Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Häromdagen (när jag läste om jakten på Magnus Ladulås) så snöade jag till slut in på kungliga begravningsplatser i Sverige och varför inte alla Bernadotter ligger på ett ställe.
Alltså, seriöst - jag skiter väl i det! Egentligen. Men just då fanns det ingen hejd.
"Kan du inte bara sluta tänka så mycket hela tiden på allting?" (Svar: Nä, eller jo om jag blir medvetslös kanske..eller dör.. undrar om man tänker när man är medvetslös.. eller man kanske drömmer..) och "Du, ibland blir jag rädd för dig. Din hjärna, jag tror inte den är normal - den är i alla fall inte som alla andras.."
Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på.
Fast jag är sjukt nyfiken på människor också! Dessutom har jag något som faktiskt får folk att berätta saker för mig, på gott och ont.. Nej golfrundor kan aldrig någonsin bli intressanta oavsett hur många rundor jag har fått berättade för mig, men många andra har intressanta saker att berätta.Däremot så är jag inte superintresserad av andra vanliga människor, men jag blir ändå alltid misstänksam när de inte delar med sig av sig själva på eget initiativ. Orkar inte intervjua folk på fritiden liksom. OM de inte har ett spännande intresse eller är nördar inom något smalt, som typ asatro eller Bruce Willis eller barkbåtar. Då kan jag verkligen åla runt i frågor och tömma hela ämnet mycket grundligt. ÄLSKAR nördar och entusiaster!
Jag är väldigt vetgirig och "forskar" på samma sätt som du TS när jag stöter på något jag inte kan/vet något om, men däremot inte i folk. De flesta människor intresserar mig inte så mycket, och framförallt så är det deras ensak.
Det kan bottna i att jag inte berättar allt om mig själv (ens vid frågor) föränn jag känner att jag verkligen, verkligen kan lita på personen. Har blivit bränd några gånger och har därför mest ytliga relationer och några få nära. Så att grotta i andra människors liv är inget jag gör till vardags.
Ofta gäller det ord och språk (och djur).
Typ "Varför heter det garderob?"
(Det är franska och kommer av en sammanslagning av garder (förvara) och robe (klänning). Ovärderlig kunskap!)
Åh vad avundsjuk jag bli! Jag önskar verkligen att jag var mer vetgirig men icke. Kan man öva upp sin nyfikenhet på något sätt?
Jag blir helt matt av att bara läsa tråden "ler" men det är bra att ni vetgira ,nyfikna finns för det är er vi andra frågar när vi vill veta något !
Jag trodde nog att det är det vetgiriga sinnelaget som leder många hit. Eller till forum generellt. Man undrar, googlar, googlar vidare, läser, läser och förr eller senare hamnar man på ett forum och börjar läsa. Och reggar sig, börjar skriva etc.Jag blir helt matt av att bara läsa tråden "ler" men det är bra att ni vetgira ,nyfikna finns för det är er vi andra frågar när vi vill veta något !
Men ni som inte är vetgiriga får jättegärna delge hur ni är/tänker/känner med. Jag vill höra hur det är ur ert perspektiv ju!
Aha, tack!
Det är alltså inte klockan som är en hon utan tiden! Det visste jag inte!
Det finns en gammal isbrytare i Malmö vid namn Bore. Jag har funderat så varför den heter Bore, Bore är ju ett mans namn, typ Kung Bore ni vet. Och så är Bore ju en båt. Det krockade för mig där. Sånt där är lie kul faktiskt! Bore-båten är rätt ful, fast fin ändå! Speciell!