Årgång 2011 - Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Nepenthe Han opererades i somras för att han fick en pinne igenom benet på sommarbetet så vi hade inte särskilt många tusenlappar kvar på försäkringen tydligen. Men trots att jag pratat med tre olika på försäkringsbolaget för att säkerhetsställa så att jag har råd att utföra operationen har INGEN sagt att vi håller på att bli utförsäkrade. Dom menar på att det måste ha blivit ett missförstånd men dom tänker inte göra något för att tillmötesgå mig.

Jag har inte orkat skriva. Calle har varit helt odräglig sen han kom hem från ultuna. Sprängt hagar och varit allmänt frustrerad på livet. Till råga på det har försäkringsbolaget försäkrat ut honom. Jag ringde och frågade försäkringsbolaget om de täcker en operation eftersom veterinären rekommenderade det. "Han är fullt försäkrad så jag ser inte att det ska vara några problem".
Ringde och frågade priset på två tidigare fakturor för att veta hur mycket pengar jag hade kvar. Ingen som sa något där heller om att vi var utförsäkrade. Sen kommer fakturan från ultuna och de täckte typ ca 1700kr. Så jag har nu veterinär räkningar på ca31 000kr som jag inte ens har råd att betala... Känner mig sjukt blåst av bolaget och är jävligt less på livet.
Nej fy tusan vilken jäkla mardröm.
Kan bara skicka stöd och pepp..
Kram

@Nepenthe Han opererades i somras för att han fick en pinne igenom benet på sommarbetet så vi hade inte särskilt många tusenlappar kvar på försäkringen tydligen. Men trots att jag pratat med tre olika på försäkringsbolaget för att säkerhetsställa så att jag har råd att utföra operationen har INGEN sagt att vi håller på att bli utförsäkrade. Dom menar på att det måste ha blivit ett missförstånd men dom tänker inte göra något för att tillmötesgå mig.

Nääe stackare, å jag som hoppades att du skulle skriva att han var på bättringsvägen :cry:

:( får man fråga vad du har/hade för belopp på vet.vård?
Så hemskt, tycker så synd om dig och Calle

Ikväll tog jag en kortare tur i skogen på min gråa pålle.
Han var pigg o framåt, stannade någon gång för något såg läskigt ut.
Travade till en början med ganska korta steg men slappnade av så småningom och sen flöt han fram över marken :love:
Skritt och trav i ca 30 minuter. Försökte inte ens galoppera eftersom han var så ovillig till det i söndags.
Härlig ritt på en underbar häst, ja idag levde han verkligen upp till sitt namn, Amazing :D

10451136_567241233379100_1077969717567897400_n.jpg

@hjarterdam

:(

Hoppas verkligen det löser sig med försäkringsbolaget!
Tycker det var riktigt fult gjort att inte säga till!

Hoppas Calle blir bättre snart också. Ni har haft sån otur så länge nu.

Kram!

Jag har inte orkat skriva. Calle har varit helt odräglig sen han kom hem från ultuna. Sprängt hagar och varit allmänt frustrerad på livet. Till råga på det har försäkringsbolaget försäkrat ut honom. Jag ringde och frågade försäkringsbolaget om de täcker en operation eftersom veterinären rekommenderade det. "Han är fullt försäkrad så jag ser inte att det ska vara några problem".
Ringde och frågade priset på två tidigare fakturor för att veta hur mycket pengar jag hade kvar. Ingen som sa något där heller om att vi var utförsäkrade. Sen kommer fakturan från ultuna och de täckte typ ca 1700kr. Så jag har nu veterinär räkningar på ca31 000kr som jag inte ens har råd att betala... Känner mig sjukt blåst av bolaget och är jävligt less på livet.

Men fy =( Vet inte vad jag ska säga, men man tycker ju de borde kunna sagt till =/

Jag är rätt nedslagen idag med, ponnyn visade upp sina humörförändringar återigen och försökte helt oprovocerat spöa veterinären... Är så less på det hela så jag bara vill lägga mig och gråta. Men jag har ju I-landsproblem jämfört med dig.

Kram.

@hjarterdam Nää fy fan vad tråkigt rent ut sagt! Det tycker iallafall jag att försäkringsbolaget borde sagt lite tidigare...

Idag hängde jag med en kompis ner till tågarp där hon skulle träna terräng så idag fick Xanthus vila, istället fick han ställas på transporten och äta sin lucern, höet petar han inte ens i... Lite otålig inne i transporten efter en stund så när han stod still igen lastade jag ur honom och lastade in honom några gånger. Han tycker det är lite läskigt att backa ut ibland, vi har en step-in med bara en liten kort ramp så det blir lite brant för honom att gå ut, förra hästen älskade denna transporten och jag hoppas att X ska lära sig att tycka om den med :)

Men vilket jäkla försäkringsbolag! När Nixi blev dålig så bad jag mitt försäkringsbolag att kontakta mig när det började ta slut och det fungerade hur bra som helst...

Hoppas det löser sig ekonomiskt för dig!

jag känner att okej om jag bara utfört operationen. Men nu har jag faktiskt ringt flera gånger för att säkerhetsställa att jag skulle fixa det ekonomiskt. Och ändå blev det så här.. Livet går generellt i TUNG uppförsbacke och gjorde det redan innan. Just nu är det bara för mycket. Några vänner bad mig öppna min andra hästs insamlingskonto som startades av en vän när han bröt bäckenet förra våren. Så några vänliga själar har fört över en slant för att hjälpa mig vilket jag är otroligt tacksam för. Måste flytta ut ur min bostad 1 juni så jag har en kostsam flytt också framför mig. Fyfan. :( Senaste tiden har jag verkligen grubblat över varför jag har häst eftersom dom bara skadar sig ordentligt hela tiden..

En fråga, för lite mer än en månad sen sa jag att Allis var svullen på knät fram. Som en rund svullnad mitt på knät. Trodde hon blivit sparkad men är inte säker.
Den svullnaden försvinner inte, den är mjuk, man kan trycka in hela tummen HÅRT o hon reagerar inte..
Haltar inte, ingen feber och vet kollade på det o sa att de skulle försvinna. Även vet. då när hennes bakben var som en telefonstolpe tyckte vi skulle avvakta (2-3veckor sen) hon gick på metacam för bakbenet men knät har haft den där "bubblan" hela tiden.
Jag ska ringa och rådfråga vet idag tänkte jag, vad tror ni?

En fråga, för lite mer än en månad sen sa jag att Allis var svullen på knät fram. Som en rund svullnad mitt på knät. Trodde hon blivit sparkad men är inte säker.
Den svullnaden försvinner inte, den är mjuk, man kan trycka in hela tummen HÅRT o hon reagerar inte..
Haltar inte, ingen feber och vet kollade på det o sa att de skulle försvinna. Även vet. då när hennes bakben var som en telefonstolpe tyckte vi skulle avvakta (2-3veckor sen) hon gick på metacam för bakbenet men knät har haft den där "bubblan" hela tiden.
Jag ska ringa och rådfråga vet idag tänkte jag, vad tror ni?

Galla. Kan vara en senskidegalla. Men just att du beskriver den är mjuk, att du kan trycka in den och att den är oöm i kombination med placeringen låter som en galla.

Idag var tredje passet på Walle med hackamoret.
Gick helt okej. Kunde svänga även i traven och han verkar nöjd med att slippa ha något i munnen...

Jag har ingen direkt erfarenhet av hack. Tycker ni att nosgrimman sitter ok?
Får för mig att den ska höjas ett hål..

@Exotizc Vilken koll ni har! Vet. sa samma som du skrev med :)
Allis ben är inte det vackraste gud skapat ändå. Sår, smala ben med STORA knän, korta skenben, pytte fötter bak och runda fötter fram

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 627
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 754
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 451
Senast: ako
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 741
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII