Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till TS: Ja, jag måste också skriva att sadeln är katastrof.. rid barbacka tills den har fått en sadel som passar, eller vad det nu är som gör att denna ligger som hej å hå..
Har du med egna sadlar till de hästar du ska provrida?? Som du dessutom vet innan att de kommer ligga perfekt?? Shit, har aldrig hört talats om att man gör det!! När jag provridit hästar har jag fått rida i den sadel som ägaren har till hästen. Så då har inte jag kunnat påverka hur sadeln ligger, tyvärr!
Det verkar ju vara helt otroligt att man ska ha med sig egna sadlar som dessutom ska passa när man ska provrida. Hur många sadlar ska man ha med då?? 100??
Det kändes som att hon hade mycket mer steg i henne men att hon inte riktigt orkade få fram det. Lite kort i steget, och hon hade svårt att länga.
Har du med egna sadlar till de hästar du ska provrida?? Som du dessutom vet innan att de kommer ligga perfekt?? Shit, har aldrig hört talats om att man gör det!! När jag provridit hästar har jag fått rida i den sadel som ägaren har till hästen. Så då har inte jag kunnat påverka hur sadeln ligger, tyvärr!
Det verkar ju vara helt otroligt att man ska ha med sig egna sadlar som dessutom ska passa när man ska provrida. Hur många sadlar ska man ha med då?? 100??
Jag tror att en annan sadel (och kanske ett besök av kiro/et) kommer att göra att det blir mycket bättre på den fronten!
Men seriöst!?
Hur vet du att alla dessa människor inte jobbar med sina sitsar då? Det går inte över på en dag! I stort sett alla vet hur sitsen ska se ut, men att få till det i praktiken är inte det lättaste för alla. Hur ska man lära sig att få till sitsen om man nu inte ens får rida enligt dig?
Hade jag vart kompis/tränare till dej hade du inte fått rida så där, inte ens under "ska bara" förhållanden... Sitsen är ju i mkt GRUNDEN, nåt man lär sej det första man gör (och sen visserligen jobbar med hela livet) ...
Hade jag vart kompis/tränare till dej hade du inte fått rida så där, inte ens under "ska bara" förhållanden... Sitsen är ju i mkt GRUNDEN, nåt man lär sej det första man gör (och sen visserligen jobbar med hela livet) ...
Hon kanske helt enkelt inte viste att det var en provridning?
Var mer menat som att hade jag varit kompis/tränare hade jag vart på ts så mkt att hon inte sett ut så längre. Inte att hon inte fått rida, utan inte fått sitta som hon gör ... Så om jag ändrar det till ...
Hade jag vart kompis/tränare till dej hade du inte fått sitta så där, inte ens under "ska bara" förhållanden... Sitsen är ju i mkt GRUNDEN, nåt man lär sej det första man gör (och sen visserligen jobbar med hela livet) ...
Så blir det nog mer så jag menade det iaf !
Lärde du dig sitta korrekt i sadeln innan ödmjukhet kom på tal? Jag är tämligen övertygad om att alla som ursäktar sin sits faktiskt jobbar på den. Jag sitter långt ifrån alltid upprätt, ändå visar jag mig på bild. Ve mig.
Hon kanske helt enkelt inte viste att det var en provridning?
Och VAR står det att det är en provridning i ursprungsinlägget?
Du tar inte i lite heller... Dålig dag eller bara taskig attityd?
Hästen inte så mkt att anmärka på ... Vet att du inte ville ha kommentarer på din sits MEN ALLVARLIGT !!! du måste bättra på din sits...
Din häl är ju hur uppdragen som helst, du sitter själv i "framstupa huvudläge" (som vi elakt brukar säga hemma) och SNETT. Man ser de i filmen hur din rumpa är mkt mer till höger än sadeln.
Om du själv rätar upp dej så kommer du mer känna att du har hästen framför dej och iom troligen åxå lättare kunna rida fram lodplanet på hästen (nu är hon säkert riden just så men iaf) och iom att du rätar upp dej får du (förhoppningsvis) ner hälen.
Sen inte riktat till dej personligen utan mer "off topic" får man inte lära sej grundsitsen numera när man lär sej rida ? Hur många bilder finns inte utlagda här på Buke med folk som säger "ursäkta min dåliga sits men....." Varför tar man inte tag i och jobbar på sin sits när man tom vet hur illa de ser ut ?