Besök hos sjukgymnasten idag och fick klartecken för jogging, bara jag tar det lugnt i stort sett. Så här ska joggas lite smått när underlaget är lämpligt och ingen ser Hon instämde även i stavar, så jag ska kika lite på om jag kan hitta ett par jag har råd med.
Återstår bara det här med appen, är det ingen som känner till någon app där promenad och jogging kan kombineras? Även om det inte är så mycket jogging så det gör någon större skillnad kalorimässigt vill jag gärna att det blir hyfsat rätt liksom. Iofs joggar jag inte många meter så det kanske inte blir någon skillnad alls typ? Vad säger ni som vet?
//Vän av ordning (som kom näääästan hela vägen upp för första gången i dagens situps )
Jag har en kollega som aldrig joggat i hela sitt liv som fick för sig att hon skulle klara av att springa fem kilometer.
Hon laddade ned appen GetRunning och blev helfrälst. Den "pratar" med en och de första passen är "larviga" enligt henne, man ska bara småjogga korta, korta bitar, sedan promenera osv.
Jag har inte testat den själv och vet inte hur länge hon höll på, men vet att den gången hon ÄNTLIGEN skulle få springa sina fem kilometer fortsatte ett par till av bara farten för att det gick så lätt!
Heja dig!!!