häst att tävla höga klasser i dressyr på köper man ingen fjordning liksom. Det spelar ingen roll hur skolad och hur duktig fjordingen är, den har ändå inte förutsättningarna till att gå grand prix dressyr.
Han har inlärningssvårigheter, svårt att komma ihåg, planera långsiktigt. Lever mycket här och nu, för dagen. Kort stubin med både mig, djur och tyvärr även barnen. Ibland tror jag han är deprimerad.
Fast så gott en människa kan är absolut inte det man nöjer sig att leva med. Det är jättebra att någon gör så gott denne kan, men om det inte räcker för vad man själv vill göra och vad man själv vill ha för livskvalitet så spelar det ju ingen roll hur mycket den försöker.Det sista han sa innan jag gick och la mig var: Jag gör ju så gott jag kan, men vad vill du att jag ska göra annorlunda.
Vill man ha en häst att tävla höga klasser i dressyr på köper man ingen fjordning liksom. Det spelar ingen roll hur skolad och hur duktig fjordingen är, den har ändå inte förutsättningarna till att gå grand prix dressyr.