Nikki o Fabian
Trådstartare
Min häst kan ju inte ha täcke i hagen pga att han biter i det framtill, eller snarare drar i det. Men han gör bara så när någon annan häst ska leka med honom, då är det som om att han tar till det som "försvar". Han kan även komma med täcket i munnen och bjuda på det till hagkompisarna och även till mej på vägen in från hagen, grimmskaftet håller han oxå gärna i o vill att man ska dra som med en hund ungefär. När han bjuder mej på täcket brukar han även små gnägga och se snygg ut och sen riktigt gå på mej för att jag ska dra i det.
I boxen petar han inte på sitt täcke.
Idag var droppen efter att jag sett hur han misshandlade sitt täcke med hagkompis så efter att jag hade haft honom inne för en borstning så fick han gå ut utan täcke.
Jag stannade kvar för att se hur han lekte då. Dom började försöka bita på varandras huvuden men när det blev för våldsamt så började Fabian slänga upp ena frambenet för att försöka få tag i sitt täcke, han gjorde flera försök för att nappa tag i det utan resultat(täcket fanns ju inte där). Sen gjorde även hagkompisen likadan med sitt ben och krökt hals men utan att försöka bita i sitt täcke. Även hagkompisen försökte hitta Fabians täcke för att hjälpa till att dra(dom brukar ju hjälpas åt när Fabbe bjuder).
Efter ett tag börjarde Fabian bita i sin tunga istället och står då bara o håller i den som om att han lipade, så gör han även i stallgången om man klappar han på mulen.
Han vill gärna hålla saker i munnen som spön, presseningar osv.
Vad kan detta beteeénde bottna i?
Fabian ca 6 månader gammal biter sej i tungan:
[/IMG]
Närbild på en 6 år gammal Fabian:
[/IMG]
Fabian drar i sitt täcke:
[/IMG]
I boxen petar han inte på sitt täcke.
Idag var droppen efter att jag sett hur han misshandlade sitt täcke med hagkompis så efter att jag hade haft honom inne för en borstning så fick han gå ut utan täcke.
Jag stannade kvar för att se hur han lekte då. Dom började försöka bita på varandras huvuden men när det blev för våldsamt så började Fabian slänga upp ena frambenet för att försöka få tag i sitt täcke, han gjorde flera försök för att nappa tag i det utan resultat(täcket fanns ju inte där). Sen gjorde även hagkompisen likadan med sitt ben och krökt hals men utan att försöka bita i sitt täcke. Även hagkompisen försökte hitta Fabians täcke för att hjälpa till att dra(dom brukar ju hjälpas åt när Fabbe bjuder).
Efter ett tag börjarde Fabian bita i sin tunga istället och står då bara o håller i den som om att han lipade, så gör han även i stallgången om man klappar han på mulen.
Han vill gärna hålla saker i munnen som spön, presseningar osv.
Vad kan detta beteeénde bottna i?
Fabian ca 6 månader gammal biter sej i tungan:
Närbild på en 6 år gammal Fabian:
Fabian drar i sitt täcke: