Sv: Arg p.g.a. täcken
Säger som ngn annan sa, täckesbyten är överskattade.
Tex så är alla täcken jag sett senaste året så fin kvalité med andasfunktion, att de kan användas både ute och inne utan problem. Ofta så har även säljarna det som argument, "funkar som både stall- transport och utetäcke".
Personligen så förstår jag motviljan mot att alla i ett stall ska "köra olika race" när det gäller täcken!
Jag har varit med om instruktioner så avancerade så fel inte gick att undvika!
Jag anser att antingen så har alla samma regler när det gäller täcken och täckesbyten, eller också så sköter alla sina täckesbestyr själv, och det enda den som har utsläpp ska behöva göra är att rätta till ett täcke som hamnat på sniskan. Och ta av ett som är så blött att det gått igenom på hästen när den kommer in.
Och har då några gått ihop och hjälps åt, så anser jag inte att jag kunde tvinga dem att ta med mig i sitt "arrangemang". De kanske inte vill det av ngn anledning?
Kunde i mitt fall tex bero på att min häst smetar ner sina täcken till 100% om det är lerigt ute, och vem vill då i sina jobbkläder hålla på med det skitiga täcket?
I stallet jag nu står får jag täckesbyten om jag vill. Men jag försöker undvika det, så för att slippa varje dag lägga på ett av lera stelt täcke, så har jag minst två likvärdiga, så jag kan spola av värsta skiten på täckena och låta dem torka.
Jag anser att personalen har annat att göra än att serva mig med täckesbyten i onödan...