Åsikter om den här hästen?

Sv: Åsikter om den här hästen?

Vad man tycker om en häst i en köpesituation är för mig alltid bundet till priset. Och vad ryttaren har för mål med hästen.

Rent generellt tycker jag det ser ut som en ganska trevlig häst som ser rätt oskolad ut.
Jag vet ju inget om hoppning. Den biten får de som kan kommentera. Så jag håller mig till den andra ridningen. Jag sysslar ju med dressyr och prolemlösning. Den är inte "woooow" i vare sig negativ eller positiv bemärkelse. Den ser inte hemsk ut vare sig fysiskt eller psykiskt. Och den är inte supergångare eller superutbildad och wow därför. Men den ser rätt stabil och okomplicerad ut(mentalt). Det är vad som borde vara wow-faktor för de flesta hobbyryttare.
Den ser ut att vara rätt trevlig i modellen. Det är ju inte så att man får svårklassvibbar av den. Men det ser ut som en väldigt trevlig ridmodell för en vanlig ryttare som satsar på hobbyridning.
Den ser lugn och trevlig ut.

Med en bra tränare tror jag ni kan få trevligt ihop.

Det är lite svårt att bedömma så mkt mer utifrån en kort film. Jag hade velat rida hästen lite "mer" och satt mer energi i den för att bedömma mer hur mkt man kan rida fram ur den. Och hur den fungerar mentalt med mer energi-påslag.
Men ett lite osäkert första svar(alltså iget att basera köp på) hade varit att den ser trevlig ut.
Håller med ovanstående.Kunde inte sagt det bättre själv..
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

3747_10151057858261651_525358303_n.jpg


Gissaaaa vem som hittade hem till mig idag? :D:D:D

Japp, det blev köp till slut! :banana:
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Grattis! :) Jag tycker hästen såg trevlig ut, en sån jag själv skulle kunna tänka mig :D Med en ny passande sadel som hjälper istället för stjälper, och lite träning, så kommer det där nog bli superbra :)
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Grattis, jag tyckte också hon såg trevlig ut! Framför allt BUSSIG!
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

När man frågar efter stam så förväntar man sig svaret e: och ue: dvs far och morfar.
Det är ju lätt att kolla upp att Samba hit 1 är efter Sandro hit men att hitta rätt Karina är inte lätt.

Grattis till en trevlig häst!
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Nu blev jag nyfiken på din ridning , tar för givet att du lagt ut filmer här på buke ?
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

KUL ! Och grattis till en trevlig häst.
Hoppas att hon är hel och frisk.
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Måste man ha lagt ut filmer för att få ha en åsikt? Otroligt töntigt svar.

Då må jag vara töntig ;) men det är så frukansvärt lätt att sitta och kritisera andras ridning och trycka ner en människa som jag tyckte hon gjorde !!

Mia
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Då må jag vara töntig ;) men det är så frukansvärt lätt att sitta och kritisera andras ridning och trycka ner en människa som jag tyckte hon gjorde !!

Mia

Jag håller med och jag har största beundran för TS och ALLA som vågar lägga ut filmer o bilder på sig själva på hästrygg.
Jag kommer då aldrig att göra det, jag klarar mig helst utan kritiken från självutnämnda experter som aldrig sett mig rida irl.
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Då må jag vara töntig ;) men det är så frukansvärt lätt att sitta och kritisera andras ridning och trycka ner en människa som jag tyckte hon gjorde !!

Mia

Så om man lagt ut en film så är det ok då ? Eller vad menade du?
 

Liknande trådar

Ridning Hösten började med lite bekymmer med inpackningar i munnen... När det var ur världen var underlaget förskräckligt här uppe i norr... Sen...
Svar
14
· Visningar
1 999
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 805
Senast: Red_Chili
·
Gnägg Hej alla glada :banana: Jag har en fråga, jag visste inte i vilken tråd jag skulle ställa den här frågan i, men hoppas det är okej här...
2
Svar
25
· Visningar
5 250
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp