Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt
Men du tror inte att viktväktarna vore något för dig da? Min man håller på med dem nu och han har gått ner massor med dom förut.. men missade den lilla detaljen att se till att bibehålla det som en livsstil sedan
Grejen med viktväktarna är ju att du verkligen får äta saker och jag tycker absolut att de verkar ha mycket goda saker!
Om du bor i en större stad, kanske du kan beställa hem en matkasse baserat på vvrecept? Jag vet inte om vv har någon färdig, men det kanske är lättare att sitta vid datorn och lägga ihop veckans recept du tänker laga och sedan bara klicka i att du ska ha ditten och datten och slippa gå förbi allt godis, glass, kakor osv?
Jag trooor att en kompis till mig beställde en matkasse, visserligen ihopplockad av coop, men som dom hämtade på coop, ist för att få den levererad hem, för att dra ner på kostnaderna lite. Utan att ha kollat närmre på det så tror jag inte att det ska vara så fasligt mycket dyrare än annars. Sen är ju allt relativt, handlar man vanligtvis på Willys och tvingas handla på ica för att få en matkasse, ja då blir det ju betydligt dyrare eftersom det 1. är mycket dyrare på ica rent generellt, och 2. kostnader tillkommer för ihopplock ev leverans osv...
Men det kanske är ett alternativ för er? Ofta blir det ju så att planerar man en meny ordentligt för veckan ist för att spontanhandla massa skit, så blir det ju billigare. Så skillnaderna kanske inte blir så stora ändå?
Fö gillar jag också resonemanget om att man rent generellt ska kunna äta allt men med måtta. Däremot är jag också en sån som kan smeta i mig en hel chipspåse utan några som helst problem och därför kan jag behöva en 0 tolerans, iaf i början för att komma in i det.
Sen tror jag att man ska våga vara snäll mot sig själv också. Man måste förlåta sina bakslag och inse att man bara är människa vilket innebär att sådana kommer då och då oavsett vad det är. Jag tror att om man får ångest och blir jätte ledsen varje gång man får ett bakslag så tror jag bara risken är för stor att man bygger upp för mycket dålig energi kring viktnedgång, känner sig otillräcklig och värdelös för att sedan ge upp. Sen menar jag inte att man ska förlåta sig ett par gånger om dagen
men det är faktiskt ok att inte göra allt helt perfekt!
Själv är jag ju också en sån som är rätt bra på att se det positiva i saker jag gjort och bli stolt. Exempelvis nån gång när man vart på väg att köpa godis men höll sig så ska man våga klappa sig på axeln och känna sig duktig också! För mig kan det bli en större vinst att kunna berätta att jag faktiskt hållt mitt godislöfte (eller vad det nu kan vara) än att ta den där godisen. Folk brukar nämligen bli tämligen imponerade när man tackar nej och säger att man inte äter godis.. då kan man passa på att sträcka lite på sig och bli lite mallig
Man får helt enkelt försöka hitta positiva delar i det. Ni som är två, kanske kan laga mat tillsammans, eller om ni gillar att tävla så kan ni göra någon form av tävling med någon form av bedömning eller något. Sen är det klart att man inte ska behöva tävla hysteriskt varje dag
Men just att man försöker lägga in andra positiva betingningar i maten än just den där vällustkänslan av att man vräkt i sig en flottig hamburgare..
Ups, nu är det mat, dags att springa!