Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Finns ju många ställen i Borlänge som det går bra att cykla till, tex vid Bysjön finns det väl ett fågeltorn och i älvsravinerna brukar det också finnas en del roliga fåglar. (Och då är det bara de områdena som jag har koll på, finns säkert massa mer)
Låter som ett bra sätt att få motion, underhållning/spänning/avkoppling och frisk luft!
Absolut! Vassjön vid Bysjön är det stället jag har en mils uppförsbacke till. Nån tur dit är planerad så jag får se den där jäkla enkelbeckasinen (och korna, såklart!), så tar man Bysjörundan samtidigt :)
Älven ska jag till nån dag också. Gässen har precis börjat få smått så det ska fotas bebisbilder :D
Torsång har ett par fågelsjöar också. Vet inte riktigt hur man hittar dit, men förslaget ligger framme hos ledsagaren som hittar bättre, hon måste bara fixa sin cykel så kör vi :)

//Zebra som idag fick fingrarna runt ena handleden för första gången på länge, och fick en chock över hur seniga fötterna ser ut :D

Still going... Litet bakslag vid en förkylning men I'm back on track. Beställde lite nya kläder nyligen, snorbilliga jeans gjorde att jag köpte flera i olika storlekar och se på fan, har visst minskat en storlek. Tror jag iaf, hur folk får jeans att sitta bra har för mig alltid varit en gåta... :p

Hur som helst, farsgubben kom förbi häromdagen med en roddmaskin! Hur gör jag nu om jag vill räkna förbrända kalorier på den?

För några månader sen hade jag minskat 2 storlekar, 14 kg. Sen dess har jag gått upp drygt 1 kg. Många ätardagar har det blivit, om och om igen efter uppbrottet med en viss karl. Mycket chips och skit blir det och det märks att jag håller på fastna i den där jävla spiralen igen. Däremellan har jag räknat som vanligt men mycket av kalorierna har varit chips och jag har ätit alltmer sällan. Grönsaker, vad är det? Och ryggen, ja den har jag haft känningar i igen den sista tiden, jag som blev helt bra i ryggen ett tag...

Så ja... Nya tag nu då, inga jävla ätardagar alls nu på ett tag så jag kommer igång ordentligt igen, men det känns tamefan helt jävla oöverkomligt. Kan inte nån bara låsa in en nånstans så man helt enkelt är tvungen att äta det som bjuds bara?! :(

1 kg är ju inte mkt! Påt igen! Du fixar det!
Nej gud nej. Jag hade varit skitsur om det var 1 kg ner också, just för att det är så lite, det är just pga sånadär små skillnader som jag vägrar köpa en våg i nuläget. Men just att jag gått upp i vikt, det har gått åt så fel håll under sommaren och känns så jävla svårt att bryta igen :(

Förstår att det är svårt men jag tror inte att det är många som hållit vikten under sommaren. Det är en svår period. Tänk på dom många kilona som du har fixat. Du fixar fler!

Förstår att det är svårt men jag tror inte att det är många som hållit vikten under sommaren. Det är en svår period. Tänk på dom många kilona som du har fixat. Du fixar fler!
Jaså? Hur kommer det sig? Jag har alltid tänkt att sommaren borde vara enklare :confused:

Ledigt. Härligt väder = glass, gott att dricka, grillat. Tex. Jag har mkt lättare att "sköta mig" när det är vardag.

Jaså? Hur kommer det sig? Jag har alltid tänkt att sommaren borde vara enklare :confused:

Uteservering istället för matlåda, grillkväll istället för grönsakssoppa, generellt många fler tillfällen som känns mera som fest än vardag än under resten av året. Det är iaf mina största fallgropar.

Jag förstår att det känns lite segt med ett kilo upp men tycker verkligen att du kan vara stolt snarare än besviken. Det finns så många som gått upp "allt och lite till" medan du är i princip där du var före din tuffa period. Det är ju jättebra! Nu kan du ta itu med resten, om du vill. :)

Nej gud nej. Jag hade varit skitsur om det var 1 kg ner också, just för att det är så lite, det är just pga sånadär små skillnader som jag vägrar köpa en våg i nuläget. Men just att jag gått upp i vikt, det har gått åt så fel håll under sommaren och känns så jävla svårt att bryta igen :(

Acceptera att det är så där det kommer att se ut hela vägen in i mål (och även efter). Jag är ofta framme och påpekar att kroppen är ingen maskin, din hjärna är ingen maskin, det kommer att svänga. Huvudsaken är att du som nu stannar upp, funderar på vad du behöver justera för att komma på banan igen och sedan börjar du om lika metodiskt och lugnt som du gjorde från början. Sen gör du bara det här om och om och om igen.

Ledigt. Härligt väder = glass, gott att dricka, grillat. Tex. Jag har mkt lättare att "sköta mig" när det är vardag.

Uteservering istället för matlåda, grillkväll istället för grönsakssoppa, generellt många fler tillfällen som känns mera som fest än vardag än under resten av året. Det är iaf mina största fallgropar.

Jag förstår att det känns lite segt med ett kilo upp men tycker verkligen att du kan vara stolt snarare än besviken. Det finns så många som gått upp "allt och lite till" medan du är i princip där du var före din tuffa period. Det är ju jättebra! Nu kan du ta itu med resten, om du vill. :)
Ah, tänkte inte så långt. I egenskap av fattiglapp brukar jag varken grilla eller äta en massa glass nämnligen, värre är det till jul med allt julgodis och brända mandlar och whatnot. Har grillat 2 gånger i år bara och iaf en gång mestadels knaprat sallad, ätit en enda glass vars kalorier räknats in, tre tårtkalas inte heller det utan kaloriräkning annat än när jag själv fyllt år, that's it. Chips är det värre med, hujedamig vad gott... Jag sket iofs i att räkna kalorier på mina hemodlade jordgubbar, men 5 gubbar på hela sommaren lär jag inte ha gått upp i vikt av :p

Acceptera att det är så där det kommer att se ut hela vägen in i mål (och även efter). Jag är ofta framme och påpekar att kroppen är ingen maskin, din hjärna är ingen maskin, det kommer att svänga. Huvudsaken är att du som nu stannar upp, funderar på vad du behöver justera för att komma på banan igen och sedan börjar du om lika metodiskt och lugnt som du gjorde från början. Sen gör du bara det här om och om och om igen.
Gud vad störigt att du som lyckats inte kan trolla fram värsta mirakelkuren som funkar :p
Jo jag får köra på. Men jag skulle inte ha nånting emot om jag faktiskt kunde funka som en maskin i ett år eller så.

Heja heja här är en som ska gå ner 40 kg.. Har lyckats med 8 hittills:)
Bra jobbat, kör hårt! :)

Gud vad störigt att du som lyckats inte kan trolla fram värsta mirakelkuren som funkar :p
Jo jag får köra på. Men jag skulle inte ha nånting emot om jag faktiskt kunde funka som en maskin i ett år eller så.

Hade det funnits ett mirakelmedel hade nog någon kommit på det vid det här laget. ;)

Ah, tänkte inte så långt. I egenskap av fattiglapp brukar jag varken grilla eller äta en massa glass nämnligen, värre är det till jul med allt julgodis och brända mandlar och whatnot. Har grillat 2 gånger i år bara och iaf en gång mestadels knaprat sallad, ätit en enda glass vars kalorier räknats in, tre tårtkalas inte heller det utan kaloriräkning annat än när jag själv fyllt år, that's it. Chips är det värre med, hujedamig vad gott... Jag sket iofs i att räkna kalorier på mina hemodlade jordgubbar, men 5 gubbar på hela sommaren lär jag inte ha gått upp i vikt av :p

Nej jordgubbar har ju så lågt innehåll att du hade behövt äta otroliga mängder för att lyckas gå upp av dem. :D Om du hade delat mina svagheter så kanske du hade lagt dina chipspengar på t ex godis, glass eller grillgrejer istället? Själv äter jag kanske 1/4 chipspåse om året, så det är inte just chipsen som är mina stötestenar. :p

Hade det funnits ett mirakelmedel hade nog någon kommit på det vid det här laget. ;)
Det finns säkert, men Nutrilette och andra liknande företag stoppar resultaten från att nå ut, det slår jag vad om! *drar på foliehatten*

Nej jordgubbar har ju så lågt innehåll att du hade behövt äta otroliga mängder för att lyckas gå upp av dem. :D Om du hade delat mina svagheter så kanske du hade lagt dina chipspengar på t ex godis, glass eller grillgrejer istället? Själv äter jag kanske 1/4 chipspåse om året, så det är inte just chipsen som är mina stötestenar. :p
Inte om man sockrar de! ;) Vilket jag iofs inte gjort, jordgubbar ska ätas med Lindahls vaniljkvarg har jag lärt mig :p
Jo kanske det. Nötter ligger risigt till annars, fy fan vad jag kan föräta mig på typ pistagenötter, tur att det är snuskigt dyrt och har sönder naglarna :p

Det finns säkert, men Nutrilette och andra liknande företag stoppar resultaten från att nå ut, det slår jag vad om! *drar på foliehatten*

Inte om man sockrar de! ;) Vilket jag iofs inte gjort, jordgubbar ska ätas med Lindahls vaniljkvarg har jag lärt mig :p
Jo kanske det. Nötter ligger risigt till annars, fy fan vad jag kan föräta mig på typ pistagenötter, tur att det är snuskigt dyrt och har sönder naglarna :p

Du har ju grejat att vända det en gång redan. Och då bevisat för dig själv att det inte alls var omöjligt och att DU klarade det!

Alltså tror jag du kommer greja det super nu! Heja dig!

1 kg kan vara en rejäl förstoppning :angel: Du fixar detta, du får styra upp kosan igen bara. Ofta handlar det, för mig iallafall, om att man skiter i att köpa hem rätt mat. Kanske kan en storhandling av nyttig mat sporra dig? Annars är det lätt att man skyller på att där inte fina något bra hemma.

Upp med hakan, ett kg är ingenting. Det är mindre än vad jag kan variera om/när jag har mens. Räcker med en rejäl samling vatten i kroppen, så kan jag ha 2 kg mer än vad som är fett på kroppen.

Klart du klarar att styra upp det igen. Det är som att ha semester. Skönt att vara ledig, men sedan är det tid att ta tag i grejorna och tillbaka på banan. Visst är det jobbigt och svårt i början, men sedan går det mer av bara farten.

Hur gjorde du för att få upp strukturen förra gången? Kan du använda samma trick nu?

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama