Sv: Arabiska Fullblod
Fast det har jag ju faktiskt inte gjort. Jag tycker människan var väldigt duktig och det har jag skrivit flera ggr, dock stämmer inte hennes och min syn på hur en häst ska ridas överens med varann. I övrigt har jag inte kommenterat hennes ridning, så lägg ner den diskussionen ärligt talat.
Sen får ni tycka att det är hur illa som helst att jag lägger ut en video som jag äger där en person rider en häst som jag äger, jag kommer inte ändra åsikt i frågan.
KL
Idag på förmiddagen var det en till tjej som provred Fille. Hon verkade komma bra överens med Fille och red honom i en öppnare form. De blev lite osams med jämna mellanrum så att han körde upp huvudet ibland, men några steg här och där såg det riktigt bra ut! Man såg redan i skritten hur hon fick honom att höja hela fronten och verkligen kliva på med bakbenen.
I traven så balanserade hon verkligen upp honom och de tog långa, lugna och kraftfulla travsteg. Riktigt bra jobbat med en så pass omusklad häst. Och det trots att hon fick rida i sportsaddlen då hon hade sin ridutrustning hemma hos sina föräldrar som bor en bra bit härifrån, så hon red i jeans
Denna tjej såg dock att han var hingst innan jag hann berätta det, hon tittade nämligen på hans nacke och ställde frågan: Hur länge var han hingst? Och då kunde jag ju inte gärna ljuga
Hon har tidigare jobbat som beridare och tränat mest dressyr, allt från 5 åringar till Grand prix. Hon tyckte om Fille och ville gärna fortsätta rida honom, och hon gillade att det fanns så mkt kraft i bakkärran trots att han är så omusklad.