Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Är glad idag :) igår red jag min första lektion med Ffenix och det var också premiär för att rida med andra hästar runt omkring :p han skötte sig pojken tycker jag och vi fick lite värdefulla råd så nu är vi på g :D Benen gör sig gällande idag dock efter att ha ridit lektion på 3 olika hästar haha men det är nyttigt antar jag så länge det är ömt på rätta ställena ;) Idag står unghästträning på chemat så då får jag gå av mig träningsvärken :sneaky:

KL

Äsch , jag skrev något som alla kommer att märka ändå. Jag njuter för fullt av våra blivande bebisar och tackar för mig.

Senast ändrad:

Så kul att du verkligen är på gång med Ffenix! Vi kommer snart avkräva dig bilder här ....!;)

*kl*

Tiden går fort när man har roligt, Arthur blev hela 16 år i dag det firade vi såklart med tårta :love:

Grattis till min fina pälsprins!

Foto-QVJJYZGC.jpg

Foto-ZVTIG48X.jpg

Foto-R4HWG43V.jpg

Foto-K7HZGSGS.jpg

jodå så nöjd att han tackade med att direkt efter sista tuggan gå och rulla sig i den fuktiga sanden och förvandla sig till orange färgad :cautious:

Foto-JXFIS6YN.jpg

Hahahahaha, satt just och tänkte, när jag såg bilderna från tårtätandet, att han är så ren och fin och välkammad .... och så dök han i sanden på sista bilden!:D
Men det är precis så det brukar vara. Speciellt om man har badat och tvättat och putsat och fixat inför något speciellt- så snart de kommer lösa är det öronen före ner i värsta lerpölen ....:crazy:

Hahahahaha, satt just och tänkte, när jag såg bilderna från tårtätandet, att han är så ren och fin och välkammad .... och så dök han i sanden på sista bilden!:D
Men det är precis så det brukar vara. Speciellt om man har badat och tvättat och putsat och fixat inför något speciellt- så snart de kommer lösa är det öronen före ner i värsta lerpölen ....:crazy:

Jag blir alltmer övertygad om att skimlar hatar att vara rena! Om jag tillbringar en timme någon kväll med att borsta o kamma Moona o gnugga bort hennes gula fläckar med sprej mm, så att hon är alldeles bländande vackert gräddvit, är det 100% garanterat att på morgonen ser hon ut som en brunskäck för att hon har legat i bajshögar i boxen. Det ser medvetet ut!

Det är som om dom tänker ja ja, borsta på du, jag ordnar upp det där sen. :D

jag är övertygad om den teorin jag med, jag som inte klarar av att rida om Arthur är gul någonstans, har ett helvete typ varenda dag, jag mockar fanimej mest noggrant i hela stallet men häst skrället använder sina skithögar som huvudkuddar varje natt :mad:

ute i hagen så är det lerinpackning från hovar till öron...jodå vissa dagar blir jag gråtfärdig ...han kan konsten att hålla mig sysselsatt i alla fall :D

Aliah
underbar halmbädd och mys att ligga sådär tätt intill en kompis och sova :)

Någon som förstår varför jag så ivrigt önskar att lilla Ex Elleonora inte ska bli skimmel?? Brun, röd, blå, svart, grön- vadsomhelst utom skimmel! Jättevacker färg, men så vansinnigt opraktisk!

Stort grattis till din fina Arthur på hans födelsedag!! :bump:

*KL*

Jag och Galishimo kämpar vidare... går lite upp och ned. Ofta upp. :D

D.jpg

jag förstår dig till 100 %
jag ska aldrig igen äga en skimmel, punkt! :D

Oh_really
Ni är så duktiga och ser så fina ut, den där formen gillar jag!

Skimlar är ju fina så länge de är sådär blyertsgrå... Sen när de börjar bli vita så blir de inte lika fina (eller de är i alla fall inte vita så ofta)...

Är glad över att min är brun, inget syns alls. :) (sen hur jag förklarar dammet som rör sig när man klappar henne är ju en annan sak...) Men hon glänser och ser ren ut i alla fall.

KL på resten (Om det nu inte egentligen var det på alltihop..)

Vi har ridit i helgen. Det blåste massor i lördags så det blev lite skritt och miljöträning (enligt Angelique så blåste marken bort framför fötterna på henne). Kände efteråt att jag hade kunnat pressa henne lite och travat också, men lät bli. I söndags blåste det också, men det blev ändå ett ridpass i skritt och trav. Lite mer spänd häst, men vi jobbade på och avslutade när det kändes som bäst. I söndags var även en dressyrtränare ut till stallet för ett träningspass med en stallkompis häst. Verkade riktigt lovande så jag tänkte höra med henne om hon kan hjälpa mig och Angelique också. Pedagogisk, lugn och med erfarenhet av unghästar...

I måndags fick Angelique vilodag och igår tömkördes hon. Vi provade ett annat bett denna gång och det gick över förväntan. De första 10 minuterna var det som att ha bettet i en gummisnodd. Det var en fördröjning på allt i alla fall minst 4 steg innan hon förstod vad hon skulle göra. Efter lite invänjning så gick det riktigt bra. Verkar vara ett bra bett att variera lite med.

Idag får vi se vad vi hittar på, antingen blir det longering eller så blir det lite ridning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 147
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka