S
san123
Hej
Har i flera år funderat på att föda upp araber.
Har nu gjort slag i saken och köpt två hästar som jag gillar och tror på.
Har läst böcker och olika forum under flera år. Talat med många och inser att det verkar inte finnas en sanning, utan väldigt många åsikter när det gäller hästar generellt och Araber i synnerhet.
jag har stött på flera begrepp som man tydligen skall helt enkelt förstå. annars är man lite dum helt enkelt. MEn nu tänker jag göra mig dum här
vad innebär begreppet asil ?
har förstått att det skall vara väldigt fint, men hur vet man om en häst är det?
Sedan undrar jag om det är något speciellt man skall tänka på när man har skaffat åringar.
jag har väldigt bra kontakt med uppfödaren men nu vill jag har mer inputt från flera.
båda hästarna är fallna efter Xetran b.w, det ena stot är ur Modesty och det andra stot är ur Regina.
Skall man ställa ut dem och i sådana fall, var och när?
Hur skall man förbereda hästarna på utställningar?
jag tror ju inte att det bara är att åka iväg med dem och tänka att det går nog bra utan man måste ju öva lite. men när börjar man med det?
vilka utställningar är bra att åka på?
när det gäller framtid och avel,
men tanke på linjerna, vad skall man tänka på då?
vill gärna ha svar och synpunkter från er.
Många verkar vara väldigt kunniga
Frid
Har i flera år funderat på att föda upp araber.
Har nu gjort slag i saken och köpt två hästar som jag gillar och tror på.
Har läst böcker och olika forum under flera år. Talat med många och inser att det verkar inte finnas en sanning, utan väldigt många åsikter när det gäller hästar generellt och Araber i synnerhet.
jag har stött på flera begrepp som man tydligen skall helt enkelt förstå. annars är man lite dum helt enkelt. MEn nu tänker jag göra mig dum här
vad innebär begreppet asil ?
har förstått att det skall vara väldigt fint, men hur vet man om en häst är det?
Sedan undrar jag om det är något speciellt man skall tänka på när man har skaffat åringar.
jag har väldigt bra kontakt med uppfödaren men nu vill jag har mer inputt från flera.
båda hästarna är fallna efter Xetran b.w, det ena stot är ur Modesty och det andra stot är ur Regina.
Skall man ställa ut dem och i sådana fall, var och när?
Hur skall man förbereda hästarna på utställningar?
jag tror ju inte att det bara är att åka iväg med dem och tänka att det går nog bra utan man måste ju öva lite. men när börjar man med det?
vilka utställningar är bra att åka på?
när det gäller framtid och avel,
men tanke på linjerna, vad skall man tänka på då?
vill gärna ha svar och synpunkter från er.
Många verkar vara väldigt kunniga
Frid