Arbetstider som funkar med hundägandet?

Sv: Arbetstider som funkar med hundägandet?

När jag jobbat med hästar så har hundarna varit med, likaså när jag jobbade på hundcentret.
Sen jobbade jag deltid på ett ställe där det var hundförbud och då var hundarna hemma.

Nu jobbar jag 09:00-16:00 och har valt att ha hundarna hos dagmatte så att dom får en lite mer innehållsrik dag än att ligga och ha tråkigt med mig hela dagen då jag mest sitter och snurrar i en fotölj.:D

Nu jobbar jag kontorstider och håller med om att det är knökigt, faktum är att det var smidigare förut när jag jobbade natt, 12-timmarspass. Det var jättelätt att hitta passning och eftersom familjen som tog hand om min hund när jag jobbade inte tyckte det var särskilt ansträngande att ha en extra hund sovandes där var det dessutom mycket billigare än dagmatte. Jag jobbade inte så många pass på raken att det blev jobbigt att promenera och aktivera hunden före och efter jobbet heller.

Jag kan inte jobba natt längre men med tanke på pengarna jag förlorar och besväret det innebär med hunden känns det nästan synd...

*kl*

Jag pluggar just nu, så då är det mycket pussel, men när jag är klar så har jag ett fritt jobb där jag antagligen kan jobba mkt hemifrån med bra lön och annars ha med jycksen i bilen eller på jobbet.

Innan när jag jobbade inom kyrkan började jag 6 varje morgon för att sluta halv tre, då bodde jag också hemma så siste man lämnade huset halv nio, mamma kom hem vid ett och släppte ut dem och ja, sen var jag hemma halv tre, tre. Mina lider inte direkt av att vara ensamma några timmar på dagen...

*kl*

nu pluggar jag och är bara hemifrån ett par timmar åt gången. när vi har exkursioner får minina följa med (mkt uppskattat från alla håll :)) och loke är hos hundvakt.

tidigare har jag jobbat som pers ass (jobbar fortfarande 25%) och med udda tider = OB har jag inte behövt jobba heltid för att komma upp i en lön som går att leva på. dessutom har det funkat med sambo/inneboende som har passat hundarna när jag har jobbat. på mitt nuvarande pers ass jobb kan jag ta med hundarna om jag vill. grundlönen ligger på ca 120 och sedan tillkommer OB.

Jag jobbar med städ på ett äldreboende,nån enstaka gång har hunden varit med,men det är lätträknat!
Jag jobbar 5.30-14-00,heltid!

Min sambo jobbar på ÖB,har varierande tider,ibland lediga vardagar,jobbar helger ibland!
Men för det mesta börjar han vid 10,slutar allt mellan 17 och 19.30!

Så hunden är ensam hemma i ca 4 tim ca 3-4 dagar/vecka!

Det är det jag gör, dvs. frilansar som översättare. Jag började med att frilansa vid sidan av mitt dagjobb som översättare innan jag tog steget ut och började frilansa på heltid (och vid det laget var jag också rätt trött på att översätta från morgon till kväll... hade alltså ingen hund då ännu, den kom när jag redan hade frilansat en tid.) Det funkar bra, skönt att kunna ta skogspromenader mitt på dagen som motvikt till sittandet vid datorn t.ex.

Nu med småbarn i familjen blir det förstås lite annorlunda program de dagar barnen är hemma, men de dagarna är vi i stället ännu mer utomhus och försöker hitta på något så att både barn och hund är nöjda. Mannen jobbar 8-16, så vi delar på morgon- och kvällspromenader. Och barnen är i dagvård tre dagar i veckan, men i stället jobbar jag en del kvällar och helger...

Jag kör lastbil, 6.30 - 16.00 och 6.30 - 13.00 på fredagar. Bra lön. Har med hunden i bilen så vi umgås hela dagarna. Hon får följa med in på alla mina raster och kommer ut så fort bilen står still. Underbart jobb när man har hund!!!

Det kan jag förstå! Jag är dock den morgontrötta typen som är som mest effektiv på kvällstid. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 607
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 696
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 280
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka