Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh vad spännande!
Då antar jag att kroppen funkar som den ska på honom nu? Måste kännas jätte skönt!!
KL
Till Cornelia
det Du frågade efter på ett annat forum kallas ketosis eller ketostas. Jag svarade Dig där men är osäker om Du såg det. Googlade på ordet så ser Du att det passar in på det Du senare skrev om just acetonlukt.
Det har primärt inget att göra med om hästen har cushing eller ej, det är en ämnesomsättningsfråga. En biprodukt vid förbränning av protein, som kan bli farlig.
Fast ställer man en hingst till allmän avel, så tycker jag det är lite stöddigt att lägga sig i stoägarnas hingstval.
Har jag hittat en drömhingst, fantiserat i flera år på hur jag tror avkomman kommer att bli, och sen, när jag ringer för att boka, få höra att mitt sto inte är välkommen, för hon har fel stam skulle göra mig oerhört besviken.
Men det klart, jag är ju travhästmänniska, och där funkar det annorlunda.
Om man fortsätter fåna sig och jämföra med andra brancher skulle det vara som att jag inte får köpa Kungsörnens vetemjöl, för jag ska bara baka pannkakor.
"Åh, bakar du såååna kakor. Hade du velat baka tårta kanske, kanske du kunnat få köpa Kungörnens mjöl. Nu får du hålla tillgodo med Coop eget."
Jag kan inte alls hålla med, en hingst är ju inte allmän egendom för att man tar emot främmande ston. Det står inte seminrör i snabbköp! Låt oss hoppas att folk som har hingstar vill mer än mångla betäckningar.
Hade någon sagt att det här är en video på Erucj, (för några år sedan när han var gråare) då hade jag "gått på det" utan tvekan!!
Måste vara den där huvud-skruven som gör det
Som sagt, ska bli jättespännande att följa den här gossens utveckling!!