Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

@gul_zebra: Ok, det är klart att det inte är kul att åka på ett bakslag men du har ju kommit så långt! Du vet ju faktiskt hur du ska göra för att det ska fungera för dig, det är bara att hoppa på vagnen igen :D Heja på! :banana:

1 kg kan vara en rejäl förstoppning :angel: Du fixar detta, du får styra upp kosan igen bara. Ofta handlar det, för mig iallafall, om att man skiter i att köpa hem rätt mat. Kanske kan en storhandling av nyttig mat sporra dig? Annars är det lätt att man skyller på att där inte fina något bra hemma.
Ja kanske det, får se på fredag när det ska storhandlas. Själv har jag inte skyllt på att det inte finns något bra hemma (tvärtom, jag har en massa kvarg, ägg osv som blivit gammalt...) utan jag har tillåtit mängder av chips och skitit helt i att räkna kalorier vissa perioder, så jag inte ska tröstäta över att jag tröstätit. Sistnämnda fungerade däremot, det är väl mer att jag deppade ihop så jävla länge och fortfarande inte är helt bra som ställde till det samtidigt som att jag när jag väl har mått bra igen fått höra nyheter som bara gjort mig deppig på nytt, tätt följt av "bara en ätardag till"... Men nu får det vara slut på det. Tillbaka till 40-gramspåsarna om jag måste ha skit. Det farliga blir när mina pengar kommer på fredag, får väl försöka ladda upp med gurka typ :p

Upp med hakan, ett kg är ingenting. Det är mindre än vad jag kan variera om/när jag har mens. Räcker med en rejäl samling vatten i kroppen, så kan jag ha 2 kg mer än vad som är fett på kroppen.

Klart du klarar att styra upp det igen. Det är som att ha semester. Skönt att vara ledig, men sedan är det tid att ta tag i grejorna och tillbaka på banan. Visst är det jobbigt och svårt i början, men sedan går det mer av bara farten.

Hur gjorde du för att få upp strukturen förra gången? Kan du använda samma trick nu?
Haha jadu, förra gången var det ju typ bara pang på, gick hur enkelt som helst, men då var jag riktigt taggad också. Nu är det inte riktigt samma visa om man säger så, jag skulle helst skjuta upp skiten :p

Heja du va duktig du är. Här kommer pepp från tanten som gick upp å ner 53 kg. You can do it! :banana::bump::banana::bump:
:D

@gul_zebra: Ok, det är klart att det inte är kul att åka på ett bakslag men du har ju kommit så långt! Du vet ju faktiskt hur du ska göra för att det ska fungera för dig, det är bara att hoppa på vagnen igen :D Heja på! :banana:
Så det är så den där vagnen funkar! Jag har aldrig fattat vad som är på och av :p

Jag är övertygad om att du kommer att klara av det!

Nu har du haft en period där du har halkat av banan (och trots det bara gått upp ett kilo). Eftersom bakslaget kom av ett behov av att tröstäta (om jag tolkar dig rätt). Det är något att ta fasta på - att du börjar fundera över hur du ska hantera det. Du har ju lyckats väldigt bra i din väg mot att strukturera ditt ätande på ett bättre sätt i och med att det har gett viktnedgång. Då börjar det kanske bli dags att ta nästa steg och försöka tackla det som riskerar att störa din struktur. :)

På ett sätt kan det nog vara bra att det går i etapper och att du stöter på patrull där du "tvingas" fundera lite över faktorer som kan få dig till att bryta ett strukturerat ätande.

För några månader sen hade jag minskat 2 storlekar, 14 kg. Sen dess har jag gått upp drygt 1 kg. Många ätardagar har det blivit, om och om igen efter uppbrottet med en viss karl. Mycket chips och skit blir det och det märks att jag håller på fastna i den där jävla spiralen igen. Däremellan har jag räknat som vanligt men mycket av kalorierna har varit chips och jag har ätit alltmer sällan. Grönsaker, vad är det? Och ryggen, ja den har jag haft känningar i igen den sista tiden, jag som blev helt bra i ryggen ett tag...

Så ja... Nya tag nu då, inga jävla ätardagar alls nu på ett tag så jag kommer igång ordentligt igen, men det känns tamefan helt jävla oöverkomligt. Kan inte nån bara låsa in en nånstans så man helt enkelt är tvungen att äta det som bjuds bara?! :(

14 kilo är nur mycket som helst. Leta reda på något som väger 14 kilo och lyft det och tänk att det har du tagit bort från din kropp.

Ett kilo upp på den tiden, det visar att du inte är långt ifrån att kunna klara att hålla vikten långsiktigt. Bra kunskap att ha. Heja på nu!

/Svea - som nog också har gått upp ett kilo. Eller två. Eller...

Jag är övertygad om att du kommer att klara av det!

Nu har du haft en period där du har halkat av banan (och trots det bara gått upp ett kilo). Eftersom bakslaget kom av ett behov av att tröstäta (om jag tolkar dig rätt). Det är något att ta fasta på - att du börjar fundera över hur du ska hantera det. Du har ju lyckats väldigt bra i din väg mot att strukturera ditt ätande på ett bättre sätt i och med att det har gett viktnedgång. Då börjar det kanske bli dags att ta nästa steg och försöka tackla det som riskerar att störa din struktur. :)

På ett sätt kan det nog vara bra att det går i etapper och att du stöter på patrull där du "tvingas" fundera lite över faktorer som kan få dig till att bryta ett strukturerat ätande.
Det hoppas jag att du har rätt i!

Yes, du tolkar rätt. Det som störde är inget att göra något åt, jag blev dumpad och fick nya bitar av det pusslet i omgångar under sommaren, för att ta den korta historien. Men jag är nog på väg åt rätt håll känslomässigt iaf. Kan ju inte mörda karln liksom, även om jag känner för det ibland :p

Jo kanske det. Hade ju föredragit att slippa det däremot, menmen. Man kan inte få allt antar jag.

14 kilo är nur mycket som helst. Leta reda på något som väger 14 kilo och lyft det och tänk att det har du tagit bort från din kropp.
Får göra det! :)

Har stött på ett problem och google är inte mycket till hjälp...
Kycklingklubborna jag brukar köpa har varit slut på affären ett tag, så jag har köpt kycklingöverlår istället. Skulle tillaga ett men fastnade på kaloriräkningen. Det jag fick fram var att ett överlår ur förpackningen snittade på i runda slängar 600 kcal, det är ju sinnessjukt!
Så, ja... Hur i hellskotta räknar jag ut det här nu då? Jag brukar inte ens väga kyckling, den reggas så fint i kaloriräknaren på 190 kcal/klubba istället. Nu delade jag förpackningens vikt på antalet bitar för att få en snittvikt och således slippa krångla och fick fram att varje bit väger i snitt drygt 200 gram. På paketet står att överlåren innehåller 300 kcal/100 g... Det låter ju helt sinnessjukt, wtf! O_o Kan det verkligen stämma? Vad är egentligen rimligt för ett överlår med skinn?

Har spökläst denna tråd ett tag men ville nu hoppa in och säga:

Hejja dig! :banana::banana:

Fantastiskt bra att gå ner 14 kg ju, du borde vara stolt! Fatta att det är hela 14 st 1 liters mjölkpaket som du kan plocka ut ur en ryggsäck du hela tiden går och bär på, det är ju helt sinnesbra!

Har spökläst denna tråd ett tag men ville nu hoppa in och säga:

Hejja dig! :banana::banana:

Fantastiskt bra att gå ner 14 kg ju, du borde vara stolt! Fatta att det är hela 14 st 1 liters mjölkpaket som du kan plocka ut ur en ryggsäck du hela tiden går och bär på, det är ju helt sinnesbra!
Tack!
Hoppas att jag hamnar på en högre minussiffra när jag väger mig igen före jul - inga ätardagar eller annat förrän jul, nu jävlar :bump:

Om jag skulle trilla av banan oavsett skäl skulle jag inte bara gå upp ett kilo på den tiden utan troligen det mesta av vad jag gått ner redan.

Du är ju jätteduktig!! :bow:

Joråsåatteh, segt som sirap är det men neråt går det. Minus 5 kg sen sist, så totalt 18 kg lättare sen start - kan konstatera att jag är nöjd då jag inte var säker på att jag gått ner alls, så 5 kg sen sist är över förväntan även om det gärna fått vara mer.
Nu lägger jag ner kaloriräkningen för ett tag, om än med kalorierna i bakhuvudet fram till jul iaf, och laddar för nystart 1a januari.

Joråsåatteh, segt som sirap är det men neråt går det. Minus 5 kg sen sist, så totalt 18 kg lättare sen start - kan konstatera att jag är nöjd då jag inte var säker på att jag gått ner alls, så 5 kg sen sist är över förväntan även om det gärna fått vara mer.
Nu lägger jag ner kaloriräkningen för ett tag, om än med kalorierna i bakhuvudet fram till jul iaf, och laddar för nystart 1a januari.

Hur bra som helst ju! 18 kg är ju ungefär lika mycket som 18 mjölkpaket, och det orkar man ju knappt bära. :) :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse
  • Hemlösa hundar ökar