Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyllos er. Alla med långa ben är och tävlar den dagen! Jag har smärre panik faktiskt. Rida hade jag gärna gjort själv. Men springa går inte.. jag får inte luft och det gör alldeles för ont :/

Herregud, snacka om miljöträning idag. Jag är helt slut nu :p

Red ut på Dunder innan idag. Tog en annan väg som vi bara gått en gång tidigare, fast åt andra hållet och med sällskap.
Vi hann en liten bit på grusvägen och sen var ett upp och ner vänt badkar livsfarligt, sen en soptunna. Sen ut på cykelvägen som ligger bredvid en 70 väg, där folk så klart kör i 110..
Men bilarna är det ingen fara med. Men höll dock ett öga åt båda hållen ifall det skulle dyka upp en buss eller lastbil. Vi har mött det innan men det var ett tag sen. En parkbänk som står vid cykelvägen var liite farlig.
Gick bra sen resten av cykelvägen. Svängde in på grusvägen vi skulle in på. Någon hade satt upp typ 1 meter höga krukor i trädgården som eventuellt hade kunnat bita honom i rumpan när vi gick förbi.
Genom en gård där det finns alla möjliga prylar, traktorer, bensintankar och massa annan bröte men det är inte lika farligt som en blomkruka?
En porlande bäck bredvid stigen vi gick på efter gården lät lite misstänkt tyckte han.
Sen gick det lugn och fint resten av vägen inne i skogen. Sen kommer vi ut till asfaltsvägen och där dog han. KOSSOR :eek:
Första gången han ser kossor och han frös till som en hård isbit så hoppade av och skulle leda förbi honom. Han steppade sig förbi och halvstegrade någon gång och var helt förstörd stackarn :p
Efter vi kom förbi hoppade jag upp igen och resten av vägen hem gick han så fint, men sista biten rider vi alltid på annars när vi rider ut så han visste var vi höll hus.
Fått en himla bra miljöträning med honom idag. Han var inte dum någonstans utan litade på mig att inget var farligt utan mest titta och gå lite åt sidan.
Men kossorna ska vi tillbaka till. Får se om jag kan ta sällskap med någon i stallet som har en häst som inte bryr sig om dom.

Köpt nya pannband till honom med. Detta är lite svängt, köpte ett likadant som var rakt. Han blev så fin i dom :love:

img_20140521_145808_537ca88fe087c3571eb59ef9.jpg

Är så stolt över min lilla :love:
Idag kunde jag göra allt själv, hoppa upp och hoppa av utan att min mamma höll i henne :banana:
Har tidigare provat att ge henne morötter, äpplen mm när vi har lasttränat utan att hon har vetat ha något, hon har bara spottat ut det. Men nu med ridningen så har hon ätit upp varenda bit, knasiga häst :p
Dock så spänner hon sig fortfarande när jag ska hoppa av men det har blivit såååå mycket bättre. och martingalen sitter som vanligt nu :)

Lite filmbevis från avhoppningen:

Här ska det med bli jättevarmt i helgen ;) inte alls avundsjuk på er som ska visa haha.

@Görel Vad fin hon ser ut! Synd du inte kan visa henne.

@Falcor Ah, den jättefina isabellen ;) hon är så vacker med sin färg, långa tagel och vita tecken!

Kl
Idag tog jag och hoppetossan en ridtur för oss själva igen och hon var PIGG.Gick och ruskade på huvudet redan när jag ledde henne från hagen så jag var rätt tacksam att jag skulle rida själv och inte med någon annan :p Vi hade våra små stopp denna gången med, men denna gången var jag ännu mer bestämd och tryckt på ordentligt för att hon skulle gå. Visst blev hon sur (och bet mina fötter några gånger) men det blev inte mycket mer än ruskande på huvudet som protest innan hon gick. Trava gjorde hon gärna, det märkts att hon orkar mer nu :) gillar hennes framåtbjudning förutom när hon envisas att försöka smyga över i trav i alla nerförsbackar... Försökte ta en kort galopp uppför en liten backe men då drog rodeon igång igen. Börjar vänja mig vid det där ;) Vete tusan varför Nangijala tycker det är så kul (visserligen har hon alltid gärna bockat) men jag kunde inte låta bli att skratta heller när jag tog upp huvudet och bröt av till trav igen.

• Gilla
Reactions: MM
Olidligt varmt :(
Ska packa klart bilen idag och imorgon handla lite dricka som jag fryser in så vi har svalka till lördag.

Har fått varsin Box till ponnyerna så de slipper häcka i transporten hela dagen. Hoppas det finns slang på plats så vi kan spola av de om det är såhär varmt.

Olidligt varmt :(
Ska packa klart bilen idag och imorgon handla lite dricka som jag fryser in så vi har svalka till lördag.

Har fått varsin Box till ponnyerna så de slipper häcka i transporten hela dagen. Hoppas det finns slang på plats så vi kan spola av de om det är såhär varmt.

Kan du inte ta med en större dunk med vatten och en hink att hälla upp det i och en svamp, så kan du svampa av dom om dom blir varma?

A-chan skoddes för ett par dagar sedan, blev som natt och dag på henne... idag var det heller ingen reaktion på henne när jag klämde över ryggen. Så ett veterinärbesök för 3800, när enda som behövdes var ett par skor :banghead: Men kollar hellre en gång för mycket, Har ju nu iaf plåtar på att hennes rygg är som den ska va :p Red henne lite på banan här om dagen. galet pigg var hon för att ha fått stå i 5 dagar. Men hon kändes så himla fräsch så va kul, vad lite metall under fötterna kan göra ^^

DSC_0996.jpg

DSC_0977.jpg

DSC_1073.jpg

DSC_1082.jpg

X har fått skon påslagen och när husse kommer hem blir det stortvätt. Gör väl egentligen varken till eller från på hennes färg men det känns bra iaf. Och kanske kan få lite fylligare svans när den är ordentligt ren.

Galet varmt här så hon uppskattar nog ett svalt bad :)

Imorgon smäller det :nailbiting:

Vill börja med att önska alla som ska visa lycka till!!

Här är det också värsta högsommarvärmen...

Mätte min lille Walle igår och han är nu 157 cm över havet :up:. Känns perfekt för mig! Sen gör det iof inget om han växer ett par centimeter till. 160 hade varit helt optimalt.

Vill börja med att önska alla som ska visa lycka till!!

Här är det också värsta högsommarvärmen...

Mätte min lille Walle igår och han är nu 157 cm över havet :up:. Känns perfekt för mig! Sen gör det iof inget om han växer ett par centimeter till. 160 hade varit helt optimalt.

Tack snälla!
Min sprattelgubbe har gjort något IGEN i hagen och har nu ett svullet bakben :(
Tog en rask promenad och då gick det ner nästan helt...!
Måste han gå och slå sig nu, kan han inte vänta tills nästa vecka :angel:

10313052_460692597367298_4047119895362547304_n.jpg

Oj oj vad länge sen det var jag skrev något, så roligt att läsa om er andra, måste ju önska lycka till också till alla som ska visa i helgen!

Min fining har haft en enorm otur så vi missar tyvärr treårs nästa helg. Hämtade hem honom från tillridningen inför treårs idag. Nu står han på boxvila med zinkbandage och ska på onsdag in till klinik och ultraljudas. Med all sannolikhet har han skadat ytliga böjsenan på bägge frambenen ordentligt för hans ben ser ut som bananer.. Suck! Just nu känns det dystert.. Hoppas han blir ridbar igen.

Oj oj vad länge sen det var jag skrev något, så roligt att läsa om er andra, måste ju önska lycka till också till alla som ska visa i helgen!

Min fining har haft en enorm otur så vi missar tyvärr treårs nästa helg. Hämtade hem honom från tillridningen inför treårs idag. Nu står han på boxvila med zinkbandage och ska på onsdag in till klinik och ultraljudas. Med all sannolikhet har han skadat ytliga böjsenan på bägge frambenen ordentligt för hans ben ser ut som bananer.. Suck! Just nu känns det dystert.. Hoppas han blir ridbar igen.
Tråkigt :( Vet man vad som hänt?

Lycka till alla som ska visa i helgen :) och måndag också såklart @RebeccaJoli :)
Vad tråkigt @Vimsan men ska ni prova att visa ändå om svullnaden går ner? Håller en extra tumme för att ni ska kunna visa trots oturen med detta.
@Exotizc Tack så mycket :) Jag hade tur och fick allt jag önskade mig med både färgen, att det blev ett sto och att hon blir lite större än sin mor och jättetrevligt temperament :) Din fröken är också jättefin! Helst nu på sommaren när hon ser riktigt lacksvart ut :)
Är det någon mer än jag som inte ska visa på treårstestet förrän i slutet av sommaren? Jag har tänkt visa både Majken och Victor (e: Verdi RP144) men tillfällena jag funderat på är i slutet på augusti och början på september.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka