Att avla på??

kicki71

Trådstartare
Har ett sto som jag köpt i jan i år och tycker naturligtvis att hon är jättesnygg!
Däremot skulle jag vela veta, om hon verkligen är nått att ta in i avel, och vill få henne avelsvärderad.
Hon har inte haft föl förut.
Bor i Norrbotten och jag vet att dom brukar ha sto och fölvisning här. Är det det som gäller i första hand? :confused:
Kan man visa henne utan föl? :confused:
Visst är det när dom har föl vid sidan, som dom kan bli premierade? :confused:
Lite små funderingar, då jag funderar att ta föl på henne.
Tack På Förhand.

Hon är avelsbedömd i Danmark som 3-åring och i hennes papper står det Exteriörkåring 021009,
Karakterer:6-7-6-7-7-6-7-6-6-7
Beskrivelse: Krop:6 7 6 7
Lemmer:7 6
Bevaegelse:7 6 6
Stangmål:162 Helhed:7
Sted: Trostruplund Muskulos lidt lavstammet hoppe med middel og noget bunden bevaegelse.

Jag kan ju lugnt säga att jag förstår inte mycket av detta, det står lite annat oxå men jag orkar inte skriva.
Är någon intresserad så kika gärna in på hennes hemsida(bilder) www.again.at/apricot för jag är urkass på att sätta in bilder :crazy:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 188
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 009
Senast: Nixehen
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 418
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar