Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Kul, Ex Diara är Exelencjas mamma och alltså Elizas mormor! Den stammen vill man ju hålla HÅRT i ...! :d

Så gulligt med ditt sto som bär runt på nybörjaren och inte vill tappa honom ...!

Aliah, det ser så mysigt och trevligt ut! Ffenix kan också "ge hov" eller vad ni kallar det- jag säger "hov" och så lyfter han det ben jag pekar på.

Han kan buga också, och nu tänkte jag försöka få ihop de två så att han bugar och ger hov samtidigt ...:)

Låter som en bra ide, det borde vi lära pirayan också.. Oj måste berätta jag drömde om ffenix för några nätter sen, hur det kom sig vet jag inte, men jag och min lillasyster hade fått för oss att vi skulle komma hem till dig och borsta honom haha :D

*KL*

Ett par till bilder på min lilla sötnos på dressyrträning. :love:

Moonadressyrtraumlningjan14_zps15cd2d30.jpg
[/URL][/IMG]

Moonadressyrtraumlningjan142_zpsfe0778d7.jpg
[/URL][/IMG]

*KL

Såhär lagom ett halvår efter så tänkte jag lägga in lite bilder från arabrikset i somras, om ingen har något emot det. Hann bli klart övertygad om att någon gång i mitt liv vill jag ha en arab.

Bimaal_35_.jpg

Equinox_10_.jpg

Nierob_16_.jpg

Poem_7_.jpg

Poem_3_.jpg

T_Chajman_8_.jpg

Bimaal_6_.jpg

Ganyamedes_40_.jpg

JV_Karubi.jpg

MM_Anita_18_.jpg

Och de sista...

Zigi_Zan_29_.jpg

Esterna_17_.jpg

FLM_Verdi_21_.jpg

Rohara_Exotica.jpg

SH_Zakir_7_.jpg

TA_Karibia_17_.jpg

Wnaczha_14_.jpg

Slut på bildbomben, svårt att välja bland så många bilder :o
Vill ni se något mer/någon speciell häst så är det bara att säga till, jag tror jag har på alla faktiskt.

Fina bilder! :)

Men varje gång jag ser utställningsbilder undrar jag VARFÖR folk envisas med att smörja en massa glans runt ögonen, jag tycker att hästarna ser inte kloka ut :yuck:

Miedo, vilka härliga bilder med så fin känsla! Kul att se som motvikt till alla bilder och diskussioner av uppskrämda showaraber. Njuter av att se vackra och harmoniska araber oavsett vad dom tävlas i :)

Senast ändrad:

Oh, vackra bilder!!!
Möjligen någon på Plannja (Etogram- Palma) som jag äger eller Mesjaz (Nimbusz- Kanoria) som jag fött upp?? Sista klassen, äldre ston ...

Ååå vad vackra bilder! Tack för att du delar med dig!
Tänk om man kunde ta sig dit och kolla nästa år kanske, skulle sitta och dregla över alla vackra araber!

Cornelia & aliah;
Tack för snälla ord om tanten, det ska vidarebefordras! ;)
Ganska lustigt att din lilla bäbis har samma mormor som min nu 21årings mormorsmor.. Måste vara duktiga ston som producerat ( eller hur man nu ska säga) under många år.

Duktigaste tanten har burit mig lika försiktigt när jag haft problem med ryggen på senare år ( obehandlad reumatism i bäckenleden). Aldrig bus när matte har ont, då stoppar hon även mjukt på tre galoppsprång. Underbara kloka häst! :love::love:

Å, man blir rörd, visst är de UNDERBARA de gamla kloka stona!!!! Jag upphör aldrig att förvånas!:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 059
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 092
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur