Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Te är min största last av de alla :D

(Och den som har gjort att jag tvekat så länge inför operation, man kan ju inte hinka te på det viset som jag gör nu.)

Det närmsta jag kommer att dricka te är att råttorna får rött Rooibos när det är förkylningstider :D
Det är säkert värt det till slut! De bekanta jag har som opererat har då mått så jäkla mycket bättre efteråt :up:

Det mest radikala.

Man slänger den. Tar soppåsen och går ut med den.

Blir man besviken på att man köpte den så KAN man kasta den när man är på väg hem.

Finns det inte hemma måste man i alla fall göra sig lite omak med att fixa nytt.
Yes, egentligen borde det vara så enkelt - men av nån anledning är det inte det. Jag vet inte hur jag ska förklara hur jag menar, jag blir som handfallen på nåt sätt...
Nu får den däremot ligga kvar, känns rätt bra att se den när jag går ut i köket, som en påminnelse om att jag kunde stoppa efter två rader liksom :p

Det är det där du måste komma åt, tror jag. Att du inte ska vare sig trösta dig eller straffa dig med mat. Inte straffa dig överhuvudtaget.

Starkt av dig att se det!
Det måste jag definitivt, och lämpligast för det lär ju vara just kurator som det pratats om tidigare i tråden.
Tack!

För mig är det så att jag måste ha det hemma för att kunna välja bort det s a s. Det är alltså enklare för mig att välja bort det som finns framför mig - än att välja bort det som inte finns. Om jag slängt bort det, så gör jag ju inget val. Och det är ju att välja bort som jag behöver lära mig i det här fallet.

Hmm... låter inte klokt, det jag försöker beskriva. Är det någon som kan förklara bättre?
Tycker det låter rätt logiskt :up:

Jag är iofs lite glad att Oreon inte alls var så god. Jag hade liksom velat dela en hundragrammare med nån men icke, inget napp där inte. Så när morsan skulle till affären och handla bad jag henne köpa en liten Oreo så får jag väl stå och väga och försöka låta bli att äta upp hela då, prova vill man ju och jag har ett antal kalorier sparade från de senaste två dagarna så såhär en lördagkväll FÅR jag testa tänkte jag. Men vad kommer morsan med då? En stor! Så jag får väl se det som en fördel att det inte är så jäkla lockande smakmässigt iaf... Även om jag glatt skulle smälla i mig hela skiten av den enkla anledningen att det är choklad.

Det är ju sant förstås.

Något OT kanske, men tanken slog mig att det där med självkontroll ju faktiskt är något man kan träna upp.

Jösses vad tid jag har lagt på att lära hundarna att inte ge efter för impulser och frestelser i tid och otid. Det måste ju gå att överföra metoden på sig själv?:D

Doggie-Zen: Om jag avstår den här frestelsen nu så får jag en större belöning sen. Kan en BC lära sig det så borde jag kunna:o

Hrm...

det kanske går att klicka in dig?

:D

Det var som fan! Jag har aldrig gillat te så min koll är rätt urusel, visste inte att det fanns chokladte :p

Finns ett Yogi-te med chokladsmak också, har för mig att det heter Aztec Spice. Till skillnad från lil-sis är jag definitivt inte någon te-drickare men det här går ner när det är kallt och man vill få i sig något varmt.

Finns ett Yogi-te med chokladsmak också, har för mig att det heter Aztec Spice. Till skillnad från lil-sis är jag definitivt inte någon te-drickare men det här går ner när det är kallt och man vill få i sig något varmt.
Var hittar man det tro? Nu är inte jag den som dricker varmt öht (jag gillar mitt kylskåpskalla kranvatten :d) men jag dricker gärna varm choklad på vatten, kakao, socker och vaniljsocker när jag är förkyld. Då lär det ju vara bättre med te istället för mängder av socker :)

kl
Idag har jag äntligen tagit mig till Ica! Så här ska testas kvarg och matvete framöver. Får kolla mathavre och sånt på Willys eller Coop sen, Ica hade bara vete och sist jag var in på Willys hittade jag inte ens rätt hylla.

ica-2.jpg

Kan ju för övrigt nämna att de här nya Cracker Crisps som Kelloggs släppt är skitgoda. Och bara 331 kalorier i en kartong på 80 g, det blir ju perfekt om man vill ha chips en lördagkväll eller så. Blir lite torrt efter ett par stycken men det är bra, så häller man i sig mer vatten och äter mindre chips automatiskt! ;)

Yogi te finns på välsorterade ICA och Hemköp. Tror nog att Citygross har också men det blir ju lite längre för dig ;)

Helt ot: Jag ska till dina trakter imorgon, ska frivilligt plåga mig med IKEA och Biltema :nailbiting: hatar att gå i affärer, man får ju lov att trängas med en massa folk som går för långsamt :cautious:

/vinkar från Svärdsjö, utanför Falun

Ah, då får jag kika efter det nästa gång jag är till Ica! Eller nästa gång jag blir förkyld för den delen :p

Duuude, stackare! Skattar mig lycklig som helt sonika kan promenera dit en hyfsat folktom vardagsförmiddag. Folk som går långsamt och i vägen är tamefan det värsta som finns, tätt efter folk som flåsar en i nacken eller kör in kundvagnar i en i kön :p

Var till Ikea och shoppade möbler på annandagsmorgonen och kunde bara blåsa igenom hela skiten, plocka det jag skulle ha och betala, allt på några minuter. Så jävla skönt! :D

Skippa sockret i chokladen och ta lite mjölk. Tom jag som sockerråtta dricker varm choklad utan socker :d

Annars finns det en "oboy" som det inte är något tillsatt socker i, som är helt ok! Finns på vår Ica maxi.

display.jpg

Näringsvärde:
Energi 190kcal, Protein 13.4 g, Kolhydrat 40.6 g, naturligt förekommande socker 3.1 g, Fett 7 g, Kostfiber 20.3 g, Sodium <0.01 g

Går ju inte att dricka utan socker när man kör vanlig kakao, huvvaligen :p Mjölken utesluter jag i det läget pga slemmig hals, är den inte slemmig redan så slemmar den igen på en gång om jag stoppar i mig något slembildande som mjölk (var INTE kul när jag en gång precis hade köpt en chokladkaka när jag plötsligt blev vrålförkyld och var sängliggande 5 veckor! Jag kan ju inte ens äta choklad i det läget liksom :p). Därav vatten, samt vaniljsocker som gör det mindre vattnigt. Sånt varvat med varmvatten och honungsvatten är standard när min hals åker på stryk vid en förkylning. Och det är alltså bara då, sålänge jag inte ligger däckad i en förkylning - vilket sker rätt sällan ;) - så håller jag mig till mitt kära kranvatten :)

Går det inte att prova sötningsmedel i stället för socker? Stevia i ströform tycker jag ger en ganska bra smak, men inte som socker förstås.

Halv kl och trådstöld:

Funderade på att starta en egen tråd, men i den här finns det en del jag kan diskutera med. Jag var nyss på affären och det är samma visa varje gång, jag kommer ut med något "gott". Som oftast inte är gott och inte ens är något jag är sugen på, men jag bara "måste" handla något "gott". Ofta slutar det med att det är min man som äter 3/4-delar av det jag nu inhandlat (vilket inte är bra för honom), men jag kan verkligen inte gå ut från en affär utan att ha köpt något "gott". Jo, jag fortsätter att använda citattecken runt order därför att det i 9 fall av 10 är så att jag inte är sugen eller ens vill ha. Däremot kan jag närmast få en panikattack om jag inte har något hemma, eftersom det många gånger dövar min ångest. Ett vanligt beteende, men ett fruktansvärt jobbigt sådant.

Jag har precis börjat gå hos en kurator och vi diskuterade min vikt och mitt ätbeteende en liten stund, men vi kom överrens om att inte ta allting på en och samma gång. Ändå vill jag försöka att göra några förändringar, eller åtminstone börja sätta igång en tankeprocess för att steget inte ska bli så stort senare. Just nu stoppar jag bara huvudet i sanden och "orkar" inte tänka överhuvudtaget, allra minst på ätbeteendet jag har.

Har ni någon replik på det här?

Jag har det där problemet med min man. Vi har lite olika godissmak och började köpa varsin påse ist för att dela.. dessutom för att han alltid åt upp allt innan jag ens han smaka.. Det slutade med att han åt upp sin gigantiska påse och gick sedan på min och åt upp den.. Det blev alltså ännu mer godis för honom.

Kan du inte försöka köpa något litet gott? Nu vet jag ju inte vad du tycker om, men försök att köpa bara lite så du begränsar intaget något? Gillar du smågodis så ta bara en liten påse, med lite på botten, eller om du gillar glass, köp en strut istället för ett GBpaket. Passa dig bara för att det inte blir så du köper smågodis, en daimstrut och en bulle för att köpesuget ska vara tillfredställt.

Funderade på att starta en egen tråd, men i den här finns det en del jag kan diskutera med. Jag var nyss på affären och det är samma visa varje gång, jag kommer ut med något "gott". Som oftast inte är gott och inte ens är något jag är sugen på, men jag bara "måste" handla något "gott". Ofta slutar det med att det är min man som äter 3/4-delar av det jag nu inhandlat (vilket inte är bra för honom), men jag kan verkligen inte gå ut från en affär utan att ha köpt något "gott". Jo, jag fortsätter att använda citattecken runt order därför att det i 9 fall av 10 är så att jag inte är sugen eller ens vill ha. Däremot kan jag närmast få en panikattack om jag inte har något hemma, eftersom det många gånger dövar min ångest. Ett vanligt beteende, men ett fruktansvärt jobbigt sådant.

Har ni någon replik på det här?

Exakt samma beteende hade jag tidigare. Jag löste det genom att ge mig själv helt och ärligt och fullt tillstånd att omedelbart gå tillbaka in i butiken, eller gå tillbaka lite senare, om jag kände att jag behövde köpa vad-det-nu-var. Oftast behövde jag inte gå tillbaka, men visst hände det då och då att ångesten blev för stor och då bråkade jag inte med mig själv. Det gick dock längre och längre mellan gångerna tills ångesten till slut försvann helt.

Jag slentrianköper nästan alltid godis nu för tiden, men det är helt utan ångesten som var tidigare. Numer får jag inte heller panik om jag inte har något med socker hemma, som jag kunde få tidigare.

Det kan man säkert, men poängen är ju att köper jag sånt där te behöver jag inte greja med socker alls när jag blir förkyld ;)

kl
Idag har jag spolat ner 250 g naturell kvarg i avloppet. Ischlo pischlo! :yuck: Men Kesella med vaniljsmak är min nya bästa vän :D
Och matvete har testats, smakade helt okej men mättade inte ett dugg - men det får godkänt iaf! :p

Tips! Om du hittar Lindahls vaniljkvarg istället för Arlas (gissar jag, eftersom du skrev Kesella? :) ) så är den oftast både billigare och färre kalorier, och väldigt, väldigt god :d

Och när det gäller naturell kvarg tycker jag att Lindahls och Lidls (fast yoghurtkvargen, dvs. blandad med yoghurt, inte bara kvarg) är godast, bra konsistens och inte så sträva i smak som andra kan vara. Icas lättkvarg helt okej också. Övriga märkens naturella gillar jag inte alls.

Den naturliga kan du blanda med annat. T.ex. i en smoothie, med fun light, med bär o.s.v. Att bara äta den som den är är ingen höjdare ;)

Tips! Om du hittar Lindahls vaniljkvarg istället för Arlas (gissar jag, eftersom du skrev Kesella? :) ) så är den oftast både billigare och färre kalorier, och väldigt, väldigt god :d

Och när det gäller naturell kvarg tycker jag att Lindahls och Lidls (fast yoghurtkvargen, dvs. blandad med yoghurt, inte bara kvarg) är godast, bra konsistens och inte så sträva i smak som andra kan vara. Icas lättkvarg helt okej också. Övriga märkens naturella gillar jag inte alls.
Lindahls köpte jag hem idag faktiskt, var den jag spolade ner en del av :p Deras vaniljkvarg däremot var god! Kesellan var godare men med tanke främst på priset får jag nog snällt käka Lindahls till vardags.
Annars har jag Lindahls jordgubbskvarg och lättkvarg från Kesella och Ica kvar i kylen som inte är testade än också :D

Den naturliga kan du blanda med annat. T.ex. i en smoothie, med fun light, med bär o.s.v. Att bara äta den som den är är ingen höjdare ;)
Haha jotack du, jag märkte det! Såååå snuskigt :p Får köpa hem nåt när jag är till affären nästa gång!

haha men du kan ju inte äta den naturell, det är ju rå snuskigt! :D

Ett tips är att blanda i lite fun light, ner med frusna bär och en vända in i frysen. Rör runt så blir det som glass! Nom nom nom nom! Har man inte tid med frysen så tar man bara lite extra frusna bär så blir det rätt "glassigt" ändå :)

Haha, se där :p Jag äter iofs helst inte någon kvarg helt naturlig, men ihop med mosade hallon/mango/kiwi och kanske en skvätt funlight är det riktigt mums. Vaniljen och jordgubbskvargen är såklart ännu godare, men de brukar jag lyxa med på helgerna istället.

Haha ja jag märkte det! :D

Tid har jag, plats i frysen är det värre med - men fun light och bär ska testas!

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama