Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

KL

Är det bara min som har bestämt sig för att det är vår? Hade en halv arab på stallgolvet efter lite kliande idag. Utspridd och fluffig. Ska bli intressant att se vad som döljer sig under allt fluff...

Visst är det så härligt när pälsen börjar släppa ...! Och man är lika nyfiken vartenda år, det är som om man glömmer hur de såg ut på sommaren ...:d

Haha jaaaa! :D

Ella är oxå en dam med mkt åsikter!

Pojkarna verkar vara mildare i tempramentet :p

KL

Vad finns det för hingstar som skulle kunna vara vettiga att betäcka med? Vill ha lite storlek, lite bättre sadelläge än vad Angelique har och ett riktigt bra temperament. Gärna hingst som har några meriter (utställningsmeriter räknar jag inte som meriter i detta fall). Helst utan större risk för att avkomman blir skimmel... (men det är inte prio ett)

Kommer inte betäcka än på ett tag, vill att Angelique får lite egna meriter först. Men intressant att veta vad det finns där ute...

FLM Verdi kan du kika på, stämmer bra på dina önskemål.

Imorgon får mina hästar besök av båda hovis och veterinär, blir en billig och bra dag för mig! Undrar just om man ska lägga på nya snösulor eller inte? Svåra frågor...

Nya? Jag använder samma skoning efter skoning, oftast flera år i rad :D

Jen84: Kan du tänka dig semin och att lägga lite extra pengar så skulle jag kolla utomlands med de kraven, då öppnar sig världen väldigt mkt ;)

Oj! Vad praktiskt! Vanliga sulor återanvänder vi massor av gånger men snösulorna pulvriserar hon på en skoperiod av någon anledning..? :meh:

Hmmm, varför måste vi gå över ån efter vatten?
Finns bra hingstar i Sverige, och nog ska vi väl gynna de svenska hingstarna?

Kanske för att jag råkar tycka att vi inte har så många bra hingstar i Sverige. Sen tycker jag iofs inte att det finns så många bra hingstar i världen heller, jag är ganska kräsen :D

Givetvis finns det många bra hingstar, även i Sverige, men de ska passa ens sto med, och vipps så försvinner ju 90%, minst. Och då kanske det inte finns nån kvar som passar de andra kraven man har. Det problemet har jag, det är därför Pselma bara är betäckt en gång.

Kul att höra om din fuxtant!:) Vad är det för stam?

Jo, jag kan tänka mig att de blir lite "antingen- eller", fuxarna; antingen kolugna eller med massor av åsikter! Eliza verkar vara typen med åsikter ...:D:crazy:

Vi som har fuxar kanske ska gå ihop och bilda en egen fb- grupp eller nåt? Eller en arabfux- tråd här på buke...!:D

SKa se om jag minns dem i rätt ordning... [fuskar och googlar]
rakt stoled är Diavoleza-Es Diara- Ex Diara- Diara mokka..
Visst hade din Ex Diara i stammen?

Jag är lätt med på en arabfux-tråd, de är ju det bästa man kan få!
Bidrar med en biold där hon försiktigt bär runt min superallergiska klasskompis, som alltid velat rida, men aldrig varit nära en häst av förklarliga skäl.. =)

IMG_1055_zps93f03045.jpg

Hon gick försiktigt, försiktigt hela vägen för att inte tappa honom. Och när han skulle få trava och galoppera på lina blängde hon på mig och vägrade galoppera. "kan inte galoppera, fattar du väl! Då TAPPAR jag ju honom!"
Hon sa det, jag lovar att ögonen kan tala.. =)

Jag tänkte som så att jag börjar med att kika på vilka hingstar som har meriter och som inte sorteras bort direkt där. Sen kommer jag kika närmare på vad som kan passa för Angelique, vill ju gärna ha något som väger upp hennes brister och som ökar chansen för att hennes bra egenskaper förs vidare. Det ligger ju som sagt en bit fram i tiden då jag vill att min egen ska ha lite meriter innan. Att vara söt tycker jag inte räcker som merit... :)

Vill gärna ha hingst med bra rörelser, bra meriter inom dressyr eller distansritt, som gärna får vara lite större (vill inte ha någon bjässe på 160+, men gärna i alla fall 155 +).

hahaa klockrent "Då tappar jag ju honom" Underbara häst <3

KL: Fick lite träningsinspiration och aktiverade unghästarna lite. Speciellt Pirayan som bara får skrittas behöver all hjärngympa han bara kan få :)

1504206_10202822633309959_393209497_o.jpg

1502283_10202822633589966_1503599229_o.jpg

1506390_10202822633149955_852525959_o.jpg

Han är så fin din lilla Piraya. Tycker om skimlar så länge de håller sig så där mörkt blyertsgråa.... :) Hur är det med honom nu? Läker han som han ska?

Tack så mycket :) Såret läker nog som det ska och han är pigg och kry. Om operationen lyckats får vi först veta om 3 månader.. Jag gillar också när dom är gråa.. Dom e så fina då :)

Härliga bilder på er och hästarna, och även den för några dar sen på lilla hopp och bushästen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 059
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 092
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka