Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag jobbar bara em/kväll och natt. Underbart. Men på loven är det dagtid. Är ju zombie fram till onsdagen. Uääk.Jag skulle älska ständig kväll/natt! Skiften är ju ofta längre men också färre... och jag skulle känna mindre dåligt samvete gentemot djuren.
Ibland går jag upp och sätter mig i en fåtölj för jag mår bara konstigt. Efter 20 minuter så brukar det bli bättre. Även om jag går upp sent.Jag mår alltid lite illa och är snurrig på morgnarna. Hade en familjemedlem som inte fattade varför det inte bara var att gå upp. Jag gjorde då jämförelsen med nätter då hon måste sova klockan nio och klarar inte av att vara vaken på nätterna.
Vadå det är väl bara att hålla dig vaken klockan två på natten? Vad är problemet?
Ja jag vet vid det här laget att det är jobbigt på morgonen. Så jag får liksom stå ut en stund så blir det bättre sen.Ibland går jag upp och sätter mig i en fåtölj för jag mår bara konstigt. Efter 20 minuter så brukar det bli bättre. Även om jag går upp sent.
Jag vet att det inte är någon sömnmedicin. Jag använder den förebyggande mot ångest och för att somna lättare.Det är ju ingen sömnmedicin iofs, utan används för lugnande även om man blir trött av den också.
Jag somnade vid nio-tio igår och klev upp klockan nio idag. Så är det för det mesta. Jag sover en stor del av dygnet.Tänkte på den här tråden i morse…
Vaknade halv åtta. Fnös åt mig själv och somnade om till kvart i åtta. Klev upp och gick på toa. La mig igen och surfade. Klev upp vid nio och åt frukost. Nu ligger jag i sängen igen. En bra förmiddag!
Somnade fö innan elva igår.
Även om det förmodligen inte är roligt att sova mycket, så undrar jag om du kanske behöver det? Man reparerar i sömnen, av att sova.Jag somnade vid nio-tio igår och klev upp klockan nio idag. Så är det för det mesta. Jag sover en stor del av dygnet.
Kanske är så. Men hade föredragit att somna tidigare och vakna tidigare.Även om det förmodligen inte är roligt att sova mycket, så undrar jag om du kanske behöver det? Man reparerar i sömnen, av att sova.
Tänkte på den här tråden i morse…
Vaknade halv åtta. Fnös åt mig själv och somnade om till kvart i åtta. Klev upp och gick på toa. La mig igen och surfade. Klev upp vid nio och åt frukost. Nu ligger jag i sängen igen. En bra förmiddag!
Somnade fö innan elva igår.
Kanske är så. Men hade föredragit att somna tidigare och vakna tidigare.
Kanske är så. Men hade föredragit att somna tidigare och vakna tidigare.
Äsch, ska man ha den där sprudlande piggkänslan vid 06.20-06.25 så får jag knyta mig mellan 22-23. Det kostar för mycket energi nästa dag för mig att vara uppe längre. Ibland är det värt det, men ganska sällan.Blir inte kvällen väldigt kort om du lägger dig innan 21-22?
Jag brukar käka middag runt 20 typ. Lägger mig sällan före 01.
Äsch, ska man ha den där sprudlande piggkänslan vid 06.20-06.25 så får jag knyta mig mellan 22-23. Det kostar för mycket energi nästa dag för mig att vara uppe längre. Ibland är det värt det, men ganska sällan.
Nu blir det här rätt OT, förlåt, men jag tycker det vore superspännande att höra varför bara en kropp i balans ska lyssnas på?Varför?
Alltså, vad är målet med det?
Har du inga tider att passa så är det din kropp du borde låta styra, om den är i balans det vill säga.
Såklart, jag beskrev bara hur det funkar för mig. Prioriterar gärna tiden på morgonen och spenderar timmen innan midnatt i djup återhämtning istället.Det är nog ingen direkt vetenskap utan kanske mer en smaksak?
Jag vill gärna ha ett socialt liv på kvällarna. Ofta blir middagen runt 20. Innan man käkat klart, avhandlat viktiga (och mindre viktiga ämnen ) är klockan sällan före midnatt. Gillar att plocka undan och varva ner lite innan jag lägger mig.
Såklart, jag beskrev bara hur det funkar för mig. Prioriterar gärna tiden på morgonen och spenderar timmen innan midnatt i djup återhämtning istället.
Gillar också att se till att allt är fixat och varva ner, men det sker sådär två timmar tidigare i snitt. Nu när vi joxat med klockan är det härligt att kliva upp med ljuset igen. Även om det går över om några veckor igen…