Åsikter om den här hästen?

Sv: Åsikter om den här hästen?

Oj oj. Jag vet om alla problem med min sits, vilket även var anledningen att jag skrev att det var onödigt att peka ut dom. Jag har inte ridit för tränare (eller öht) på väldigt länge tyvärr då jag inte haft en häst. Dock är det prio numner ett när jag börjar igen! Jag VET att jag måste jobba på den, men jotack bra att du pekade ut det så snällt ändå. :grin:

Rubytoo, den är 7 år gammal! Helt glömt av stammen dock, uppdaterar när jag får reda på det:)

Sadeln håller jag med om, den låg sämst och var galet obekvämt. Hästen stod på ett försäljningsstall i Tyskland och han använde ett av två sadlar till alla sina hästar så det är väl därför. :D

Jättefin häst :D

Att du vågar visa den här innan du köpte den, tänk om någon hinner före ;)
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Jag tyckte att det såg ut att vara en väldigt trevlig modell på hästen! Lite mer styrka så orkar den bära sig bättre.
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Hon har skrivit senare att den står i tyskt försäljningsstall.

och varför ska du ta i så mycket du du inte vet förutsättningarna? Att hon ska rida barbacka tills hon hittat annan sadel. Hon lär inte köpa med den som försäljningsstallet äger..

Hon skrev att den stod på ett försäljningsstall samtidigt som jag skrev mitt inlägg så hur skulle jag kunna veta det?

Och vem tar i? Jo du alldeles på egen hand med ditt svar till mig om 100 sadlar på provridning. Trams!
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

*kl*

Denna tråden handlar mer om att folk hugger på varandra än om TS häst :rofl:

Sann bukeanda :D
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Ja du behöver inte ta åt dig, det var inte menat till någon specifik :)
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Har inte tittat på film men sjukt söt häst!!

En sadel som den sabbar dock mycket (mycket! Både för stunden och i längden), men det kan du ju åtgärda om du köper hästen :)
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

haha jag tänkte precis samma sak. :angel:

i alla fall, ni andra, tack alla för grymma kommentarer och tips! har ni mer ös på :bump:
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Att du vågar visa den här innan du köpte den, tänk om någon hinner före ;)

ehhehe jo... stallet ligger mitt i skogen i tyskland och den ligger inte ute på annons någonstans, får hoppas att ingen lyckas hitta den under tiden. :D
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Jag skulle ha köpt den. Med en bättre sadel som hjälper dig till korrekt ridning och som inte stjälper hästens rörelser så blir den nog toppen. Liksom, går den såpass bra som den ändå gör på det du visar under de förutsättningarna som var så kan det ju bara bli bättre tänker jag :)
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Sadeln ligger urkasst. Trevlig modell, knäpper av i nacken och faller på bogarna. Beror ju på hur gammal hästen är óch vilken prisklass den säljs i? Är det en yngre häst så tycker jag den har mycket potential! Taktmässig trav, ser bussig och okomplicerad ut på hinder.
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Vad man tycker om en häst i en köpesituation är för mig alltid bundet till priset. Och vad ryttaren har för mål med hästen.

Rent generellt tycker jag det ser ut som en ganska trevlig häst som ser rätt oskolad ut.
Jag vet ju inget om hoppning. Den biten får de som kan kommentera. Så jag håller mig till den andra ridningen. Jag sysslar ju med dressyr och prolemlösning. Den är inte "woooow" i vare sig negativ eller positiv bemärkelse. Den ser inte hemsk ut vare sig fysiskt eller psykiskt. Och den är inte supergångare eller superutbildad och wow därför. Men den ser rätt stabil och okomplicerad ut(mentalt). Det är vad som borde vara wow-faktor för de flesta hobbyryttare.
Den ser ut att vara rätt trevlig i modellen. Det är ju inte så att man får svårklassvibbar av den. Men det ser ut som en väldigt trevlig ridmodell för en vanlig ryttare som satsar på hobbyridning.
Den ser lugn och trevlig ut.

Med en bra tränare tror jag ni kan få trevligt ihop.

Det är lite svårt att bedömma så mkt mer utifrån en kort film. Jag hade velat rida hästen lite "mer" och satt mer energi i den för att bedömma mer hur mkt man kan rida fram ur den. Och hur den fungerar mentalt med mer energi-påslag.
Men ett lite osäkert första svar(alltså iget att basera köp på) hade varit att den ser trevlig ut.
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Värst vad sadeln åkt fram är min första tanke :p

Annars ser det ut att vara en trevlig modell av häst.

Min tanke också, fick lite sug i magen av sista bilden(typ som när man åker bergoochdalbana och den precis kastar sig brant nerför) :p

Har sadeln åkt fram eller brukar den ligga där? OM det upplevs några problem med hästen kanske de kan finnas där. Annars ser den väl trevlig ut.
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Väldigt välbyggd och fin, välbalanserad. Fint grundutbildad, väluppfostrad och rätt skodd, därför harmonisk och lugn. En häst att komma så långt man villl med. Tyvärr kan denna fina häst efter bara ett par månader i vårt land förstöras och tappa i stort sett allt av detta på grund av den vanligaste typen av verkning och skoning som råder här. Väldigt ledsen för det. MVH

Det var väldigt vad du ser mycket på tre bilder.. :confused:
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Jättefin häst som ser ut att passa dig bra. Lagom stor och verkar vara väldigt vänlig. :) Trevlig att titta på och välbygd. Hoppas allt går vägen för er :)
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Min tanke också, fick lite sug i magen av sista bilden(typ som när man åker bergoochdalbana och den precis kastar sig brant nerför) :p

/.../


Tänkte samma sak - jösses nu åker hon över huvudet på den... :rofl:



TS:
Hästen ser proportionerlig och trevlig ut, tycker jag.

Synd på sadeln - men om hästen pinnar på och gör sitt bästa ändå så är det ju garanterat en vänlig och juste individ som säkerligen blir en fin kompis.
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Min tanke också, fick lite sug i magen av sista bilden(typ som när man åker bergoochdalbana och den precis kastar sig brant nerför) :p

Har sadeln åkt fram eller brukar den ligga där? OM det upplevs några problem med hästen kanske de kan finnas där. Annars ser den väl trevlig ut.

:rofl::D

Den har åkt fram. Den var inte hennes (thank god) så den låg galet kasst :cool:
 
Sv: Åsikter om den här hästen?

Jag är verkligen en glad amatör, så mitt svar får du ta för vad det är. Men jag tycker det ser ut att vara en fin och bussig häst. Om du, som jag, är en hobbyryttare som inte har ambitioner att ta dig upp på de högre tävlingsnivåerna, så känns den som ett vettigt val tycker jag. Berätta hur det går!
 

Liknande trådar

Ridning Hösten började med lite bekymmer med inpackningar i munnen... När det var ur världen var underlaget förskräckligt här uppe i norr... Sen...
Svar
14
· Visningar
1 999
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 805
Senast: Red_Chili
·
Gnägg Hej alla glada :banana: Jag har en fråga, jag visste inte i vilken tråd jag skulle ställa den här frågan i, men hoppas det är okej här...
2
Svar
25
· Visningar
5 250
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp