Jag håller med!Fast jag menade att jag tyckte att hen reagerade överdrivet relaterat till tråden, inte till någon enskild klubb. Att tycka att man ska klippa medlemskortet för att man läst denna tråd tycker jag är överdrivet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med!Fast jag menade att jag tyckte att hen reagerade överdrivet relaterat till tråden, inte till någon enskild klubb. Att tycka att man ska klippa medlemskortet för att man läst denna tråd tycker jag är överdrivet.
Är man tuff och här lätt för att ta plats brukar det ju inte vara problem. Men är man ens lite av den tystare sorten kan man lätt känna sig osynlig och otillräcklig.Precis! Det behöver ju inte vara så på riktigt men det upplevs så. Hört väldigt många säga samma sak som jag upplevt och av samma anledning valt den mindre klubben lite utanför stan precis som jag gjort.
Aha så missförstod jag. Samtidigt kan jag förstå att man känner så också.Fast jag menade att jag tyckte att hen reagerade överdrivet relaterat till tråden, inte till någon enskild klubb. Att tycka att man ska klippa medlemskortet för att man läst denna tråd tycker jag är överdrivet.
Jag tycker det hör till faktiskt. Skulle alla tänka så skulle det ju inte ens finnas klubbar.
Man kan ju inte båda äta kakan och spara den.
Samtidigt så kommer ju det tänket göra att det antingen slutar finnas tävlingar eller så kommer de bli många gånger dyrare om folk inte tänker gratisarbeta längre.Då faller lite poängen med att betala för att få vara med bort för de som vill träna/tävla, men som inte är så intresserad av allt kringarbete. Man betalar ju för att få vara där och träna, man betalar för att tävla och de medlemmar som inte brinner för klubben utan bara för att träna/tävla får man inte mer välvilligt inställda med krav, gnäll eller nån typ av tvång för att få vara medlem.
Ja, vill man som klubb och eldsjälar gå den vägen och köra på gnäll, tvång och krav så blir det utfallet.Samtidigt så kommer ju det tänket göra att det antingen slutar finnas tävlingar eller så kommer de bli många gånger dyrare om folk inte tänker gratisarbeta längre.
Ja, klubbarna skulle ju kunna anställa folk som går i cafeterian, bygger banor och allt annat som finns att göra.Då faller lite poängen med att betala för att få vara med bort för de som vill träna/tävla, men som inte är så intresserad av allt kringarbete. Man betalar ju för att få vara där och träna, man betalar för att tävla och de medlemmar som inte brinner för klubben utan bara för att träna/tävla får man inte mer välvilligt inställda med krav, gnäll eller nån typ av tvång för att få vara medlem.
Ja, vill man som klubb och eldsjälar gå den vägen och köra på gnäll, tvång och krav så blir det utfallet.
Dock borde det ju inte finnas behov av gnäll, om alla bara gjorde sin delJa, vill man som klubb och eldsjälar gå den vägen och köra på gnäll, tvång och krav så blir det utfallet.
Ja, klubbarna skulle ju kunna anställa folk som går i cafeterian, bygger banor och allt annat som finns att göra.
MEN kostnaden skulle bli så hög att ingen skulle vilja betala för det.
Nu får du nog tänka ett varv till.Nu är ju inte jag nån klubbmänniska öht på så vis, men varför räkna med/tro att alla medlemmar som är tränings/tävlingsintresserade också ska vara intresserade av att sköta delar av verksamheten?
Lite som när barnen är med på nån typ av fritidsaktivitet och därmed är medlemmar i nån typ av klubb, så räknas det med att alla föräldrar ska vara intresserade av att ställa upp och gratisjobba för något som de faktiskt betalar för att barnen ska vara med på.
Ytterst märkligt fenomen det där.
Nu är ju inte jag nån klubbmänniska öht på så vis, men varför räkna med/tro att alla medlemmar som är tränings/tävlingsintresserade också ska vara intresserade av att sköta delar av verksamheten?
Lite som när barnen är med på nån typ av fritidsaktivitet och därmed är medlemmar i nån typ av klubb, så räknas det med att alla föräldrar ska vara intresserade av att ställa upp och gratisjobba för något som de faktiskt betalar för att barnen ska vara med på.
Ytterst märkligt fenomen det där.
Så är det ju i så många andra klubbar så jag har svårt (ibland) att förstå att det inte finns några krav i hundklubbar.Helt ärligt hade jag gärna tvingat folk. Typ att du åtar dig att hjälpa till på två tävlingar om året (eller motsvarande) om du ska vara medlem och ta del av alla förmåner på klubben.
Det funkar inte inom sbk att låta de tävlande hälpa till på tävlingen då man inte får tävla och vara funktionär på samma tävling.Det jag upptäckt är att om jag tex är provledare är det oftast ganska lätt att engagera genom att rent krasst dela ut uppgifter. En kokar kaffe, en snitslar, tre lägger spår etc, då till de som ändå ska dit.
Men vissa grejer får man väl göra? Ex cafeterian, ragga priser el dylikt?!Det funkar inte inom sbk att låta de tävlande hälpa till på tävlingen då man inte får tävla och vara funktionär på samma tävling.