Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Även om det går långsamt så fortsätter det ju ändå åt rätt håll - neråt. Och det sägs ju att långsam viktnedgång är det som ger bäst förutsättningar för att den nya vikten ska behållas.
Bra jobbat hittills!!

Även om det går långsamt så fortsätter det ju ändå åt rätt håll - neråt. Och det sägs ju att långsam viktnedgång är det som ger bäst förutsättningar för att den nya vikten ska behållas.
Bra jobbat hittills!!
True true. Kruxet är väl mest att farten beror på fusk, jag har aldrig riktigt kommit igång efter att jag dumpades i våras och trots att jag lagt det bakom mig så kommer jag inte riktigt igång igen, det dyker upp nånting som sabbar konstant. Just nu är tex sämsta läget någonsin, egentligen tänkte jag bara pausa från kvällen före julafton till nyår men det är lika bra att pausa direkt.

Så nystart i januari, då hoppas jag komma igång med mer fart igen om det som sabbar nu är över då, och ska följa upp sköldkörtel- och vitaminnivåer samtidigt. Jag må inte ha superbråttom men 5 kg på typ 3 månader är lite för långsamt :p

Tack!

Fick hem en säck kattsand förra veckan på 18 kg. Var inte kul att hälla upp skiten kan jag säga ;)
Tänkte precis skriva något liknande, en fodersäck väger ju 20 kilo och det är skittungt. Bra jobbat! :up: :banana:

Märker du att kroppen är lättare? Tänkte om det märks/känns att du inte behöver bära runt på en fodersäck konstant? :)

Fem kilo är absolut inte fy skam, en kasse med fem liter mjölk blir rätt tungt efter en stund det med.

Tänkte precis skriva något liknande, en fodersäck väger ju 20 kilo och det är skittungt. Bra jobbat! :up: :banana:

Märker du att kroppen är lättare? Tänkte om det märks/känns att du inte behöver bära runt på en fodersäck konstant? :)

Fem kilo är absolut inte fy skam, en kasse med fem liter mjölk blir rätt tungt efter en stund det med.
Ja jag blev av med mina ryggproblem i början iaf. Tyvärr kom de tillbaka efter sommaren dock så jag har varit till sjukgymnast och fått lite övningar som nog ska hjälpa till en bättre bålstabilitet så jag blir av med de lite mer bestående. Var hemskt trevligt att kunna ta en promenad utan att typ dö direkt :p
Annars så ja, främst märks det på just ryggen, även om problemen är tillbaka nu så är det inte lika illa längre utan jag kan promenera och sådär. Gick i somras runt älven här, en sträcka på totalt 7 km tror jag det blev (om än i lugn takt med fikapaus på en fin klippa), helt utan problem mer än lite ont i fötterna. Det har jag inte klarat förut så det var nice :)

Annars märks det inte så mycket annat än just storleksmässigt. Men då har jag även sån tur att jag alltid varit väldigt frisk trots min vikt - har aldrig haft problem med blodtryck och allt vad det är, har enbart en väldigt kort period i ungdomen haft lite ont i knäna och i övrigt haft problemfria leder och tämligen problemfri kropp.

Blev en lååång paus över jul och nyår med sjukdom och inlagd släkting och gud vet allt, med resultatet +4 kg. Men nu är jag igång igen, totalt minus 20,3 kg nu, om 1,7 (eller blir det 1,8?) kg har jag en ny andrasiffra och om 6 kg är jag halvvägs till hästryggen :banana:
Åh! Jag har haft Buke-uppehåll och har verkligen funderat på hur det går för dig!

22,1 kg lättare, har numera en 1a som andrasiffra, 119,9 kg :D

Har fått för mig att börja jogga lite smått! Var ut med syster en kortis idag och tog några meter, känns som att det kan fungera fint att slänga in lite jogging i mina promenader nu. Funtar på det här med appar, jag använder Endomondo när jag promenerar nu. Jag kan ju inte ge mig ut och jogga hundra mil bara sådär ;) utan det får ju bli några meter när jag promenerar och sådär till en början. Det är ändå 119 kg belastning på mina knän liksom (om inte mer när det joggas). Men hur mäter jag då? Blir ju skitdrygt om jag ställer in Endomondo på en promenad och måste avbryta och starta en ny för att jogga några meter innan jag måste stoppa den och starta en ny promenad igen :down:

Awsome! Riktigt bra kämpat! Ett tips i all välmening, ta det lugnt med att jogga. Det är verkligen döden för knäna med den belastning och de stötar som blir i dem. Pratade med min PT om precis det där och hon avrådde mig, eftersom skaderisken är så stor. Och då väger jag ändå 30 kg mindre än dig.

Om du vill motionera ute så skulle jag försöka att köra lite intervaller, det går ju att promenera riktigt fort utan att det gör knäna så stor skada. Vill du utöva en aktivitet som är skonsam och som bränner kcal kan jag rekommendera spinning! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama