Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Vackra foton!

Jag undrar fortfaranda ver alla dessa överextrema araber som inte kan andas är någonstans. Det ongörs om dem och de ska ha förstört aveln, men de är inte med på Riks?

KL

Uppdatering från Angelique. Liten fröken har äntligen lugnat ner sig. Igår var hon jätteduktig, inväntade kommandon, hittade både takt och balans och var helt underbar. Sen stod vi på stallgången och myste lite efter passet. Att bli kliad bakom öronen, i öronen, runt huvudet och precis ovanför ögonen är det bästa som finns enligt henne, till o med bättre än mat....

Däremot så har hon lyckats att bli smalare än sadeln... Så nu har jag en sadel som ligger bra över ryggen men som är något för vid. Så plan a är att se om det går att lösa med padd. Om inte så får jag leta en annan lösning... Nackdelen när fett försvinner och inte byts ut mot muskler på en gång. Så planen framöver är att kunna rida henne lite, att komma ut och bygga muskler och att lägga i lite mer protein i foderstaten. Så ska det nog bli ordning på den lilla sötnosen.

Imorgon blir det skoning, så jag håller tummarna för att hon är samarbetsvillig. :)

På tal om gamla kloka arabston, gammal halvkass bild men jag tycker om den ändå.. Zadira undrar varför det sitter ett "människoföl" i hennes hage :)

1558530_10202881180253596_1050722703_n.jpg

På tal om släktingar så är Ex Diara pirayans mormorsmor :D

Nej vad roligt!! Pirayan som är så snygg! Ligger förstås i släkten... ;)

Å, man blir rörd, visst är de UNDERBARA de gamla kloka stona!!!! Jag upphör aldrig att förvånas!

visst blir man! Ett gammalt arabsto är den bästa vän man kan ha! Jag blir också förvånad varje gång de gör såna fina saker.
Mitt lilla kusinbarn ska komma och prova rida, jag bestämde direkt att det blir tanten som får agera barnponny, fastän de ville prova gammelponnyn. Återkommer med bilder på smygande häst med barn ovanpå.. :D

Haha ja, jag tyckte Sawraan såg så fin och mysig ut där så man kanske missar ciggen :D

Tack allihopa, roligt att ni gillar de :)

Cornelia, här kommer Plannja och Mesjaz (tror/hoppas jag det är i alla fall):

Plannja_5_.jpg

Plannja_3_.jpg

Plannja_1_.jpg

Plannja_2_.jpg

Mesjaz_3_.jpg

Mesjaz_9_.jpg

Mesjaz_8_.jpg

Mesjaz_6_.jpg

Mesjaz_1_.jpg

Gud så mkt fina bilder!!

Du råkar inte ha något på Pompeji? 1 årshingstar :) Han var med i championatet för unghingstar med :)

Jättefina bilder!
Tycker inte heller det är snyggt när det smörjer runt ögonen, men hästarna är ju helt vansinnigt fina ändå :love:
Blev kär i denna :love:
Likaså de två sista mörkbruna :love:

Den är en av mina absoluta favoriter faktiskt, tack!

Vad man än tycker om kletet så är de ju himla vackra i vilket fall :d

Kimmis87, här är ett gäng på Pompeji :)

Pompeji.jpg

Pompeji_13_.jpg

Pompeji_20_.jpg

Pompeji_2_.jpg

Pompeji_1_.jpg

Pompeji_11_.jpg

Pompeji_17_.jpg

Tack så mkt! :D

Så kul att se "gamla" bilder på honom, han ser ut som en älgkalv lite.

Han är nu 1 år och 6,5 månad, och 153 hög, så han lär bli ganska rejäl :D Han är väldigt mkt mer proportionerlig nu än vad han var då :p

Ja just ja, det gjorde jag. Inget fel på bäcknet, men troligtvis har jag rejäla mjukdelsskador och har varit hos sjukgymnast. Tränar mkt bålstabilitet då, men han kan inte riktigt ha koll på hur vältränade vi ryttare är, jag gjorde hans pass *3 igår och har inte ett uns av träningsvärk :p

Tunga lyft funkar ju inte, och jag ska ju heller inte göra det. Tyvärr har jag gått upp lite i vikt, men jag ska väl jobba ner det. Det har blivit mkt choklad kan jag tala om :d säkerligen 15 chokladkakor under den tiden jag har varit sjukskriven, plus chips och annat smågodis.

Men jag är trött på att sitta hemma nu. Rida vågar jag inte än, att trilla av igen med krossade ryggkotor känns inte som en bra ide... Då kan det nog gå riktigt illa. Så Fille går i hagen... När vi skulle ha värsta träningsperioden. Det känns ju vettigt :meh:
Ska nog ta med honom på promenad idag, med inspänning på så han får jobba lite. Känns ju lite dumt att longera helatiden med, och löshoppa funkar ju inte riktigt, jag kan ju inte bära fram hindrena liksom :p

Hej!

Skönt att det inte är "värre" iaf.

Min fröken har gissningsvis lyckats överanstränga en kota och går just nu på skrittpromenader. Känns sådär skoj när den äntligen har en sko på att den istället ska börja svullna i kotorna *mummel mummel*. Knyppling känns alltmer som ett vettigt alternativ.

/Lavinia

Oj, vilka fina bilder du har tagit!! Jättekul att se! Gillar också att de är tagna i lite annorlunda ögonblick än de utställningsbilder som brukar visas.

Kimmis, skönt att höra att du sakta piggar på dig! Otrevlig grej du råkade ut för ...

Tack! :) Brukar försöka fånga upp lite av varje när jag fotar.

*halvt kl
Kanske lika bra jag lägger in länk till albumen med alla bilder, så är det bara att titta om man vill se mer/alltihop. Nästan alla är i bokstavsordning, kan vara bra att veta om man vill hitta någon specifik häst. Här finns från fredag 9/8, lördag 10/8 och söndag 11/8.

Vill du ha en annan häst att rida så är det bara att du kommer och hämtar honom ;) Det dröjer minst 5 veckor innan jag får hoppa upp :(

Jo det är skönt att jag ändå blir bättre. Jag hade dock hoppats att det skulle gå fortare, jag har ungefär samma smärtor idag som jag hade när jag skrevs ut från sjukan. Jag bara vet bättre hur jag ska "jobba runt" dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 060
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 092
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka