gul_zebra
Trådstartare
Tack!
@Shetlandskusk Oh I will! Annars kommer jag ju inte upp på hästryggen och dit måste jag ju
@Shetlandskusk Oh I will! Annars kommer jag ju inte upp på hästryggen och dit måste jag ju
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt
Samtidigt är jag livrädd för att få en massa löst skinn och är isf hellre tjock, hur sjukt det än må låta
@ameo Tack! Mja, nu vet jag ju inte om jag håller med om att det är en lagom takt. Jag vet nämnligen inte när det började ticka neråt Men jag käkar kalorier för att gå ner 1 kg/vecka, så frånsett att det kanske går lite snabbare i början (med medicin och min storlek tänker jag) tycker jag det känns rätt lagomt. Tänkte satsa på ½ kg/vecka när jag kommit igång men det känns inte aktuellt, mest för att det är svårt nog att få i mig mina kalorier redan som det är utan att smälla i mig chips
@ztsu Fullt förståeligt när vi är uppe i 36 sidor Tack för tipset, men GBP är inget för mig. Jag räknar kalorier sen 2 månader tillbaka och har hittills droppat 7 kg
60 kg, inte illa pinkat! Bra jobbat
Håller själv på att försöka gå ner i vikt. Började i tisdags så jag har ju ingen aning om hur det kommer att gå. Jag har försökt massor av gånger men inte lyckats och för varje gång har det smugit sig på något extra kg. Jag ska inte ner lika mycket som du på långa vägar "bara" drygt 20kg.
Jag har köpt mig ett träningskort, dyraste gymet men det är det som ligger närmst. Jag tror att det är viktigt att det är lätt att ta sig dit. Med i avtalet ingår tre PT-pass samt kostrådgivning. Det som förvånade mig mest var att jag fick äta så mycket! Gott är det också! Det enda jobbiga är att jag måste laga maten själv och inte kan spontanköpa mat hur som helst.
Mat är väldigt viktigt för mig, jag vill att det ska vara gott att äta. För dig verkar godis vara grejen. Satsa på en dag i veckan då du får äta snask och annat ohälsosamt annars tror jag inte man pallar.
För övrigt tror jag att en operation kanske kan vara lösningen för dig. Fokusera på allt kul du kommer att kunna ha när du kan rida igen och kör på. Ha på dig träningskläder för jämnan så att du alltid kan ta ut svängarna och ta en promenad, jogga tjugo meter osv utan att känna dig dum, det hjälper mig mycket i alla fall.
Angående det lösa skinnet. En vän till mig opererade magsäcken, hon fick en operation för att ta bort den överflödiga huden gratis, en annan vän lyckades gå ner 50kg på egen hand och fick således betala operationen själv vilket jag tycker är helt sjukt! Men det blev jättefint och hon gjorde precis ytterligare en operation och ser helt fantastisk ut!
Men det viktigaste är att du verkligen bestämmer dig och faktiskt inser att du kommer att vara tvungen att offra vissa saker för att nå ditt mål. Lycka till!