Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast när man är helt utvilad och hela kroppen bara sjuder av pigg känsla - då VILL man* bara komma upp och starta dagen.
Instämmer, det har nog aldrig hänt. Jag kan känna mig utvilad, men har jag ett val ligger jag absolut hellre kvar med fossingarna under hunden, kelar med kurrande katt och småglor på någonting en timme eller två ändå.Nej
Min kropp ”sjuder” aldrig av ngn pigg känsla på morgonen oavsett hur gott eller länge jag sovit
Igenkänning på detta.Nej
Min kropp ”sjuder” aldrig av ngn pigg känsla på morgonen oavsett hur gott eller länge jag sovit
Inte min heller, kan ha upplevt det en handfull gånger under min drygt femtioåriga levnad.Nej
Det där är en känsla jag ALDRIG upplevt. Oavsett när jag går och lägger mig. Men jag har, vad jag vet, aldrig heller sovit en hel natt. Jag HATAR att gå upp ur sängen... Det spelar ingen roll om det är tidigt och jag måste gå upp för att gå till jobbet eller om det är orimligt sent och jag måste gå upp för att det inte känns socialt acceptabelt att ligga kvar längre. Jag önskar verkligen att jag kunde vara pigg och utvilad och studsa ur sängen tidigt på morgonen. Men det har aldrig hänt...Fast när man är helt utvilad och hela kroppen bara sjuder av pigg känsla - då VILL man* bara komma upp och starta dagen.
Nej
Haha! Ja, precis. Eller nu, på gamla dagar, när det till slut gör för ont i ryggen för att det ska vara möjligt att ligga kvar längre...Jag brukar tvingas upp ur sängen när jag är på väg att kissa på mig.
Exakt. Ett bra tips kanske är att dricka ordentligt med vatten innan man går och lägger sig?Jag brukar tvingas upp ur sängen när jag är på väg att kissa på mig.
Tillåt mig att tvivla. Jag har kläder framme som jag bara behöver dra på mig. Frukosten går inte att förbereda. Hörlurar fungerar inte på min mobil längre. Och jag är inte alls lockad att gå utanför dörren. Det blir ytterligare en försvårande omständighet när man inte vill det minsta.Man bestämmer sig för att t ex gå en promenad eller jobba i trädgården en viss tid varje morgon, och så lägger man fram alla grejer man behöver på morgonen kvällen innan. Alla kläder man ska ha på sig, lampa och reflexer och eventuella hörlurar. Frukosten ska också vara genomtänkt och förberedd redan på kvällen. Då minskar risken att det blir ett för stort projekt.
Sen går man upp på en gång när det ringer, gör morgonrutin och går ut.
Testa. Vi hejar på!
Det känns kontraproduktivt att sträva efter något som kommer vara som att gå i motvind, om man nu inte måste på grund av jobb.Antagligen inte. Men skulle vilja vara.
Men jag vill ju inte vara vaken på kvällarna. Avskyr mörker. Och för att jag ska kunna somna i tid på kvällen så måste jag upp på morgonen.Det känns kontraproduktivt att sträva efter något som kommer vara som att gå i motvind, om man nu inte måste på grund av jobb.
Men gör det något om du sover längre på morgonen om du nu inte vill kliva upp det minsta?Tillåt mig att tvivla. Jag har kläder framme som jag bara behöver dra på mig. Frukosten går inte att förbereda. Hörlurar fungerar inte på min mobil längre. Och jag är inte alls lockad att gå utanför dörren. Det blir ytterligare en försvårande omständighet när man inte vill det minsta.
Ja, för då somnar jag inte tidigt på kvällen. Det hjälper inte ens att jag tar full dos alimemazin två timmar innan planerat sänggående. Jag hatar mörka kvällar och vill sova bort dem. Och skulle det, ve och fasa, bli vintertid året runt så måste jag kunna ändra min dygnsrytm så att jag kliver upp mitt i natten för att kunna tillgodogöra mig ljuset.Men gör det något om du sover längre på morgonen om du nu inte vill kliva upp det minsta?
Viljan måste ju ändå komma först om man nu inte måste.
Jag förstår inte riktigt ditt problem.. Klockan ringer, du vaknar, men kliver inte upp?Ja, för då somnar jag inte tidigt på kvällen. Det hjälper inte ens att jag tar full dos alimemazin två timmar innan planerat sänggående. Jag hatar mörka kvällar och vill sova bort dem. Och skulle det, ve och fasa, bli vintertid året runt så måste jag kunna ändra min dygnsrytm så att jag kliver upp mitt i natten för att kunna tillgodogöra mig ljuset.
Alltså fint att den funkar så för dig, verkligen!Jag är medicinskt dopad (sover med CPAP-maskin) vilket gör sömnen tokigt effektiv. Det är helt klart en anledning till sjudandet och piggkänslan.
Alimemazin gör ju en trött dagen efter, så där kanske du har din anledning till morgontrötthet.Ja, för då somnar jag inte tidigt på kvällen. Det hjälper inte ens att jag tar full dos alimemazin två timmar innan planerat sänggående. Jag hatar mörka kvällar och vill sova bort dem. Och skulle det, ve och fasa, bli vintertid året runt så måste jag kunna ändra min dygnsrytm så att jag kliver upp mitt i natten för att kunna tillgodogöra mig ljuset.