Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Well done!
Och jag tror att det är en alldeles lagom takt att minska för att det ska vara hållbart i längden - även om man önskar att det kunde rasa lika bra som för biggest looser-deltagarna. Men det svåra är ju ändå inte att gå ner, även om det känns så när man är mitt i det. utan det riktiga provet är att sen stanna kvar på sin nya lägre vikt.

Nu har jag inte läst alla svar, men jag vill också slå ett slag för GBP. Jag gjorde min för fyra år sedan, har gått ner ungefär 60kg och hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat drömma om att göra sådant jag gör nu.

@ameo Tack! Mja, nu vet jag ju inte om jag håller med om att det är en lagom takt. Jag vet nämnligen inte när det började ticka neråt :D Men jag käkar kalorier för att gå ner 1 kg/vecka, så frånsett att det kanske går lite snabbare i början (med medicin och min storlek tänker jag) tycker jag det känns rätt lagomt. Tänkte satsa på ½ kg/vecka när jag kommit igång men det känns inte aktuellt, mest för att det är svårt nog att få i mig mina kalorier redan som det är utan att smälla i mig chips :p

@ztsu Fullt förståeligt när vi är uppe i 36 sidor :p Tack för tipset, men GBP är inget för mig. Jag räknar kalorier sen 2 månader tillbaka och har hittills droppat 7 kg :banana:
60 kg, inte illa pinkat! Bra jobbat :bump:

Wow jag är så imponerad! Du verkar ju ha kommit rätt långt i att ändra hela ditt sätt att tänka kring mat på bara två månader! De 7 kilona är förändringen som syns men att du lyckas ändra dina ät- och handlingsrutiner är stort!

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Samtidigt är jag livrädd för att få en massa löst skinn och är isf hellre tjock, hur sjukt det än må låta :o

Håller själv på att försöka gå ner i vikt. Började i tisdags så jag har ju ingen aning om hur det kommer att gå. Jag har försökt massor av gånger men inte lyckats och för varje gång har det smugit sig på något extra kg. Jag ska inte ner lika mycket som du på långa vägar "bara" drygt 20kg.
Jag har köpt mig ett träningskort, dyraste gymet men det är det som ligger närmst. Jag tror att det är viktigt att det är lätt att ta sig dit. Med i avtalet ingår tre PT-pass samt kostrådgivning. Det som förvånade mig mest var att jag fick äta så mycket! Gott är det också! Det enda jobbiga är att jag måste laga maten själv och inte kan spontanköpa mat hur som helst.
Mat är väldigt viktigt för mig, jag vill att det ska vara gott att äta. För dig verkar godis vara grejen. Satsa på en dag i veckan då du får äta snask och annat ohälsosamt annars tror jag inte man pallar.
För övrigt tror jag att en operation kanske kan vara lösningen för dig. Fokusera på allt kul du kommer att kunna ha när du kan rida igen och kör på. Ha på dig träningskläder för jämnan så att du alltid kan ta ut svängarna och ta en promenad, jogga tjugo meter osv utan att känna dig dum, det hjälper mig mycket i alla fall.

Angående det lösa skinnet. En vän till mig opererade magsäcken, hon fick en operation för att ta bort den överflödiga huden gratis, en annan vän lyckades gå ner 50kg på egen hand och fick således betala operationen själv vilket jag tycker är helt sjukt! Men det blev jättefint och hon gjorde precis ytterligare en operation och ser helt fantastisk ut!
Men det viktigaste är att du verkligen bestämmer dig och faktiskt inser att du kommer att vara tvungen att offra vissa saker för att nå ditt mål. Lycka till!

@ameo Tack! Mja, nu vet jag ju inte om jag håller med om att det är en lagom takt. Jag vet nämnligen inte när det började ticka neråt :D Men jag käkar kalorier för att gå ner 1 kg/vecka, så frånsett att det kanske går lite snabbare i början (med medicin och min storlek tänker jag) tycker jag det känns rätt lagomt. Tänkte satsa på ½ kg/vecka när jag kommit igång men det känns inte aktuellt, mest för att det är svårt nog att få i mig mina kalorier redan som det är utan att smälla i mig chips :p

@ztsu Fullt förståeligt när vi är uppe i 36 sidor :p Tack för tipset, men GBP är inget för mig. Jag räknar kalorier sen 2 månader tillbaka och har hittills droppat 7 kg :banana:
60 kg, inte illa pinkat! Bra jobbat :bump:

Men vad härligt att läsa! Kommer ju ihåg dig från "den gamla goda tiden" redan, började läsa tråden men hoppade till sista sidan o blir glad av din framgång! :D

Tror det är superbra tänkt att satsa på kalorier + bra mat! Då kan man ändå få utrymme för lite gotte då och då! ;) Jag jobbar mkt med medvetet ätande och att inse att mat ibland används för ångestdämpning vilket på sikt inte hjälper, men sjukt svårt att vänja sig av med ett felaktigt ätbeteende :/

Håller själv på att försöka gå ner i vikt. Började i tisdags så jag har ju ingen aning om hur det kommer att gå. Jag har försökt massor av gånger men inte lyckats och för varje gång har det smugit sig på något extra kg. Jag ska inte ner lika mycket som du på långa vägar "bara" drygt 20kg.
Jag har köpt mig ett träningskort, dyraste gymet men det är det som ligger närmst. Jag tror att det är viktigt att det är lätt att ta sig dit. Med i avtalet ingår tre PT-pass samt kostrådgivning. Det som förvånade mig mest var att jag fick äta så mycket! Gott är det också! Det enda jobbiga är att jag måste laga maten själv och inte kan spontanköpa mat hur som helst.
Mat är väldigt viktigt för mig, jag vill att det ska vara gott att äta. För dig verkar godis vara grejen. Satsa på en dag i veckan då du får äta snask och annat ohälsosamt annars tror jag inte man pallar.
För övrigt tror jag att en operation kanske kan vara lösningen för dig. Fokusera på allt kul du kommer att kunna ha när du kan rida igen och kör på. Ha på dig träningskläder för jämnan så att du alltid kan ta ut svängarna och ta en promenad, jogga tjugo meter osv utan att känna dig dum, det hjälper mig mycket i alla fall.

Angående det lösa skinnet. En vän till mig opererade magsäcken, hon fick en operation för att ta bort den överflödiga huden gratis, en annan vän lyckades gå ner 50kg på egen hand och fick således betala operationen själv vilket jag tycker är helt sjukt! Men det blev jättefint och hon gjorde precis ytterligare en operation och ser helt fantastisk ut!
Men det viktigaste är att du verkligen bestämmer dig och faktiskt inser att du kommer att vara tvungen att offra vissa saker för att nå ditt mål. Lycka till!

Njäe om landstinget betalar eller inte beror på hur mycket besvär och överskottshud man har, inte om man gjort en överviktsoperation eller inte.

Tack allihop.
Provade en blus idag som jag beställde för evigheter sen men som visade sig vara för liten och blev liggande i garderoben. Sitter lite spänt över överarmarna än sålänge men annars så... Så visst går det framåt.

Sjukt svårt att inte tröstäta indeed, fast kaloriräknandet underlättar där tycker jag, det är väl aspergaren i mig som funkar bra med det visuella stödet i kaloriräknaren. Idag lägger jag däremot ner kaloriräknandet helt, nollställer dagens kvot och äter precis vad fan jag vill istället. Det värsta som kunnat hända hände inatt och det känns inte ens lönt att kämpa emot tröstätandet den här gången. Ser ingen vits alls utan vill helst bara lägga mig ner och dö liksom. Så ikväll, chips med dip och buffalowings och choklad och vad fan jag än vill ha, om aptiten behagar komma tillbaka vill säga. Imorrn, nya tag.

Nya tag nästa dag - helt rätt tänkt. Det viktiga är att inte hamna i "jag är så jävla värdelös så jag kan lika fortsätta med skiten".

Hoppas det går bättre idag! Du har ju verkligen gjort det bra hittills.

Det är där jag har hamnat, fast det får rätt lite utrymme bland värre saker än lite tjockis-ältande. Däremot har jag inte mycket till aptit så det löste sig ju så sett. Får se om jag får nån aptit idag, ska precis tvinga i mig min frukostyoghurt men förutom det orkar jag inte bry mig ett jävla dugg om jag äter för lite. Att öht försöka gå ner känns bara meningslöst ändå just nu.

Fast du ÄR ju inte värdelös. Tvärtom, du har ju tagit i mycket mer än du skulle ha klarat för säg ett halvår sedan. Du kan.

Möjligt att allt annat känns pissigt just nu, livet är ju en berg- och dalbana. Men det du förändrat med matvanor och som gett resultat i vikt - DET är verkligen superbra jobbat.

Livet består av många delar. Och kanske är många delar skit i ditt liv just nu. Men då är det bättre att en del - maten - fungerar, hellre än att en till skiter sig. Vissa kan du inte påverka, de får vara som de är. Matvanor kan du påverka, fortsätt det arbetet. Du mår dessutom bättre om du tar hand om dig.

Så tänker jag.

Ja alltså jag ska ju inte lägga ner kaloriräkningen även om det känns helt meningslöst just nu. Jag orkar bara inte tvinga i mig en massa mat just nu. Det var svårt nog bara att få i mig den där jävla yoghurten. Får bli soffläge varvat med att hålla mig sysselsatt i den mån jag pallar istället, och mat om jag blir hungrig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 106
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25