HeddaVovven
Trådstartare
Eller hur precis så är det!Åh gud vad jag känner igen!
Jag sitter i utbildningsgruppen och i valberedningen. Jag är administratör för vår FB-grupp, webbmaster för hemsidan och kursadministratör (ansvarig för kursmail, kursanmälningar, frågor om kurser etc). Jag är hjälpinstruktör på valp- och allmänlydnadskurser, skrivare på tävlingar och ska utbilda mig till tävlingssekreterare. Jag har tjatat om utbildning till MH-figurant men där händer ingenting.
Vi är en klubb med nästan 600 medlemmar, ändå hamnar arbetet alltid på några få. Det är helt hopplöst. Vi ber och bönar ständigt om hjälp men allting ska tydligen serveras på silverfat utan att man ska behöva lyfta på arslet. Det är oerhört tröttsamt och ibland väldigt omotiverande. Vi är ett tight gäng bland oss som håller på och hjälper till, tack och lov, det är nog det som får många av oss att fortsätta. Blir lite extra ledsen att så få bland de yngre är villiga att hjälpa till, jag kan räkna antalet under 35 på ena handen. Man vill gå kurs, man vill tävla, man vill ha och man vill ha, men man vill inte göra något för det. Förrförra året fick vi skit för att vi inte hade arrangerat en inoff-utställning till Hundens Dag, som vi brukar, men vi fick påpeka att det helt enkelt inte går om ingen vill ansvara för den. Förstår inte att man har mage att gnälla när man inget gör.
Vi är också en bra grupp som jobbar ihop och som du säger är det mycket tack vare det som man orkar fortsätta men ibland blir man bara så trött. Just detta att allt ska vara serverat och klart. Var med och planera då och engagera dig så blir det ju som du vill!