Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Personligen skulle jag inte uppskatta att få en film på mig utlagd på ett forum utan min vetskap oavsett om filmen visar en bra eller dålig ritt.

Personligen skulle jag inte uppskatta att få en film på mig utlagd på ett forum utan min vetskap oavsett om filmen visar en bra eller dålig ritt.

Håller med.

Kimmis: Framförde du ditt missnöje med hennes ridning och val av form? Gav du henne instruktioner och guidning när hon red?

Då hade ju ni sagt att det inte var ok att filma när jag frågade isf antar jag?

Jag sa till henne att han inte var van att gå i den ihoptryckta formen och inte orkade bära sig i den, ja.
I övrigt så instruerade jag henne inte. Så det jag har kritiserat här framförde jag mitt missnöje med.

Gillar ni inte så kolla inte, jätte enkelt.

Filma är ju helt okej om hon godkänt det men i mina ögon är det skillnad på att filma något som är tänkt att användas för privat bruk eller som är tänkt att visas upp för allmänheten. Hon borde ha tillfrågats innan det lades ut här anser jag.

Igår deltog vi i vår första löshoppning. Det var ganska många hästar som deltog och alla såg ut att ha det jättekul.
Meciliah fick hoppa tillsammans med appaloosan Tuffy, vi tänkte att det kunde vara bra att hon fick lite draghjälp och stöd av en lite äldre häst och Tuffy var en riktigt bra förebild och läromästare.
Lillprinsessan tyckte nog att det här med löshoppning var väldigt spännande och fattade inte riktigt först pointen med att gasa runt över hinder utan hon galopperade mot, stannade tittade och hoppade sen från stillastående över alla hinder, sen dom sista sprången fick hon till det lite bättre med mera flyt och då slutade vi medan det gick bra. Bilder kom mer nån annan dag när jag fått dem av syrran som var snäll och ställde upp som fotograf.

1535013_10202806280941160_500257767_n.jpg

Då hade ju ni sagt att det inte var ok att filma när jag frågade isf antar jag?

Hon utgick säkert ifrån att det var som minneslapp åt dig själv, för att kunna kolla igenom sen.

Hade du sagt "går det bra om jag filmar, och sen lägger ut filmen på Buke med en kommentar om hur dåligt du red min häst?" hade hon säkert sagt nej.

Fast det har jag ju faktiskt inte gjort. Jag tycker människan var väldigt duktig och det har jag skrivit flera ggr, dock stämmer inte hennes och min syn på hur en häst ska ridas överens med varann. I övrigt har jag inte kommenterat hennes ridning, så lägg ner den diskussionen ärligt talat.
Sen får ni tycka att det är hur illa som helst att jag lägger ut en video som jag äger där en person rider en häst som jag äger, jag kommer inte ändra åsikt i frågan.

KL

Idag på förmiddagen var det en till tjej som provred Fille. Hon verkade komma bra överens med Fille och red honom i en öppnare form. De blev lite osams med jämna mellanrum så att han körde upp huvudet ibland, men några steg här och där såg det riktigt bra ut! Man såg redan i skritten hur hon fick honom att höja hela fronten och verkligen kliva på med bakbenen.

I traven så balanserade hon verkligen upp honom och de tog långa, lugna och kraftfulla travsteg. Riktigt bra jobbat med en så pass omusklad häst. Och det trots att hon fick rida i sportsaddlen då hon hade sin ridutrustning hemma hos sina föräldrar som bor en bra bit härifrån, så hon red i jeans :)

Denna tjej såg dock att han var hingst innan jag hann berätta det, hon tittade nämligen på hans nacke och ställde frågan: Hur länge var han hingst? Och då kunde jag ju inte gärna ljuga :p

Hon har tidigare jobbat som beridare och tränat mest dressyr, allt från 5 åringar till Grand prix. Hon tyckte om Fille och ville gärna fortsätta rida honom, och hon gillade att det fanns så mkt kraft i bakkärran trots att han är så omusklad.

Å vad roligt med Arabtråd, nu när jag blivit med Arab så tänkte jag suga in lite av eran kunskap och diskussioner, ska bli så roligt detta och just nu är jag som en svamp och tjatar och läser överallt ;) vilka inriktningar har ni? rider, kör, show? avel

Hej och välkommen hit! :)

Jag har ingen speciell inriktning utan håller på med lite av varje. Vi har tre araber i min familj. En 20 åring en 4 åring och 1 två-åring.
Mitt stora intresse är avel och ridning men jag har också ställt ut mina hästar på både utställning och premiering.

Jag "tantrider" lite av varje. Mest dressyr men gillar även att rida ut och ska ta mig i kragen och börjat hoppa lite i vår.
Vi är anmälda till vårens första dressyrtävling den 5/4, ska rida Lätt C:1 och Lätt B:1.

Har en underbar arabtjej f. 1999, Moona e. Notariat u. Mezza/Glaz. Bild från ifjol.

Moonahoppar2_zps4edb7829.png
[/URL][/IMG]

hahaha Kimmis du har så rätt vrålbus är vad denna dam tycker allra bäst om. Full fart är hennes favoritgångart för tillfället. Hon far runt som en tok i hagen mest hela tiden och busar omkring.
Tror hon skulle trivas bra som galopphäst eftersom hon är snabb som blixten och hatar att lämna på efterkälken :)

Är han bara 5? Trodde innan att han var äldre.

Men hjälmen matchade inte hästen.... Såg bättre ut än på förra filmen, mer harmoniskt.

Å vad roligt med Arabtråd, nu när jag blivit med Arab så tänkte jag suga in lite av eran kunskap och diskussioner, ska bli så roligt detta och just nu är jag som en svamp och tjatar och läser överallt ;) vilka inriktningar har ni? rider, kör, show? avel

Har en liten arabfröken, 4 år, är under inridning. Tanken med henne har varit distansritt, men har övergått till att hon ska ridas in, och sedan köras in och bli allroundhäst och användas till det mesta, även om fokus kommer vara på lättare klasser i dressyr och distansritt.
Det gäller ju att prioritera så att övriga livet hänger med också, så därav att det blir lite mindre satsning med henne än vad jag hade tänkt från början.

Men en trevlig allroundhäst har hon alla förutsättningar att bli. :) Tycker väldigt mycket om min lilla arab.

Han är ju egentligen inte 5 år fyllda än om man ska vara nogräknad ;)

Ja man får väl hoppas att det ser mer harmoniskt ut när det är jag som rider honom, annars vet i tusan :D

Jag red 5-7 min även denna gång, sen var bensinen slut i mig igen.

Idag har vi varit på promenad och hoppat över diken med vatten i. Det tyckte han var ruskigt läskigt när han var liten, men nu hoppar han som ingenting! Tittar och bedömer hur långt han ska hoppa och sedan hoppar han i en fin mjuk båge över :p

Din dam blir säkert en fin allroundhäst ska du se! Araberna är ju som bäst på att vara allround tycker jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 066
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 096
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka