@tengstrom Hur går det med såret på din häst?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varit iväg på utställning idag och domaren var ett släkte för sig!
Han börjar med att säga att Dunder är för stor, och sen var han för liten. För en Welsh cob ska vara större. Men det kanske ska vara så. Han tyckte inte han var så rastypisk heller och sen klämmer han ur sig "men jag vet ju inget om welsh"
Dunder är en welshponny av cobtyp. Inte en Welsh cob. Han är kat. C som han ska vara med sina 135 cm. Welsh cob är från D och uppåt, finns ingen övre gräns.
Det står ju i papperna vad han är.
Jag blir så matt bara!
Nu var det en utställning öppen för alla renrasiga ponnyer. Hoppas det går bättre på Welshriks om två veckor, med domare som vet något.
Trots domaren så lyckades han skrapa ihop 37 poäng.
Håller oss nog till welshutställningar i fortsättningen!
En sekt C ( och för all del är det samma maxmått för en sekt B) får vara max 137.2 cm. (Är alltså inte samma sak som kat C). Sek D (=welsh cob) ska vara minst 137.2 cm.
Men är dunder 135 cm i mkh håller han sig ju under gränsen. Och är stor om något - inte liten.
Jo, dom gränsena vet jag om
Om att han max ska vara 137,2. Jag hoppas på 1 cm till
Men han är ju bara tre och blir nog maxad welsh C.
Edit; Han var 134,7 cm på treårs i början på maj.
Varit iväg på utställning idag och domaren var ett släkte för sig!
Han börjar med att säga att Dunder är för stor, och sen var han för liten. För en Welsh cob ska vara större. Men det kanske ska vara så. Han tyckte inte han var så rastypisk heller och sen klämmer han ur sig "men jag vet ju inget om welsh"
Dunder är en welshponny av cobtyp. Inte en Welsh cob. Han är kat. C som han ska vara med sina 135 cm. Welsh cob är från D och uppåt, finns ingen övre gräns.
Det står ju i papperna vad han är.
Jag blir så matt bara!
Nu var det en utställning öppen för alla renrasiga ponnyer. Hoppas det går bättre på Welshriks om två veckor, med domare som vet något.
Trots domaren så lyckades han skrapa ihop 37 poäng.
Håller oss nog till welshutställningar i fortsättningen!
Utställning är personlig tycke och smak, så det kan gå hur som helst
Min 00:a fick 33 och 40 med kort mellanrum.
*kl
Lime var galet Övertaggad och på dåligt humör idag så det blev för mycket galopp = diskvalificerad. Men den traven hon har när hon är lite lugnare är så himla klockren! Och den visade hon stundtals idag också.
Lugn som en filbunke i stallet och kvaltiden är inget problem.
Nästa vecka blir det sommarpremiering.