Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Mjo, och det vete sjutton hur man ska väga upp det... Menmen, då räknar jag på 15 helt enkelt. Så mycket kan det ju inte diffa och jag har en drös kcal över ändå :)

Kan ju även meddela att såhär 2 veckor in går det finfint, jag gör förvisso inte annat än äter hela tiden känns det som men det är ju en vanesak. Aldrig trodde jag väl att någon sorts diet faktiskt skulle vara relativt enkel! :banana:

Åh vad roligt att höra, jag blir så glad för din skull!

Underbart att höra att det funkar för dig! :up:

Härligt att kunna gå in här och läsa också när motivationen tryter på hemmaplan! Jag har under min viktresa lärt mig hur otroligt mycket dagsform och övriga bekymmer betyder för mitt behov av att trösta mig med framför allt kolhydrater (mackor, kakor och bullar :o ). Inget jag mår det minsta bra av och så blir det en ond cirkel.

Nej, då är det bra med pepp och positiva viktminskningshistorier! :D

Precis, vi får peppa varandra, är så lätt att ge upp på vägen.

Försöker själv etablera bra matvanor som man kan leva med....min viktminskning har stannat upp men jag vill inte svälta mig eftersom det är ohållbart i längden, jag vill må bra och äta god och hälsosam mat.

Heja dig, gul_zebra :)

Fasen vad bra att du har hittet nånting som passar och som du mår bra av.
Hoppas att din sköldkörtel har den goda smaken att börja fungera normalt också och att kilona börjar drypa av.

Puttar upp med en liten fråga - jag blev så jäkla sugen på kokt ägg såhär på kvällskvisten och funtar på att koka upp så det finns klart till imorrn bitti. Men jag äter inte kokt äggula, det är så brutalvidrigt. Googlade mig till att en äggvita bara innehåller 15 kcal, kan det stämma?

Kan ju även meddela att såhär 2 veckor in går det finfint, jag gör förvisso inte annat än äter hela tiden känns det som men det är ju en vanesak. Aldrig trodde jag väl att någon sorts diet faktiskt skulle vara relativt enkel! :banana:

Ja det stämmer äggvita innehåller knappt någonting:)

Hej TS. Inte läst hela tråden (väljer att inte göra det heller).

Jag är i kampen att halvera min vikt med. Jag började redan 2012 men blev en akut op och slängläge som slutade med att man gick in i väggen så gick upp igen. Så tog nu äntligen tag i det igen. Alla har sina olika sätt. Jag fick tips om allt möjligt. Från LCFH, pulver till operationer. Men jag valde hitta det som passade mig. Jag äter precis vad fan jag vill men räknar kalorierna. Väljer hur många mål per dag osv beroende på hur jag rör på mig.

Jag gör inget avancerat egentligen. Går promenader, cyklar, simmar och crosstrainer på gymmet och inget stora pass alls. Men det räcker. Började förra måndagen efter svackan som varit och på 10 dagar rasade jag 4 kg och fick en energi jag inte haft på 1.5 år! Vill du kan vi följas åt i vår kamp :) Pma mig för min skype/facebook. Stöttar gärna någon som går genom samma resa som en själv :) Kram.

Fasen vad bra att du har hittet nånting som passar och som du mår bra av.
Hoppas att din sköldkörtel har den goda smaken att börja fungera normalt också och att kilona börjar drypa av.

Det gör den säkert! Tar dubbel dos 2 veckor till, sen en månad på normal dos och så in för nya blodprov. Då är jag mer skeptisk till mina armar som inte vill släppa ifrån sig blod alla gånger... :p
Med tanke på att värdena såg bättre ut redan innan medicinering så ska det nog gå finfint, är väl mest en tidsfråga :)

Tack! Går alldeles utmärkt! Börjar kännas lite lättare att faktiskt äta nu när det börjar bli en rutin iaf på morgnarna, och jag börjar få mer energi - vet inte om den där energin kommer från sköldkörteln eller från solen men det spelar inte så stor roll, energi som energi liksom! :D
Nån viktnedgång har jag inte märkt av däremot, men det får ta sin tid! Nya blodprov om ett par veckor så får vi se hur sköldkörteln ser ut. Men kosten ser då bra mycket bättre ut nu än den gjorde förra året iaf om vi säger så. Här har vi tex en måltid tidigare i veckan: http://instagram.com/p/l7iammJ9m_/ :d

och jag börjar få mer energi - vet inte om den där energin kommer från sköldkörteln eller från solen men det spelar inte så stor roll, energi som energi liksom! :D

Sköldkörteln, solen, MATEN :D
Det är nog från alla kan jag gissa. Gud så underbart att höra :)

Så duktig du är! Hejja!

Jag ser ju helst att energin är från sköldkörteln, men javisst! :D
Danke! ^^

Om du äter sådär, och samtidigt skippar chips och sånt skit, så är du verkligen på rätt väg :up:

(De där kycklingklubborna är genialiskt bra när man inte orkar laga mat, jag äter också såna :))

Skippar chips gör jag inte, men jag sitter inte en tisdagkväll med 2 rediga 300-grammare som jag kunde göra innan. Istället vankas exempelvis en påse 100 gram stjärnor framåt helgen. Har blivit lättare att motstå när jag ser vad det motsvarar i typ riktig mat och kan väl inte direkt påstå att en 300gramspåse är speciellt lockande längre. Gott vore det men 300 gram chips är mååånga kycklingklubbor liksom :p

Däremot småäter jag choklad ibland, men bara inom rimliga gränser (=det kaloriräknaren tillåter utan att jag får svälta på köpet). Där har det underlättat att ha en del hemma har jag märkt, kan jag ta tex en bit Dido på 89 kcal så blir det inte lika lockande att cykla iväg och köpa nåt rejält sen. Tur för mig för det har handlats en del choklad, men det har blivit liggande orört i en hög. Så igår kunde jag tom motstå när Coop hade 2 Marabou premium för 25 spänn, väl medveten om att jag har typ 6 såna liggande hemma kändes det så jävla onödigt :D

Kycklingklubbor är bäst! Det är typ stapelföda här hemma :D

Fy fan vad bra du är! :bump:
Det märks skillnad nu mot de tidiga inläggen i tråden, jättebra gjort!

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25
  • Hemlösa hundar ökar