Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade också jättehögt mangan, tror delvis lite skevt i analysen men det var inte så mycket att göra mer än att öka koppar/zink då det visst ska hämma upptaget av dessa. Körde Keys vintermineraler + hovtillskott för detta.Fick analysen idag och sitter nu och knåpar.
Smrp/Mj 6.3 så helt okej, ungefär där det brukar ligga.
Men mineralerna…
Behöver tillsätta fosfor, zink och koppar.
Manganet är dock skyhögt! 154 mg/kg TS, hur ska jag tänka kring det?
Tack, skönt att höra. Då kan jag andas ut lite dåJag hade också jättehögt mangan, tror delvis lite skevt i analysen men det var inte så mycket att göra mer än att öka koppar/zink då det visst ska hämma upptaget av dessa. Körde Keys vintermineraler + hovtillskott för detta.
Generellt kan man väl anta att hästarna får i sig betydligt mer järn än vad grovfodret innehåller? Vattnet + dolt järn i kraftfoder och mineralfoder (eftersom endast tillsatt järn behöver redovisas). Hur mkt järn saknas? Frågan är om du verkligen behöver tänka på den delen..Då det förutom koppar, zink och fosfor även fattas järn i årets analys så funderar jag på om kraffts high phosphorus miner skulle kunna funka för oss.
Men jag blir osäker på hur jag ska tolka deras innehållsförteckning. Hur mycket zink och koppar innehåller det? Kan jag bara lägga ihop de två olika zinksorterna och likaså med kopparn och räkna på det? Eller är det mer avancerat än så?
Visa bifogad fil 156084