Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Besök hos sjukgymnasten idag och fick klartecken för jogging, bara jag tar det lugnt i stort sett. Så här ska joggas lite smått när underlaget är lämpligt och ingen ser :) Hon instämde även i stavar, så jag ska kika lite på om jag kan hitta ett par jag har råd med.
Återstår bara det här med appen, är det ingen som känner till någon app där promenad och jogging kan kombineras? Även om det inte är så mycket jogging så det gör någon större skillnad kalorimässigt vill jag gärna att det blir hyfsat rätt liksom. Iofs joggar jag inte många meter så det kanske inte blir någon skillnad alls typ? Vad säger ni som vet?
//Vän av ordning (som kom näääästan hela vägen upp för första gången i dagens situps :banana: :D)

Jag har en kollega som aldrig joggat i hela sitt liv som fick för sig att hon skulle klara av att springa fem kilometer.
Hon laddade ned appen GetRunning och blev helfrälst. Den "pratar" med en och de första passen är "larviga" enligt henne, man ska bara småjogga korta, korta bitar, sedan promenera osv.
Jag har inte testat den själv och vet inte hur länge hon höll på, men vet att den gången hon ÄNTLIGEN skulle få springa sina fem kilometer fortsatte ett par till av bara farten för att det gick så lätt! :D

Heja dig!!! :banana:

Jag har en kollega som aldrig joggat i hela sitt liv som fick för sig att hon skulle klara av att springa fem kilometer.
Hon laddade ned appen GetRunning och blev helfrälst. Den "pratar" med en och de första passen är "larviga" enligt henne, man ska bara småjogga korta, korta bitar, sedan promenera osv.
Jag har inte testat den själv och vet inte hur länge hon höll på, men vet att den gången hon ÄNTLIGEN skulle få springa sina fem kilometer fortsatte ett par till av bara farten för att det gick så lätt! :D

Heja dig!!! :banana:
Super, drar ner den och provar också :)
Tack!

@gul_zebra Hur går det för dig? :bump: :banana:
Förjävligt. Har tröstätit i en vecka redan som det är och idag fick jag ett brev från försäkringsbolaget som i stort sett innehöll ett enda stort fuck you, gick miste om fina pengar som jag hoppats kunna lägga undan till att operera skinn sen... Så jag får kort och gott välja mellan att vara fet eller freakshow och jag orkar inte välja annat än chipspåsen.

Förjävligt. Har tröstätit i en vecka redan som det är och idag fick jag ett brev från försäkringsbolaget som i stort sett innehöll ett enda stort fuck you, gick miste om fina pengar som jag hoppats kunna lägga undan till att operera skinn sen... Så jag får kort och gott välja mellan att vara fet eller freakshow och jag orkar inte välja annat än chipspåsen.

Eller så finns alternativet att få en skinnreduktion betald av landstinget, för det får man om man har problem med lösskinn efter viktnedgång vilket de flesta som går ner stora antal kilon får..

Eller så finns alternativet att få en skinnreduktion betald av landstinget, för det får man om man har problem med lösskinn efter viktnedgång vilket de flesta som går ner stora antal kilon får..
Ja om man har fysiska problem av skinnet, det skinn som inte ger problem får jag snällt betala själv för att ta bort. Jag har redan nu efter 22 kg viktnedgång en jäkla massa löst skinn främst på överarmarna och tuttarna, och då har jag ändå i runda slängar 50 kg till som ska bort i slutändan. Gäddhäng och hängtuttar är mig veterligen inget som brukar ge fysiska problem. Magen och låren är väl det jag kan ha en chans att kunna få betalt men då återstår ändå en freakshow av resten.
Nu har mitt landsting dessutom börjat med en sinnessjukt massa sparkrav och nerläggningar kors och tvärs... Känns inte som att man har någon större möjlighet till att få en operation betald av de som läget ser ut, inte utan fysiska problem av skinnet.

Om du får problem med mycket häng så kan landstinget finansiera en åtstramning! Man måste inte ha gjort en GBP, Sleeve eller Duodenal Switch för att få den möjligheten.

Möjligt så, men vem vet hur det ser ut med huden och problem eller vad landstinget har för inställning då, när du gått ner resterande 50 kilo? Det är ju inte gjort i en handvändning liksom.

Ja om man har fysiska problem av skinnet, det skinn som inte ger problem får jag snällt betala själv för att ta bort. Jag har redan nu efter 22 kg viktnedgång en jäkla massa löst skinn främst på överarmarna och tuttarna, och då har jag ändå i runda slängar 50 kg till som ska bort i slutändan. Gäddhäng och hängtuttar är mig veterligen inget som brukar ge fysiska problem. Magen och låren är väl det jag kan ha en chans att kunna få betalt men då återstår ändå en freakshow av resten.
Nu har mitt landsting dessutom börjat med en sinnessjukt massa sparkrav och nerläggningar kors och tvärs... Känns inte som att man har någon större möjlighet till att få en operation betald av de som läget ser ut, inte utan fysiska problem av skinnet.

Jag har gått ner drygt 40kg på 8-9 månader och huden drar faktiskt ganska snällt ihop sig. Som nytt blir det ju förstås inte men man ska nog ge det lite tid. Jag trodde faktiskt inte att huden skulle dra ihop sig då jag har mängder med bristningar och funderade på om jag skulle slå till på ett cirkumferent lyft efter kalvning.

Boobsen däremot har ev en dejt med en kirurg om ett par år, de går liksom att vika eller rulla ihop nu :eek:

Mitt landsting pratade bukop vid 6-månaders men när sköterskan tittat på magen sade hon att det inte kommer behövas, så de verkade inte direkt negativt inställda.

• Gilla
Reactions: eyz

Om du inte vill ha tough love, sluta läs.

Skittrist med beskedet från försäkringsbolaget, men seriöst: SKÄRP DIG! En eventuell operation ligger flera år fram i tiden, kanske så mycket som uppåt fem år. Du ska gå ner i vikt, vara stabil ett tag och låta huden dra ihop sig så mycket den kan på egen hand och först då blir det aktuellt med operation. Pengar nu hade varit fint, men de kanske inte hade funnits kvar om fem år ändå (mycket händer på fem år, eller tre år, eller hur lång tid det nu tar), så låt inte det här sänka dig.

Jo brösten får man om de hänger för mycket. Typ bröstvårtan 25 cm under nyckelnenen ungefär.

Jag förstår verkligen din besvikelse men låt dom inte första ditt mål.

Möjligt så, men vem vet hur det ser ut med huden och problem eller vad landstinget har för inställning då, när du gått ner resterande 50 kilo? Det är ju inte gjort i en handvändning liksom.
Landstinget har haft ekonomiska bekymmer så långt tillbaka jag kan minnas, så jag har ytterst svårt att tro att de betalar kosmetiska bekymmer längre fram.

Jag har gått ner drygt 40kg på 8-9 månader och huden drar faktiskt ganska snällt ihop sig. Som nytt blir det ju förstås inte men man ska nog ge det lite tid. Jag trodde faktiskt inte att huden skulle dra ihop sig då jag har mängder med bristningar och funderade på om jag skulle slå till på ett cirkumferent lyft efter kalvning.

Boobsen däremot har ev en dejt med en kirurg om ett par år, de går liksom att vika eller rulla ihop nu :eek:

Mitt landsting pratade bukop vid 6-månaders men när sköterskan tittat på magen sade hon att det inte kommer behövas, så de verkade inte direkt negativt inställda.
Nej som nytt går det ju öht inte att hoppas på ens imo. Och ärligt talat tycker jag inte ens att det behöver bli så. Men själv har jag redan en massa löst skinn liksom. Speciellt tuttarna och gäddhänget ser förjävligt ut redan, jag vill inte ens veta hur det ser ut om jag droppar 50 kg till liksom. Eller jo det vill jag ju, men bara om jag får kapa skiten och skratta åt eländet efteråt. Magen tror jag däremot att jag kan få betalt, jag har redan nu problem med finnar av värmen och fukten mellan volangerna liksom, men resten... Gaah :(

Om du inte vill ha tough love, sluta läs.

Skittrist med beskedet från försäkringsbolaget, men seriöst: SKÄRP DIG! En eventuell operation ligger flera år fram i tiden, kanske så mycket som uppåt fem år. Du ska gå ner i vikt, vara stabil ett tag och låta huden dra ihop sig så mycket den kan på egen hand och först då blir det aktuellt med operation. Pengar nu hade varit fint, men de kanske inte hade funnits kvar om fem år ändå (mycket händer på fem år, eller tre år, eller hur lång tid det nu tar), så låt inte det här sänka dig.
Ja alltså jag var inte ute efter pengar nu. Hade tvärtom fått höra att processen kan ta några år och var inställd på just det. Det är liksom ingen fara, jag kan vänta. Men avslag däremot, då vet jag ju att jag garanterat blir helt utan. Och med tanke på hur allt annat ser ut har jag rätt sjukt obefintlig chans till lån och whatnot också så... Ja. Det känns tämligen sjukt hopplöst. Innan beslut fanns iaf hopp om att det kommer pengar så småningom som kan läggas på en framtida operation. Nu finns bara en kökskniv som utväg typ.

Jag ska såklart överklaga beslutet men nu är min ork helt jävla skitborta.

Jo brösten får man om de hänger för mycket. Typ bröstvårtan 25 cm under nyckelnenen ungefär.
What, 25 cm, seriöst? Det låter ju skitskumt. Så mycket har mina hängt utan viktnedgång, krävs bara lite storlek och tyngdkraft liksom.

Ge inte upp. Kämpa! Du har ju gått ned så mycket redan, du kommer att klara det. Skit i huden, den spelar ingen roll nu.
Huden spelar skitstor roll... Jag kanske låter skitfånig nu men jag är väldigt ensam och vill hitta min Mr Right. Och som tjock, ptja, det finns snubbar som gillar det. Som freakshow däremot... Gaah. Mina odds är redan sjukt kassa i övrigt. Till råga på allt blir jag 29 i år. Har inte hur lång tid som helst på mig om den där snubben ska resultera i någon liten människa heller. Vilket iofs knappast går i min storlek heller vilket mest bara ger mer panik över att skinnet är ett sånt jävla hinder. I just can't win!

@gul_zebra: Jag förstår att det känns skit men det är bara att bryta ihop och komma igen. Det estetiska är inte det som är viktigt utan att du mår bättre när du äter bättre. Resten kommer att lösa sig på ett eller annat sätt. Det finns stipendier att söka osv, bara för att det inte fungerade nu betyder inte att alla dörrar är stängda.

Livet kan vända väldigt, väldigt snabbt. Jag var bara något enstaka år yngre än du när jag började ta tag i min övervikt. Den var å ena sidan inte lika stor som din, men å andra sidan har du redan tappat 22 kg. Nu sitter jag med en inte helt nöjd bäbis i bärselen. Vi snackar en tidsrymd om typ sex år för min del, det är inte mycket i det stora hela.

Dessutom, vill du skaffa barn tror jag inte rekommendationen är att ta bort lös hud innan du är färdig med den biten (min lösa hud var rätt bra att ha när jag var gravid, huden blev inte spänd och tunn och nya bristningar fanns det inte utrymme för). Jag vet inte om du sett bilder på mig, men om du har det och tänker att "hon hade ingen lös hud" så säger jag bara att bilderna ljuger satan. Önskar jag hade bilderna kvar där jag bokstavligt talat vrider huden på magen 360 grader. Min karl har aldrig brytt sig om att jag har en massa lös hud och bristningar, han säger bara att det är ett bevis på min bedrift, och han har ingen fetish för vare sig tjockisar eller freakshows.

Ja, vad vi än skriver här är det ju vad din inre motivation leder dig till egentligen, chipspåsen eller ett hälsosamt liv? Varför ville du gå ned i vikt från början? Vilka faktorer har faktiskt lett till att du ändå gått ner så mycket, vilket i sig är en jäkla bedrift?
Som kraftigt överviktig har man samma livskvalité som en cancersjuk, finns det studier som visar på. Som normalviktig kan du få ett annat liv, frågan blir ju för dig om du helt enkelt är tillräcklig motiverad? Jag skriver inte det för att trycka ned dig i skoskaftet utan bara för att du ska ta dig en rejäl funderare på din fortsatta väg mot viktminskningen!

Tycker alla har sagt det väldigt bra redan, men måste tillägga; Om du ger upp nu och går upp flera kilo igen, slår jag vad om att du kommer ångra dig grymt mycket om 1 år. Eller till och med kortare tid än så, när du kunde ha gått ner flera kilo om du bara fortsatt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama